حسام مقصودلو: نگاه ما در آینده باید به سمت شهرداریِ باز باشد

به گزارش هوای اصفهان، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران ضمن برشمردن الزامات تحول در خدمات دیجیتالی بر برون سپاری فعالیت ها در شهرداری تاکید نمود.

حسام مقصودلو: نگاه ما در آینده باید به سمت شهرداریِ باز باشد

به گزارش گروه اجتماعی هوای اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، حسام مقصودلو، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، با حضور در میزگرد چالش های توسعه خدمات دیجیتال و راه کار های برون رفت در دوران پساکرونا که در نخستین روز همایش تهران هوشمند برگذار شد، با اشاره به اقدامات اجرا شده طی 4 سال گذشته در حوزه تحولات دیجیتالی بیان نمود: قبل از آغاز پاندمی کرونا، راه اندازی سامانه تهرانِ من را کلید زده بودیم، در بعضی موارد سعی و خطا هایی کردیم و در بعضی موارد هم خوب جلو رفتیم.

وی با اشاره به این که بسیاری از نهاد ها برای ارائه خدمت از سامانه تهرانِ من الهام گرفته اند، گفت: از جمله این سامانه ها می توان به سامانه خدمات برق به نام برقِ من و... اشاره نمود.

به گفته مقصودلو فعالیت های اجرا شده در سامانه تهرانِ من و رگولاتوری اجرا شده و قوانین تصویب شده به وسیله شورای شهر، حاکی از حرکت در راستا ارائه هر چه بیشتر خدمات غیرحضوری است. او هم چنین ابراز داشت: درباره کار در راستا ارائه خدمات غیرحضوری، پیمایش هایی در جامعه انجام دادیم تا عمده خدماتی که مردم برای آن به شهرداری مراجعه می کردند معین گردد، بر این اساس خیلی از خدمات مانند دریافت سرانجام کار ساختمان و پرداخت قبوض، که حدود 90 درصد از مراجعات مردمی به ساختمان های شهرداری را شامل می گردد، ارائه شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از خدماتی که مردم با آن سر و کار زیادی داشتند در سامانه تعبیه شده است بیان نمود: در سامانه تهرانِ من روزانه حدود 10 هزار مفاصاحساب به وسیله مردم دریافت می گردد.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران به تاثیر عملکرد دستگاه های مرتبط بر فعالیت تهرانِ من اشاره و اظهار کرد: پیگیر برطرف این مسائل هستیم، البته برطرف نواقص سامانه ها کاری تدریجی است.

وی توضیح داد: همکاری دستگاه ها در ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتالی اهمیت بسیاری دارد، موضوع دیگر حریم شخصی مردم است چرا که بعضی علاقه ندارند تا اطلاعات شخصی شان در یک جا تجمیع گردد.

مقصودلو اضافه نمود: سیاست ما این بود که همه سرویس ها فقط در تهرانِ من ارائه نگردد و این سرویس ها به وسیله سایر دستگاه ها و ارگان ها هم ارائه گردد، اما گاهی با اعتراض خود مردم هم روبرو بودیم که چرا اطلاعات ما در سایر اپلیکیشن های مشابه وجود دارد.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران توضیح داد: نگاه ما در آینده شهرداری باید به سمت شهرداریِ باز باشد یعنی خدمات را به وسیله دیگران ارائه دهیم و به این موضوع نه تنها به اسم یک شعار، بلکه به اسم یک اقدام مشارکتی توجه گردد.

وی بیان نمود: در پی این موضوع در شرایط کنونی، سامانه شهر پِی به صورت یک پلت فرم پرداخت مشارکتی را داریم که 18 اپلیکیشن روی آن کار می نمایند.

مقصودلو با اشاره به اهمیت تسهیل امور مربوط به مردم گفت که مصوبات نوی برای ارائه خدمت به سالمندان داریم، بعضی معتقدند که باید کارت نو هوشمند منزلت به سالمندان بدهیم، اما معتقدم به کارت نو احتیاج نداریم و می توان از کارت ملی هوشمند استفاده کرد.

وی به موضوع فیبر نوری هم اشاره و بیان نمود: شهرداری نقش مهمی در این زمینه ایفا می نماید و معتقدم 30 تا 35 درصد ترافیک داده روی شبکه فیبر نوری شهرداری است و هیچ کس هم نمی تواند از نقطه صفر بار دیگر این شبکه را اجرا کند. هر کسی می خواهد در حوزه فیبرنوری در شهر تهران فعالیت داشته باشد حداقل متری 400 هزار تومان باید هزینه کند بنابراین به سمت ایجاد یک شبکه مویرگی به وسیله شبکه شهرداری باید رفت.

مشاور ارشد مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران به موضوعات دیگری هم در حوزه تحول دیجیتال پرداخت و گفت: برای ارائه خدمات با کیفیت، چندین نوع احراز داریم از جمله این موارد می توان به احراز هویت، احراز نسبیت و احراز مالکیت اشاره نمود.

وی گفت که در زمینه امضای دیجیتال هم هنوز زیر ساخت های مناسبی برای توسعه این کار وجود ندارد و باید در این مورد جدی تر اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حسام مقصودلو: نگاه ما در آینده باید به سمت شهرداریِ باز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسام مقصودلو: نگاه ما در آینده باید به سمت شهرداریِ باز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید