خانه ای تازه برای سگ های ولگرد تهران ، جزییات جمع آوری سگ ها در سرخه حصار تهران

به گزارش هوای اصفهان، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ساخت یک مجموعه تازه نگهداری سگ در سرخه حصار تهران اطلاع داد.

خانه ای تازه برای سگ های ولگرد تهران ، جزییات جمع آوری سگ ها در سرخه حصار تهران

به گزارش هوای اصفهان، رضا شرفی در خصوص شرایط سگ های بلاصاحب در شهر تهران گفت: مجموعه جدیدی برای نگهداری سگ های بلاصاحب در سرخه حصار ایجاد شده که حدود 2 هکتار مساحت دارد و شامل انواع امکانات، آشپزخانه، قرنطینه است و در مجموعه سرخه حصار برای افراد حامی حیوانات آلاچیق تعبیه شده و می توانند در این مکان حضور داشته باشند.

او اضافه کرد: در حال حاضر سگ های بلاصاحب در مجموعه آرادکوه واقع در کهریزک نگهداری می شوند و ظرفیت نقاهتگاه آرادکوه واقع در کهریزک برای نگهداری سگ های ولگرد مناسب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: گشت و ناظرین ما در منطقه ها 22 گانه با مشاهده سگ های ولگرد پیغام می دهند و اکیپ های تخصصی در غالب عملیات زنده گیری وارد عمل می شوند و سگ های بلاصاحب را به مجموعه آراد کوه منتقل می نمایند. سگ های ولگرد بیشتر در نوار حاشیه ای هستند که در فصل زمستان برای غذا به شهر مراجعه می نمایند. البته غذا دهی بعضی از شهروندان که دلسوز هستند، باعث می گردد، سگ ها به مجموعه شهری نزدیک شوند که از نظر عاطفی و انسانی ارزشمند است اما منطق زیست بوم را به هم می ریزد.

وی ادامه داد: از سگ های ولگرد بعد از وارد شدنشان به نقاهتگاه نگهداری می گردد و در صورتی که اشخاص حقیقی برای باغ، کارخانه و… تمایل به در اختیارگیری این سگ ها داشته باشند، می توانند با مراجعه به سازمان مدیریت پسماند و پر کردن فرم تعهد که بعدها سگ را در سطح شهر رها ننمایند، بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای سرپرستی آنها را برعهده بگیرند.

شرفی که یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، در بخش دیگری از سخنانش شرح داد: فردا دومین کارخانه mrf در سرخه حصار افتتاح می گردد که باعث کاهش هزینه و تردد در شهر می گردد و بعلاوه سومین کارخانه MRF نیز اوایل سال بعد در حکیمیه افتتاح می گردد که در مجموع باعث افزایش کیفیت محیط زیست خواهد شد. احداث کارخانجات مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) فراوری کمپوست باکیفیت و استحصال انرژی از پسماند با رویکرد کاهش دفن را در پی خواهد داشت و در نهایت انجام اقدامات فوق کاهش آثار سوء محیط زیستی را در سطح شهر تهران رقم خواهد زد.

بنابراین گزارش، پیش تر نیز داوود گودرزی، مدیر کنترل جانوران شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب گفته بود: در حال حاضر 10 تیم زنده گیری با همراهی 10 متخصص مشغول جمع آوری سگ های ولگرد در تهران هستند. در این بین منطقه ها 1،2،4،5،15،18،19،،20،21و 22 به علت جغرافیای خاص و داشتن نقاط حاشیه ای و حریم، بیشترین تعداد سگ های بلاصاحب را دارا هستند.

گودرزی در خصوص تعداد سگ های جمع آوری شده، عنوان نموده بود: روزانه حدود 50 تا 60 قلاده سگ جمع آوری و به نقاهتگاه آرادکوه منتقل می شوند که حدود 11 هزار متر مربع وسعت دارد و دارای یک کلینیک مجهز به همراه چندین متخصص شامل دامپزشکان، یاری دامپزشکان و البته نیروهای خدماتی است که به صورت شبانه روزی فعال است.

در نقاهتگاه آرادکوه سگ های بیمار و غیربیمار با تشخیص دامپزشک جداسازی شده و بعلاوه سگ های نر و ماده نیز به صورت جداگانه نگهداری می شوند. روزانه حدود 20 سگ در آرادکوه مورد عقیم سازی قرار می گیرند. نقاهتگاه آرادکوه ظرفیت نگهداری از 2 هزار سگ را دارد که قرار است به وسیله سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، 2 هکتار به ظرفیت این نقاهتگاه اضافه گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خانه ای تازه برای سگ های ولگرد تهران ، جزییات جمع آوری سگ ها در سرخه حصار تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای تازه برای سگ های ولگرد تهران ، جزییات جمع آوری سگ ها در سرخه حصار تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید