فعال شدن نرم افزار گویا ساز برای دانش آموزان با آسیب بینایی

به گزارش هوای اصفهان، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از فعال شدن نرم افزار گویاساز در شبکه شاد برای دانش آموزان با آسیب بینایی اطلاع داد.

فعال شدن نرم افزار گویا ساز برای دانش آموزان با آسیب بینایی

ببه گزارش خبرگزاری هوای اصفهان به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای سیدجوادحسینی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1370 تأسیس شد تا نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه دسترسی پذیر گردد، گفت: در اکوسیستم کرونا مدارس تعطیل شد، اما آموزش دانش آموزان ادامه داشت.

وی اضافه نمود: وزارت آموزش و پرورش در کنار برنامه های تلویزیونی برای دانش آموزان شبکه شاد را ایجاد کرد و70 درصد دانش آموزان در این شبکه تحت پوشش آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که مدارس استثنایی برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه در ابعاد مختلف مناسب سازی می شوند، گفت: در شبکه شاد هم این مناسب سازی ها برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه احتیاج است، تا امکان استفاده از آموزش های مجازی برای این دانش آموزان فراهم گردد.

آقای حسینی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی 7 گروه از دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است، گفت: یکی از گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با آسیب بینایی هستند و شبکه شاد برای این گروه از دانش آموزان با مشکلاتی روبرو بود که خوشبختانه نرم افزار گویا ساز به این پلتفرم اضافه شد و دسترسی پذیری این گروه از دانش آموزان برای استفاده از شبکه شاد فراهم شد.

وی توضیح داد: بخش های مختلف شاد از جمله راهنمای شاد، پشتیبانی شاد، داشبورد های مدیریتی و ابزار های آن با استفاده از نرم افزار گویا ساز از متن به صوت تبدیل می شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم چنین در شبکه شاد در بخش محتوا های آموزش استثنایی، محتوا های مناسب سازی شده برای دانش آموزان با آسیب بینایی قرار داده شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فعال شدن نرم افزار گویا ساز برای دانش آموزان با آسیب بینایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن نرم افزار گویا ساز برای دانش آموزان با آسیب بینایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید