اعتبار بین المللی حفاظت از یوز احیا شد، پرداخت سختی کار محیط بانان

به گزارش هوای اصفهان، معصومه ابتکار که از صبح پنج شنبه در راس هیئتی برای آنالیز شرایط زیست محیطی و حیات وحش شاهرود به این شهرستان سفر نموده بود با حضور در پارک ملی توران، ضمن بیان اینکه مکاتبات برقراری مجدد اعتبارات پروژه حفاظت یوز آسیایی با سازمان ملل متحد صورت گرفته است، بیان داشت: امیدواریم در آینده نزدیک اعتبارات پروژه جف تحت عنوان حفاظت از یوز پلنگ آسیایی به جمهوری اسلامی ایران پرداخت گردد.

اعتبار بین المللی حفاظت از یوز احیا شد، پرداخت سختی کار محیط بانان

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که نه تنها اعتبارات کنونی، بلکه اعتبارات زمان تحریم های غرب علیه ایران، که پرداخت نشده اند، نیز باید در رابطه به حفظ این گونه نادر جانوری به سازمان محیط زیست پرداخت گردد تا بتوانیم در راه حفاظت از این سرمایه ملی و میراث جهانی گام های موثرتری برداریم.

مشارکت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی در طرح حفاظت از یوز آسیایی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و وزارت راه و شهرسازی، گفت: برای حفظ یوز آسیایی در منطقه خارتوران شاهرود و همچنین چند نقطه دیگر در کشور، تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در آینده نه چندان دور طرح های مشترک این دو نهاد به اجرا در خواهد آمد.

ابتکار شرح داد: عمده تلفات یوزهای آسیایی در شهرستان شاهرود بر اثر برخورد با خودروهای عبوری است لذا تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست می تواند در جلوگیری از این امور موثر باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نصب تابلوهای هشدار دهنده در کناره جاده های محل تردد یوزها در بسیاری از نقاط کشور و شاهرود صورت گرفته است و بهبود این تابلوها و نصب علایم هشداری جدید و به روز در دستور کار حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است چرا که نگاه دولت یازدهم به این امر، حفظ گونه های نادر جانوری از جمله یوز آسیایی است.

دستورالعمل های جدید سازمان محیط زیست روی میز است

معاون رئیس جمهور با اشاره به رویکردهای دولت یازدهم در رابطه با مسائل محیط زیستی، گفت: مجموعه عوامل و همکاران ما از روز نخست کار را با مسائل فراوانی در حوزه محیط زیست شروع کردیم که اکنون با عنایت خداوند و همت مسئولان و توجه ویژه شخصی رئیس جمهور به مسائل محیط زیستی، شرایط در این زمینه بهبود چشم گیری یافته است.

ابتکار با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در رابطه با ضرورت حفاظت از محیط زیست، بیان داشت: دکتر روحانی دولت خود را دولت محیط زیستی می نامند و این نگاه ویژه به حفاظت از محیط زیست قطعا در رویکرد ها نیز دیده می گردد لذا همزمان با شروع کار، بازنگری کلی دستورالعمل های سازمان با رعایت همه ملاحظات زیست محیطی و شرایط اقلیمی کشور تبیین و به تصویب رسیده است که در آینده نه چندان دور ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این تحول عظیم در دستورالعمل های سازمان محیط زیست از جمله بازگرداندن رتبه و درجه های کارمندی و تطابق حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل به نسبت آن نهایی شده و به امضای ناجا، ستاد مشترک نیروهای مسلح و محیط زیست رسیده است و می توان کار را قطعی دانست.

سختی کار محیط بانان پرداخت می گردد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در تشریح نحوه عملکرد دستورالعمل های جدید این سازمان نیز گفت: در دستورالعمل های جدید ساختار ستاد یگان حفاظت از محیط زیست تثبیت شده است و در این زمان کوشش می گردد تا طرح سه هزار امتیاز محیط بانان ویژه سختی کار و مزایای دوری راه به آنها پرداخت گردد.

ابتکار در تشریح شرایط جدید سه هزار امتیاز و دریافتی سختی کار محیط بانان کشور، بیان داشت: طرح سه هزار امتیاز ویژه محاسبه و پرداخت سختی کار محیط بانان با مشقات فراوانی مصوب شد چرا که این طرح یکبار در هیئت وزیران به تصویب رسیده و سپس در سازمان مدیریت و برنامه ریزی لغو شده است و مجدد پس از رایزنی های فراوان و تصویب دوباره، این بار در دیوان محاسبات اداری کشور ملغی شده است که بازهم با رایزنی های فراوان این طرح برای بار سوم مورد تصویب قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تصویب سه باره طرح پرداخت سختی کارهای پرسنل محیط بان تحت عنوان سه هزار امتیاز در ماراتن مذاکرات و تصویب و لغوها در نهایت این طرح به استان ها ابلاغ شده است و به زودی پرسنل محیط بان مازاد پرداخت های سختی کار خود را دریافت خواهند کرد چرا که با توجه به شرایط سخت کاری در واقع محق دریافت این مبالغ هستند.

تعامل دانشگاهیان درباره چالش های محیط زیستی در دستور کار است

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به بعضی چالش های محیط زیستی موجود در کشور، گفت: امروزه خشکسالی، فقر منابع آبی، آتش سوزی جنگل ها، گردو غبار و گرمایش زمین فشار مضاعفی را بر روی تنوع زیستی و حیات وحش کشور وارد ساخته است که با کوشش همه مسئولان و برنامه ریزی صحیح امیدواریم این چالش ها تاحدودی برطرف شوند.

ابتکار در تشریح سیاست های سازمان حفاظت از محیط زیست، بیان داشت: درسال های اخیر تعامل با دانشگاهیان و محافل علمی و همچنین مشارکت نهاد های مردمی، تقویت و به نوعی در دستور کار قرار گرفته است لذا باید توجه داشت که نگاه ما به محیط زیست می بایست نگاهی ویژه باشد.

وی در سرانجام اضافه کرد: همچنین در سالهای اخیر، همراهی جوامع محلی اعم از دامداران، کشاورزان، روستانشینان و ... در حفاظت از محیط زیست تقویت شده است چرا که ما معتقدیم بدون تعامل مردمی نمی توان کاری از پیش برد لذا مردم جوامع محلی باید مطلع باشند که حفظ محیط زیست محل سکونتشان در نهایت به نفع زندگی خودشان نیز است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پس از بازدید پارک ملی حیات وحش توران در بخش بیارجمند شاهرود، حسن ختام سفر یکروزه خود را ملاقات از مردم خونگرم روستای هدف گردشگری قلعه بالا قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتبار بین المللی حفاظت از یوز احیا شد، پرداخت سختی کار محیط بانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار بین المللی حفاظت از یوز احیا شد، پرداخت سختی کار محیط بانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید