برترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی

به گزارش هوای اصفهان، گاهی اوقات کمبود ویتامین می تواند دلیل بهم خوردگی خوابتان باشد. به معنای این است که شما باید مواد مغذی بیشتری را به بدنتان برسانید و استراحت بیشتری هم داشته باشید.

برترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی

بعضی ویتامین ها تاثیر بسزایی در بی خوابی و افزایش کیفت خواب دارند بنابراین برای داشتن خوابی راحت باید مصرف این ویتامین ها را آغاز کنید.

گاهی اوقات کمبود ویتامین می تواند علت بهم خوردگی خوابتان باشد. به معنای این است که شما باید مواد مغذی بیشتری را به بدنتان برسانید و استراحت بیشتری هم داشته باشید.

فواید ویتامین سی برای سیستم ایمنی بسیار زیاد است، اما آیا می دانستید که این ویتامین برای خواب هم اهمیت بسیار زیادی دارد؟ مطالعه ای در سال 2014 نشان می دهد افرادی که سطح پایینی از ویتامین ث دارند، شب ها بیشتر بیدار می مانند. به خاطر همین باید سعی کنید که ویتامین c به بدن خود برسانید که در میوه ها خیلی زیاد وجود دارد.

آهن به انتقال اکسیژن در سراسر بدن یاری می نماید و به همین علت؛ کمبود آن باعث می گردد که احساس خستگی داشته باشید. اسفناج جزء سبزیجاتی است که آهن زیادی دارد. کمبود آهن می تواند باعث مسائلی مانند سندروم پای بیقرار گردد که حس ناراحتی را در افراد زیاد می نماید که اگر آهن به بدن برسد، این مشکل برطرف خواهد شد. اگر کم خونی و فقر آهن دارید، ممکن است احتیاج به مصرف مکمل داشته باشید.

منیزیم جزء مواد معدنی لازم است که در فراوری هورمون ملاتونین یا همان هورمون خواب تاثیر زیادی دارد، تنش عضلانی را از بین می برد و باعث می گردد که شما خواب راحتی داشته باشید. مهم تر از همه این که سیستم عصبی را آرام می نماید.

البته اگر نارسایی کلیه یا ضربان قلب بسیار آهسته ای دارید، نباید از مکمل منیزیم مصرف کنید. در عوض، از غذا هایی با محتوای منیزیم بالاتر مانند سبزیجات برگ سبز، کدو تنبل، دانه های کنجد و آجیل لذت ببرید.

ویتامین ب 12 باعث می گردد که عصب و سلول های خون سالم بماند و بدن به میزان کافی انرژی داشته باشد. این ویتامین را می توانید برای برطرف خستگی و از بین بردن مسائل خواب بهره ببرید.

ال- تریپتوفان یک آمینو اسید لازم است که بدن از آن برای ساخت پروتئین استفاده می نماید. این ویتامین برای ترشح سروتونین لازم است و یک انتقال دهنده عصبی می باشد که به فراوری سلول های سالم برای داشتن یک الگوی خواب مناسب می پردازد. به خاطر همین باید آن را از رژیم غذاییِ خود دریافت کنید.

شب ها؛ بدن هورمونی به نام ملاتونین فراوری می نماید که باعث تنظیم ریتم شبانه روزیِ بدن هنگام صبح و شب می گردد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مکمل ملاتونین می تواند خواب را تنظیم کند و باعث زیبایی پوست نیز گردد. بهتر است که این ویتامین را یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و کیفیت پایین خواب؛ وجود دارد. مصرف ویتامین دی را می توانید با اجازه پزشک آغاز کنید یا اینکه سعی کنید از آفتاب؛ این ویتامین را دریافت کنید؛ توجه داشته باشید که در مصرف این ویتامین زیاده روی نکنید؛ زیرا ویتامین دی بیش از حد می تواند منجر به یبوست، حالت تهوع، استفراغ و سنگ کلیه گردد.

مطالعات نشان می دهند که کمبود کلسیم باعث بهم ریختگی چرخه خواب می گردد. باید مراقب باشید که سطح کلسیم بدن تان افت نکند و در حد تعادل باشد؛ از این روی باید به میزان کافی لبنیات بهره ببرید، در مواقع لزوم می توانید از مکمل کلسیم هم استفاده نمایید.

3 جزء چربی های سالمی است که فواید زیادی را به قلب و مغز می رساند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل امگا 3 باعث خواب بهتر نیز می گردد. ماهی های چرب مانند سالمون دارای امگا 3 زیادی هستند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "برترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید