خبرنگاران مقابله دولت انگلیس با اخبار جعلی درباره کرونا

به گزارش هوای اصفهان، لندن - خبرنگاران - دولت انگلیس هم زمان با افزایش قربانیان کرونا و بالا دریافت انتقادها درخصوص عملکرد بوریس جانسون نخست وزیر برای مقابله با این بحران، درباره انتشار آنچه اطلاعات غلط و شایعه درباره شرایط کرونا خواند، هشدار داد.

خبرنگاران مقابله دولت انگلیس با اخبار جعلی درباره کرونا

وزارت فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس بامداد امروز (دوشنبه 11 فروردین) اظهار داشت که روزانه بین 5 تا 10 تخلف درباره انتشار اخبار نادرست، شناسایی و به طور جدی با عوامل آن برخورد شده است.

این بیانیه می افزاید؛ زمانی که اطلاعات غلط شناسایی می گردد، دایره پاسخ سریع دولت با همکاری وزارت خانه های ذیربط وارد عمل شده و اقدام هماهنگی را صورت می دهد.

بر همین اساس رسانه های انگلیسی امروز کوشش قابل توجهی را صورت داده تا موج مثبتی از اطلاعات امید بخش در حوزه سلامت و مبارزه با کرونا در این کشور را منتشر نمایند.

نیل فرگوسن یکی از مشاوران عالی رتبه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز از نشانه های کاهش همه گیری کرونا در انگلیس اطلاع داد.

او بر اساس محاسبات اولیه پیش بینی کرد، 40 درصد جمعیت انگلیس هیچ علائمی از کرونا بروز نخواهند داد و احتمالا 2 تا 3 درصد مردم به این ویروس مبتلا شده اند.

فرگوسن همچنین عنوان نمود فراوری کیت های آزمایش آنتی بادی در مراحل سرانجامی نهاده شده است و احتمالا در روزهای آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

انگلیس به دنبال انجام تحقیقات گسترده سرم شناسی است تا میزان شیوع ویروس کرونا را در سراسر کشور اندازه گیری کند. جانسون پیشتر گفته بود که این کیت ها فرایند مقابله با کرونا را متحول خواهد نمود.

آزمایش های سرم شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به جای یافتن آنتی ژن یا عامل بیماری زا در بدن، آسان تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی ژن (پادتن (آنتی بادی)) ویروس جستجو گردد. بر این اساس، بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می گردد.

به گزارش دیلی تلگراف، دولت انگلیس در فاز اول 3.5 میلیون کیت آنتی بادی سفارش داده تا کارکنان مشاغل کلیدی به ویژه کادر درمانی مورد آزمایش قرار گیرند. پس از آن، تعداد انبوهی برای استفاده عموم خریداری و به قیمت کمی (6 پوند) در فروشگاه ها و داروخانه های انگلیس عرضه می گردد.

این خبر پس از آن منتشر شد که رییس انجمن بیمارستان های انگلیس هشدار داد ، درمانگاه های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان ها در حال انفجار هستند.

کریس هاپسون به نقل از رییسان بیمارستان های پایتخت، شرایط نگران نماینده ای را از بیماران مبتلا به کرونا توصیف کرد و اضافه نمود که ظرفیت درمانگاه ها دربرابر موج بیمارانی که یکی از پس دیگری با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می نمایند رو به سرانجام است.

او گفت عبارتی که این روزها سر زبان ها افتاده یک سونامی دنباله دار است.

بعضی گزارش ها که هوای اصفهان قادر به تایید آن نیست، از سهمیه و و اولویت بندی تخت بیمارستان ها حکایت دارد و گفته می گردد دولت برای درمان کرونا، بیماران جوان تر را نسبت به افراد بالای 70 سال در اولویت قرار داده است.

همچنین گزارش هایی منتشر شده که بیمارستان های انگلیس کار ساخت سردخانه برای مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. در همین پیوند، پلیس وست میدلندز چندی پیش از اختصاص بخشی وسیعی از فرودگاه بیرمنگام برای احداث سرخانه اجساد بیماران مبتلا به کرونا اطلاع داد.

در همین حال یک مقام سلطنتی انگلیس امروز اظهار داشت که چارلز، ولیعهد 71 ساله انگلیس و پسر ملکه الیزابت که به کرونا مبتلا شده بود تنها با گذشت یک هفته، از قرنطینه درآمده است.

وی اضافه نمود که وضع سلامتی چارلز پایدار است و توصیه های بهداشتی را رعایت می نماید.

ولیعهد انگلیس یکشنبه گذشته علائم خفیفی از کرونا را مشاهده کرد و روز سه شنبه نتیجه آزمایش ابتلای او به این ویروس مثبت شد. هم زمان همسر او نیز مورد آزمایش نهاده شد اما نتیجه وی منفی در آمد.

پس از آن، هر دو درحالی خود را در اقامتگاه سلطنتی شان در اسکاتلند قرنطینه کردند که انتقادها درباره آنچه فرار ولیعهد از بحران کرونا خواند شد، بالا گرفت.

مادر او، الیزابت 93 ساله هم از بیم ابتلا به کرونا به اقامتگاه شهرستانی خود پناه برده است. پیشتر گزارش شده بود که یکی از خدمتکاران کاخ سلطنتی به کرونا مبتلا شده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تا به امروز نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین دستیار ارشد نخست وزیر، وزیر اسکاتلند و عالی ترین مقام پزشکی انگلیس به دلیل بروز علائم مشابه کرونا خود را قرنطینه نموده اند.

دولت انگلیس پس از وضع مقررات رفت و آمد قادر به ارائه چشم انداز روشنی درباره مدت زمان اعمال این محدودیت نیست. بعضی مشاوران دولت از تمدید سه ماهه این مقررات تا خرداد اطلاع داده و بعضی دیگر ادعا می نمایند که تا بازگشت به روال عادی زندگی ممکن است 6 ماه زمان احتیاج باشد که پس از آن هم باید فاصله ایمنی رعایت گردد.

بر اساس آخرین امار منتشر شده تا به امروز 19 هزار و 522 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و یک هزار و 415 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقابله دولت انگلیس با اخبار جعلی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقابله دولت انگلیس با اخبار جعلی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید