افزایش شدت، مدت و فراوانی شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در مشهد

به گزارش هوای اصفهان، مدیر واحد محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با آنالیز های اجرا شده شده در مورد تغییرات شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در مشهد معین شد. آلودگی هوا از لحاظ شدت، مدت و فراوانی وقوع افزایش محسوسی داشته است.

افزایش شدت، مدت و فراوانی شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در مشهد

محمد پذیرا مدیر واحد محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش بار ترافیکی با بازگشایی مدارس و بعلاوه دغدغه های شهروندان در این خصوص اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد اقدام به آنالیز شرایط و تغییرات شاخص کیفیت هوا در دو بازه زمانی قبل و بعد از بازگشایی مدارس در شهر مشهد کرده است.

او اضافه کرد: با آنالیز های کاشناسی اجرا شده شده در مورد تغییرات شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در شهر مشهد معین شد آلودگی هوا از لحاظ شدت، مدت و فراوانی وقوع افزایش محسوسی داشته است به طوریکه علاوه بر افزایش 8 درصدی شاخص کیفیت هوا در مقایسه با روز های گذشته این تغییرات شامل افزایش مدت و بعلاوه تعداد وقوع بیشتر روز های هشدار در ساعات شبانه روز نیز شده است.

مدیر واحد محیط زیست شهرداری مشهد ادامه داد: در ماه گذشته ساعت پیک آلودگی هوا در ساعت 10 قرار داشت که در مقایسه با مهر ماه به ساعت 9 رسیده و همراه با تداوم در این ساعت بوده است. تغییرات شاخص در بعد از ظهر نیز به صورت محسوسی افزایش داشته است.

به صورت کلی تغییرات ساعتی شاخص کیفیت هوا شهر مشهد با شروع ترافیک صبح گاهی از ساعت 5 صبح روند صعودی خود را شروع کرده و در ساعت 9 صبح به بالاترین مقدار خود در طول شبانه روز می رسد و آلودگی هوا تغییر روند داده و تا ساعت 17 ادامه میابد و با شروع فعالیت در بعد از ظهر مجددا روند صعودی و تاساعت 21 به حداکثر مقدار خود می رسد.

هوای اصفهان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش شدت، مدت و فراوانی شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدت، مدت و فراوانی شاخص کیفیت هوا با بازگشایی مدارس در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید