نگرانی های بهداشتی مرز شلمچه در همزمانی اربعین و شیوع کرونا

به گزارش هوای اصفهان، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه برای ورود به کشور عراق در زمان مراسم اربعین گفت: این تجمع می تواند یک کلونی برای گردش بیماری مالاریا و بیماری های دیگر باشد و نگرانی ما از بابت این تجمع، دوچندان می گردد.

نگرانی های بهداشتی مرز شلمچه در همزمانی اربعین و شیوع کرونا

دکتر آرش یلالی در نشست ستاد استانی اربعین حسینی(ع) که امروز (30 تیرماه) برگزار گشت، اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، همچنان تاکید ما بر این است که ترجیحا مراسم اربعین حسینی(ع) برگزار نگردد.

به گزارش هوای اصفهان، وی اضافه نمود: سال گذشته در مرز شلمچه آب به صورت بسته بندی بین زوار توزیع شد و آب مورد احتیاج مواکب نیز توسط تانکرهایی که بر فعالیتشان نظارت می کردیم، توزیع می شد.

یلالی با اشاره به شرایط فاضلاب مرز شلمچه، بیان نمود: سال گذشته در مرز شلمچه سرویس های بهداشتی با ظرفیت فاضلاب تعریف نشده وجود داشت که باعث آلودگی می شدند. رها شدن زباله در محوطه نیز نگرانی های در این مرز ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: علیرغم هماهنگی اجرا شده با مواکب، در توزیع غذا امکان نظارت برای ما فراهم نمی شد. در محوطه ترمینال مرز شلمچه نیز خودروهایی حضور می یافتند و مواد غذایی را توزیع می کردند که این موضوع نیز نگران کننده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان توضیح داد: محلی برای استقرار کادر بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی شلمچه وجود دارد که در آن نمونه گیری از زائران انجام می گردد؛ این مکان بسیار کوچک است و ارائه خدمات در این فضا بسیار سخت است و جوابگوی احتیاجها نیست و این مساله باعث می گردد در مراقبت بیماران دچار مشکل شویم.

یلالی توضیح داد: دانشکده علوم پزشکی آبادان در زمان مراسم اربعین، تنها در فوریت های پزشکی از استان های تعیین یاری می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرز شلمچه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان و مرز چذابه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند، اضافه نمود: در مرز شلمچه دو برابر مرز چذابه تردد وجود دارد و دانشکده علوم پزشکی آبادان با نیروی انسانی سه شهرستان تحت پوشش خود در این مرز خدمات را ارائه می دهد در حالی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ظرفیت نیروهای انسانی 18 شهرستان، در مرز چذابه خدمات ارائه می دهد. این مساله، سرویس دهی ما در شهرستان های تحت پوشش دانشکده را به مدت دو ماه متاثر می نماید.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عبور اتباع خارجی از مرز شلمچه برای ورود به کشور عراق در زمان مراسم اربعین گفت: در سال های گذشته مشاهده شد که اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان، با شرایط بدی در مرز حضور داشتند در حالی که شأن زائر این نیست و تجمع زائرانی که بدون حمایت دولت خود و بعضا قاچاقی خود را به مرز می رسانند، درست نیست.

وی اضافه نمود: این تجمع می تواند یک کلونی برای گردش بیماری مالاریا و بیماری های دیگر باشد و نگرانی ما از بابت این تجمع، دوچندان می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی های بهداشتی مرز شلمچه در همزمانی اربعین و شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی های بهداشتی مرز شلمچه در همزمانی اربعین و شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید