برخورد با اخلال گران بازار باید درس آموز باشد

به گزارش هوای اصفهان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که برخورد با اخلال گران بازار باید درس آموز باشد، گفت: جریمه متخلفان باید بازدارندگی کافی داشته باشد و مردم احساس نمایند که برخورد لازم با گران فروشان صورت می گیرد.

برخورد با اخلال گران بازار باید درس آموز باشد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با بیان این که تأمین کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم در شرایط جنگ مالی، رسالت عظیم و مهمی است، اضافه نمود: منکر مسائل و نارسایی ها در این زمینه نیستیم، اما باوجود کوشش های دشمنان برای ایجاد اخلال در تأمین کالاهای اساسی، این موضوع در سطح کشور و استان به خوبی مدیریت شده است.

وی اعلام کرد: شواهد و قرائن حاکی از ناکامی دشمن در این عرصه بوده و با وجود فشارها و توطئه ها، ملت ما هر روز آزموده تر و جدی تر از قبل به حرکت خود ادامه می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی از تعامل و همکاری همه نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای مدیریت بازار استان قدردانی کرد و گفت: در عین حال اگر مسئله ای هم در این زمینه وجود دارد همه مسئولان امر باید جوابگو باشند.

وی با تأکید بر این که باید موضوع ارزیابی، کنترل و نظارت بر فراوری و توزیع کالاها را جدی بگیریم، اضافه نمود: خوشبختانه در استان همکاری خوبی بین دستگاه های نظارتی و اتحادیه های صنفی وجود دارد و این همکاری باید منجر به تشدید نظارت ها و کاهش تخلفات گردد.

وی تأکید کرد: در کنار برخورد قاطع و شدید با متخلفان، باید از فراورینمایندگان واقعی که انصافاً در تأمین اقلام بهداشتی در ایام کرونا، استان ما را روسفید کردند، حمایت گردد.

پورمحمدی با اشاره به قیمت های مصوب بعضی از کالاهای اساسی در بازار استان، گفت: مشکل اصلی ما در سطح توزیع و خرده فروشی است که باعث می گردد زحمات و کوشش های دستگاه های مسئول نمود عینی نداشته باشد.

وی تأکید کرد: کالاهایی که به خاطر تأمین مواد اولیه یا تزریق یارانه از سوی دولت، قیمت قطعی برای آنها تصویب شده، باید با همان قیمت عرضه شوند و اگر این قیمت رعایت نشده با متخلفان قاطعانه برخورد گردد.

وی با بیان اینکه هیچ بهانه ای برای عدم برخورد با تخلفات وجود ندارد، اضافه نمود: جریمه متخلفان باید بازدارنده باشد و مثلاً کسانی که از قیمت مصوب تخطی می نمایند از دریافت مواد اولیه محروم شوند.

استاندار آذربایجان شرقی، از رسانه ها و صداوسیما هم خواست که در انعکاس اقدامات ویژه دستگاه های نظارتی در کنترل قیمت ها و برخورد با متخلفان کوشش نمایند.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این نشست اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دستگاه های نظارتی در مورد قیمت های مصوب کالاهای اساسی و همچنین فرایند فراوری و توزیع بعضی از کالاها مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، آرد و سبوس و ماسک آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برخورد با اخلال گران بازار باید درس آموز باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با اخلال گران بازار باید درس آموز باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید