حقایق جالب درباره یکاترینبورگ؛ روسیه

به گزارش هوای اصفهان، یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه به مرکزیت استان سوردلوفسک است. این شهر مساحتی برابر با 495 کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن بر اساس آخرین سرشماری سال 2010 برابر با 1.349.772 نفر است.

حقایق جالب درباره یکاترینبورگ؛ روسیه

یکاترینبورگ یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که به عنوان یکی از شهرهای جام جهانی 2018 هم معرفی شده است. یکاترینبورگ ازنظر مالی و تجاری از شهرهای بزرگ روسیه به شمار می رود و چهارمین شهر پرجمعیت روسیه شناخته می گردد. یکاترینبورگ در سال 1723 بنا شد و نام آن هم به کاترین همسر پیتر کبیر منسوب است. از جنگ جهانی دوم، صنایع فلزی در یکاترینبورگ رونق پیدا کرد و این صنعت امروز هم به عنوان یکی از پایه های اصلی اقتصاد روسیه به شمار می رود.

در این مقاله به سراغ حقایق جالب درباره شهر یکاترینبورگ رفته ایم، با ما همراه باشید تا این شهر زیبا را بهتر بشناسید:

1. یکاترینبورگ آب و هوایی سرد و مرطوب دارد. زمستان های این شهر بیشتر از 6 ماه طول می کشد و سردترین دمای ثبت شده در فصل زمستان برابر با 45- درجه است. میانه دمای هوا در فصل تابستان برابر با 18 درجه سانتی گراد است.

2. جمعیت یکاترینبورگ در سال 1990 به شدت کاهش پیدا کرد و علت اصلی این کاهش جمعیت شیوع آنفولانزا بود. در اوایل قرن بیست و یکم جمعیت دوباره به شاخص رشد استاندارد بازگشت.

3. نام قدیمی شهر یکاترینبورگ، اسوردلوسک بود، این نام در بین سال های 1924 تا 1991 استفاده می شد. این شهر در سال 1723 تأسیس شد و نام نو آن از نام کاترین، همسر پیتر کبیر آمده است.

4. ویتوسکی، بلندترین آسمان خراش روسیه است.

5. شهر یکاترینبورگ محل اصلی اتصال راه آهن سراسری سیبری است. این شبکه راه آهن سراسری به تمام نقاط روسیه متصل است.

6. یکاترینبورگ یکی از برترین شهرهای کشور روسیه برای ادامه تحصیل است. در این شهر 16 دانشگاه بزرگ وجود دارد که از جمله آن ها می توانیم به دانشگاه فدرال و آموزشگاه علوم اشاره نمود.

7. یکاترینبورگ یکی از برترین شهرهای روسیه برای گذراندن یک تعطیلات ایدئال است، چون جاذبه های تاریخی و طبیعی در این شهر جمع شده اند! از جمله جاذبه های یکاترینبورگ می توانیم به پلوتینکا (Plotinka)، موزه معدن شناسی اورال (Ural Mineralogy Museum)، کلیسای خونین (Church on the Blood)، پارک ویکتوری (Victory Park)، خانه آهنگر کریلو (Kirillovs House)، تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater) و صومعه گانینا یاما (Monestary Ganina Yama) اشاره کنیم.

8. یکاترینبورگ از بزرگ ترین شهرهای مرز اروپا و آسیا است. بر اساس آمارها، در هر ساعت 78 قطار از خط مرزی یکاترینبورگ با اروپا عبور می نماید. موقعیت جغرافیایی یکاترینبورگ بسیار منحصربه فرد است و همین موقعیت باعث شده این شهر ازنظر مالی بسیار مورد اهمیت قرار بگیرد.

9. در سال 2002 یونسکو خاطرنشان کرد که شهر یکاترینبورگ یکی از 12 شهر برتر جهان برای زندگی است.

10. قدیمی ترین مجسمه چوبی جهان، بانام شیگیر بزرگ در یکاترینبورگ به نمایش عایدی. عمر این مجسمه چوبی برابر با 9500 سال است، قدیمی تر از اهرام مصر! آزمایش های مختلف روی مجسمه صحت این گفته ها را ثابت نموده است.

11. همان طور که پیش تر اشاره نمودیم، یکاترینبورگ یکی از قطب های بزرگ فراوری آهن و صنایع فلزی است. از فلزهای فراوریشده در یکاترینبورگ در بسیاری از سازه های بزرگ جهان استفاده شده است. از جمله این سازه ها می توانیم به برج ایفل و تاور بریج اشاره کنیم.

12. یکاترینبورگ اولین شهر روسیه بود که در آن به طلا دست یافتند. در بین سال های 1745 تا 1922 معدن محلی یکاترینبورگ 559 تن طلای خالص به دست آمد.

13. در قرن 18 معدن یکاترینبورگ به عنوان یکی از معادن اصلی کشور به شمار می رفت. تمام مواد اولیه تشکیل دهنده سکه های روسیه از معادن یکاترینبورگ تأمین می گردد و مواد اولیه تهیه سکه بسیاری از کشورها تا مدت ها از معادن این شهر تهیه می شد.

14. مترو یکاترینبورگ در سال 1991 تأسیس شد و امروز دارای یک خط و 9 ایستگاه است. هزینه اولیه ساخت مترو، از عایدی حاصل از صادرات مواد معدنی تهیه شد تا این بخش به عایدیزایی رسید.

15. بزرگ ترین فرودگاه بین المللی نزدیک به یکاترینبورگ، فرودگاه کلوتسوو(Koltsovo) است که در 12 کیلومتری جنوب این منطقه واقع شده است. سریع ترین راه برای رسیدن به فرودگاه قطار اکسپرس است، بعلاوه اتوبوس های عمومی هم با شماره های 1،29 و 67 در شهر تردد می نمایند که مقصد آن ها فرودگاه است.

16. محله های شیروکایا ریکا و کیروسکی رایون از برترین محله ها برای اقامت گردشگران است.

17. از جمله شهرهای خواهرخوانده یکاترینبورگ می توان به سن خوزه کالیفرنیا، موست در جمهوری چک، ژنوا در ایتالیا، اینچئون در کره جنوبی و همدان در ایران اشاره نمود.

18. اولین دوچرخه در یکاترینبورگ در سال 1801 ساخته شد و اولین نمونه مشابه آن در سال 1839 در اروپا به بهره برداری رسید.

منبع: کجارو / ribttes.com / encyclopedia.com / visitrussia.com / passportsymphony.com / fa.wikipedia.org / fa.wikipedia.org / prezi.com

به "حقایق جالب درباره یکاترینبورگ؛ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره یکاترینبورگ؛ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید