Levdeo؛ کراس اوور نو چینی در ایران

به گزارش هوای اصفهان، استقبال از خودروهای کراس اوور نه فقط در ایران، بلکه در تمامی بازارها رو به افزایش است. این استقبال به حدی زیاد است که خودروسازانی مانند لامبورگینی هم مجاب می شوند تا یک کراس اوور در سبد محصولات خود داشته باشند. بازار خودرو ایران نیز در ماه های آینده شاهد حضور خودروهای کراس اوور بیشتری خواهد بود. در شرایطی که خودروسازان داخلی هنوز کراس اوورهای بومی خود را به مرحله فراوری انبوه نرسانده اند و واردات خودرو نیز ممنوع است، بازار خودروهای کراس اوور در کشورمان بیش از گذشته در دست خودروهای چینی است. خودروسازان چینی با فراوری کنندگان داخلی همکاری خوبی دارند و همین مساله آن ها را به گزینه اصلی فراوری خودروها خارجی در ایران تبدیل نموده است.

Levdeo؛ کراس اوور نو چینی در ایران

به تازگی تصاویری از کراس اووری با برند Levdeo در تهران منتشر شده که نشان دهنده آماده سازی این کراس اوور برای ورود به بازار ایران است. پیشتر اخبار متعددی از همکاری ماموت خودرو (نماینده فولکس واگن در ایران) با برند YEMA چین به گوش می رسید و کراس اوور T60 یکی از اصلی ترین گزینه های آغاز فعالیت یما در ایران به حساب می آمد، اما ظاهرا در نهایت T60 با برند مادر یعنی Levdeo به خاک ایران قدم گذاشته است.

فرایند ورود خودروهای کراس اوور نو چینی به ایران با پلاک گذر موقت برای طی کردن مراحل تست و هماهنگ سازی، نشان می دهد که سال 1400 شاهد تنوع خوبی در بازار خودروهای کراس اوور خواهیم بود.

شرکت لودئو در ژانویه سال 2019 میلادی 100 درصد مالکیت Yema Auto را خرید تا وارد بازار رو به توسعه خودروهای الکتریکی گردد، اما نکته جالب اینجاست که در شرایطی که همه در انتظار ورود برند Yema بودند این شرکت با برند مادر و هولدینگ اصلی یعنی Levdeo به ایران آمده در حالی که ممکن است بعضی تصور نمایند شرکت طرف قرارداد ایرانی، این نام را برای برند جایگزین Yema در راستای دور زدن تحریم ها انتخاب نموده است.

خودروی لودئو T60 با دو پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 112 اسب بخاری و 1.5 لیتری توربو 156 اسب بخار عرضه می گردد و برای سیستم انتقال قدرت به محور جلو دو گیربکس CVT و 5 سرعته دستی پیش روی طرف ایرانی است. با توجه به قیمت حدود 9 تا 14 هزار دلاری این محصول در بازار چین، پیش بینی می گردد T60 با قیمتی بین خودروهای هموطن خود یعنی ام وی ام X22 و X33 به بازار عرضه گردد.

یما T60 یا Levdeo T60 در نسخه های فول آپشن به سقف پانوراما، سنسور نور، ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک، تریم داخلی چرم، 6 کیسه هوای 10 نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای و … مجهز است.

اطلاعات دریافتی از منابع غیر رسمی نشان می دهد که مجموعه شهر خودرو که پیشتر فروش و خدمات پس از فروش ریگان خودرو را بر عهده داشته در زمینه عرضه این محصول یک طرف ماجرا است و با اطمینان نمی توان گفت که آیا ماموت خودرو نیز در عرضه این خودرو و یا فراوری آن سهیم خواهد بود یا خیر. شهر خودرو در نوترین فاز فعالیت های خود به فراوری نزدیک شده و اگر به صورت اختصاصی مونتاژ و عرضه این محصول را بر عهده گرفته باشد، موضوع چندان دور از انتظاری نیست.

منبع: بلاگ دیوار

به "Levdeo؛ کراس اوور نو چینی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Levdeo؛ کراس اوور نو چینی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید