خبرنگاران فروش خودرو در ژاپن 16 درصد کاهش یافت

به گزارش هوای اصفهان، پکن- خبرنگاران- فروش خودروهای جدید در ژاپن در مرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است این کاهش به کم شدن تقاضای خرید به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا نسبت داده شده است.

خبرنگاران فروش خودرو در ژاپن 16 درصد کاهش یافت

به گزارش هوای اصفهان تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه به نقل از اتحادیه بنگاه های خرید و فروش خودرو در این کشور بیان کرد ماه گذشته در حدود 326 هزار خودروی جدید در ژاپن به فروش رسیده است.

بر اساس این گزارش، فروش خودروهای سواری، کامیون و اتوبوس 18.4 درصد کاهش یافته و به حدود 198 هزار دستگاه رسیده است فروش خودروهای کوچک نیز 11.8 درصد کاهش یافته و به حدود 128 هزار دستگاه رسیده است.

گزارش حاکی است فروش مدل های جدید در مقایسه با سال گذشته که افزایش زیادی داشت سال جاری بی رونق شد.

تفاوت کاهش ماهانه در مقایسه با سال گذشته در ماه اردیبهشت 44 درصد، در ماه خرداد 22 درصد و در ماه تیر 13 درصد بود این رقم در ماه مرداد اندکی زیاد شد، اما به گفته گروه های صنعتی، فروش کل بهبود یافته است.

شرکت های خودرو سازی ژاپن همچنین می گویند به نظر می رسد شمار روز افزونی از مردم به منظور پرهیز از وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ، در نظر دارند برای رفت و آمد خودروهای جدید بخرند.

کاهش فروش خودرو در ژاپن در شرایطی است که تازه ترین آمارهای چین نشان می دهد که فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو دنیا در مرداد ماه 16.4 درصد افزایش یافته است با این وجود انجمن خودروسازی چین پیش بینی نموده است که میزان فروش خودرو سال جاری به دلیل همه گیری کرونا در کل بین 10 تا 20 درصد سقوط کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فروش خودرو در ژاپن 16 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروش خودرو در ژاپن 16 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید