رئیس جمهوری آلبانی از مردم خواست دولت را سرنگون نمایند

به گزارش هوای اصفهان، رئیس جمهوری آلبانی امروز (چهارشنبه) از مردم این کشور خواست تا دولت جناح چپی را سرنگون نمایند.

رئیس جمهوری آلبانی از مردم خواست دولت را سرنگون نمایند

به گزارش هوای اصفهان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایلیر متا، رئیس جمهوری آلبانی درحالی در یک نشست خبری از مردم کشورش خواسته تا دولت را سرنگون نمایند که دولت آلبانی وی را به نقض قانون اساسی و ارتباط با جرایم سازمان یافته متهم نموده است.

وی در این نشست خبری گفت، امیدوار است که مردم دوم مارس به تیرانا، پایتخت بیایند چون وی میخواهد تا نخستین حکمش را علیه آنچه کودتای ارائه شده از سوی دولت و به وسیله سیستم قضایی کشور می داند، امضا کند.

این درخواست از سوی رئیس جمهوری آلبانی در حالی مطرح شده که این کشور حوزه بالکان با سه میلیون جمعیت اصلاحاتی را با امید دادن چراغ سبز برای مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا و پیوستن به آن اجرایی نموده است.

وی همچنین گفت، اصلاحات در سیستم قضایی سه سال قبل و برای ریشه کنی ارتشا و تضمین فعالیت مستقل دادستان ها و قضات از سیاست تایید شد که بخشی از درخواست برای رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا بود اما شکست خورده است.

درخواست رئیس جمهوری آلبانی یک اقدام مقابله ای علیه دولت سوسیالیست ادی راما، نخست وزیر است که فرایند استیضاح علیه رئیس جمهوری را شروع نموده که نخستین مورد در آلبانی پساکمونیستی است و از کوشش برای لغو انتخابات شهرداری های سال گذشته میلادی از سوی رئیس جمهوری ناشی می گردد.

متا سال گذشته میلادی کوشش کرد تا انتخابات شهرداری را لغو کند و دلیلش را هم این مساله اعلام کرد که بایکوت از سوی احزاب راست میانه اپوزیسیون این احزاب را غیردموکراتیک نموده و وی بیم بروز تقابل و خشونت مدنی دارد. اما مقام های انتخاباتی این کوشش را رد نموده و سوسیالیست ها در انتخابات پیروز شدند و اکنون بر مجلس آلبانی تسلط دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس جمهوری آلبانی از مردم خواست دولت را سرنگون نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری آلبانی از مردم خواست دولت را سرنگون نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید