استاندار: زیرساخت ها در بندر چابهار با چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی شود

به گزارش هوای اصفهان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه سرمایه گذاری زیرساختی در بندر چابهار و سایر بنادر در منطقه باید با چشم انداز بلندمدت و افق نقل و انتقال 86 میلیون تن بار در سال برنامه ریزی شود.

استاندار: زیرساخت ها در بندر چابهار با چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی شود

احمد علی موهبتی در نشست مربوط به چگونگی اتصال ریلی بندر شهید بهشتی، که با حضور مدیران ذیربط سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و مشاور مطالعاتی طرح برگزار گشت، گفت: در انتخاب راستا اتصال ریلی بندرشهید بهشتی، باید جامع نگری لازم از حیث فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، سهولت و بهره وری مناسب فعالیت های بندر لحاظ شود.

وی با بیان اینکه عبور ریل از داخل شهر قابل پذیرش نیست، بر ضرورت در نظر دریافت ابعاد اجتماعی و بهداشت روانی پروژه و عدم تاثیر منفی تردد قطار بر آرامش جامعه محلی، شهر و کارگران و دسترسی مطلوب مردم به ساحل تاکید کرد.

نماینده عالی دولت گفت: زمین راستا شش بانده بزرگراه بندر مشخص شده است و آماده تحویل به پیمانکار برای اجرا می باشد.

موهبتی با تاکید بر اینکه بنادر چابهار و گوادر باید مکمل هم دیده شوند نه رقیب هم، گفت زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها و تاسیسات بندر باید با رویکرد توسعه تعاملات بین المللی به ویژه کشورهای همسایه در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این نشست مقرر شد؛ هیاتی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان های ذی ربط، برنامه و بودجه و مشاور پروژه در موعد مقرر برای بررسی موضوع در محل و نقاط قوت و ضعف گزبنه های مختلف در انطباق با مکان و جانمایی پروژه در چابهار حضور یابند.

همچنین مقرر شد مشاور طرح ظرف 10 روز از تاریخ این نشست، نسبت به به روزرسانی اطلاعات و داده های طرح اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاندار: زیرساخت ها در بندر چابهار با چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: زیرساخت ها در بندر چابهار با چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید