دنیا خودرو؛ انتشار اولین عکس های نسل نو هیوندای سانتافه

به گزارش هوای اصفهان، این هفته در دنیا خودرو: نسل تازه هیوندای سانتافه، اولین تصاویر از اتاق مینی تازه، فراری سفارشی که فقط یک دستگاه از آن ساخته می گردد و همکاری آئودی با یک خودروساز چینی برای فراوری مدل های الکتریکی

دنیا خودرو؛ انتشار اولین عکس های نسل نو هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

هیوندای تصاویری از مدل سانتافه منتشر نموده که نشان می دهد نسل نو این ماشین با تغییرات زیادی به بازار عرضه خواهد شد. این تصاویر در آستانه رونمایی از نسل پنجم سانتافه منتشر شده که قرار است به زودی در کانال یوتیوب این خودروساز معرفی گردد.

ظاهر ماشین با تغییر زیاد نسبت به نسل قبل به جای خطوط منحنی با خطوط زاویه دار و به سبکی طراحی شده که مدل های نو لندروور طراحی شده اند. ماشین به مدل های دیگر هیوندای شباهتی ندارد ، اما چراغ هایش با ترکیبی از لامپ های کوچک مربع طراحی شده که امضای مدل های نو خودروساز کره ای است.

نسل نو هیوندای سانتافه

هیوندای می گوید در طراحی اتاق ماشین بر جادار بودن و کاربردی بودن تمرکز نموده است. با خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی ها فضایی با کف کاملا مسطح در عقب خودرو ایجاد می گردد که می توان در شرایط مختلف مثلا هنگام طبیعت گردی از آن استفاده کرد.

خودروساز کره ای می گوید سانتافه به نوترین فن آوری ها مجهز شده که مهم ترین آن، نمایشگر منحنی بزرگی روی داشبورد است. بخش هایی از اتاق از جمله پوشش سقف از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است و اتاق مدل های لوکس تر با ترکیبی از چرم و چوب تزیین خواهد شد.

نسل نو هیوندای سانتافه؛ در طراحی اتاق بر جادار بودن و کاربردی بودن تمرکز شده است

اتاق نسل نو هیوندای سانتافه

نسل نو هیوندای سانتافه

هنوز معلوم نیست چه موتورهایی برای سانتافه در نظر گرفته شده، اما به گفته هیوندای علاوه بر موتور بنزینی، این ماشین با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم ساخته خواهد شد. قیمت ماشین هم به طور رسمی اعلام نشده، اما قیمت پایه مقرون به صرفه ترین مدل بنزینی نسل کنونی در آمریکا 28 هزار و 750 دلار است. قیمت پایه گران ترین مدل با موتور هیبرید-الکتریکی در حال حاضر نزدیک 50 هزار دلار است.

اتاق مینی؛ نسل نو مدل کوپر الکتریکی

اتاق نسل نو مدل کوپر الکتریکی؛ همه اطلاعات در مینی نو روی نمایشگری گرد نشان داده می گردد

مینی اولین عکس از اتاق نسل نو مدل کوپر الکتریکی را منتشر کرد. این ماشین اولین مدل از سری نو محصولات مینی است و قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی گردد.

تصاویری که مینی منتشر نموده نشان می دهد اتاق ماشین ساده تر از قبل طراحی شده است. الهام بخش این سادگی، اولین مدل مینی است که در سال 1959 فراوری شد و روی داشبورد به جز فرمان، یک ردیف کلید و سرعت سنج چیز دیگری نبود.

اتاق مینی کوپر از اولین نسل این مدل الهام گرفته که در سال 1959 ساخته شد

مهم ترین بخش اتاق، نمایشگر گردی است که در وسط داشبورد واقع شده است. همه اطلاعات از جمله سرعت، نقشه و اطلاعات تلفن همراه راننده روی این صفحه نمایش داده می گردد. روکش داشبورد پارچه ای است که با چراغ نورانی شده است. راننده می تواند رنگ این چراغ را تغییر دهد. مثلا اگر حالت اسپرت را برای ماشین انتخاب کند، چراغ های روی داشبورد قرمز می گردد.

این چهارمین نسل از مینی کوپر است که تحت مالکیت ب ام و فراوری می گردد. ب ام و برای ساخت این ماشین با کارخانه چینی گریت وال همکاری می نماید و قرار است مدل الکتریکی در چین و مدل بنزینی در انگلستان فراوری گردد. رسانه ها عکس هایی از ماشین منتشر نموده اند که نشان می دهد طرح چراغ ها و جلوپنجره عوض شده، اما فرم ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی ننموده است.

فراری سفارشی

فراری KC23؛ قرار است این فراری پیش از تحویل به مشتری در موزه کارخانه نمایش داده گردد

فراری از مدل نوی رونمایی کرد که به وسیله بخش پروژه های ویژه کارخانه برای یکی از کلکسیونرهای فراری ساخته شده است. از این ماشین که نامش KC23 است، فقط یک دستگاه ساخته شده و قرار است پیش از تحویل به مشتری برای مدتی در موزه فراری در ایتالیا نمایش داده گردد.

KC23 براساس مدل 488 GT3 کارخانه ساخته شده که در سال 2020 برای شرکت در مسابقات آماده شده بود. بدنه ماشین کاملا از نو طراحی شده و فراری می گوید هدف طراحانش نمایش ایده ای از ماشین های مسابقه آینده است. این کارخانه بعلاوه می گوید ایده هایی که در این ماشین استفاده نموده را در آینده در مدل های نوش به کار خواهد گرفت.

درهای ماشین از سوپرکار کارخانه به نام لافراری گرفته شده و رو به بالا باز می گردد. بعلاوه بال هایی از کنار ماشین بیرون می آید تا کنترل ماشین در سرعت های بالا برای راننده راحت تر باشد. رنگ ماشین هم ویژه است. در فرمول رنگ ماشین از فلز مایع استفاده شده و در نتیجه با تغییر نور رنگ ماشین هم عوض می گردد.

بدنه فراری KC23 کاملا از نو طراحی شده است

فراری KC23 مجوز رانندگی در جاده را ندارد و فقط می توان با آن در پیست رانندگی کرد. قدرت ماشین هم اعلام نشده است. فراری 488 GT3 موتور هشت سیلندر با قدرت 600 اسب بخار دارد و توانایی اش به خاطر قوانین مسابقات محدود شده بود. اما KC23 احتیاجی به رعایت این محدودیت ها ندارد و در نتیجه قدرتش بیشتر است.

فراری KC23 براساس مدل 488 GT3 ساخته شده که برای مسابقه طراحی شده است

طراحان فراری تا حد امکان کوشش نموده اند اتاق ماشین به مدل 488 GT3 شبیه بماند. با این حال پنل های در، داشبورد و صندلی ها همه از نو برای KC23 طراحی شده است.

فراری نام سفارش دهنده و قیمت ماشین را اعلام ننموده، اما ماشین های قبلی که به وسیله بخش پروژه های ویژه ساخته شده همه قیمت هایی میلیونی دارند. مثلا قیمت مدل SP12 که سال 2012 برای اریک کلپتون، خواننده و نوازنده گیتار انگلیسی ساخته شد بین چهار تا پنج میلیون دلار تخمین زده می گردد.

پلتفرم چینی برای آئودی

آئودی میخواهد بعضی محصولاتش را با همکاری با یک خودروساز چینی فراوری کند

آئودی برای ساخت ماشین های الکتریکی با SAIC، خودروساز چینی همکاری خواهد نمود. خودروساز لوکس آلمانی جزییات زیادی از این همکاری اعلام ننموده، اما پیش تر گزارش شده بود که آئودی برای استفاده از پلتفرم الکتریکی SAIC در حال مذاکره با این کارخانه است.

پلتفرمی که در گزارش ها از آن نام برده شده متعلق به کارخانه آی ام موتورز، یکی از زیرمجموعه های SAIC است که ماشین های الکتریکی می سازد. یکی از مدیران SAIC بعد از اعلام خبر همکاری این شرکت با آئودی اظهار داشت که دو کارخانه فراوری مشترک و استفاده از پلتفرم های SAIC را در نظر دارند.

خودروسازان برای به صرفه تر کردن سرمایه گذاری در ساخت پلتفرم های نو، آنها را به شرکت های دیگر می فروشند. فولکس واگن پیش از این با فورد برای استفاده از پلتفرم های شاسی بلند خودروساز آمریکایی قراردادی امضا نموده بود. در این همکاری فورد هم از پلتفرم های الکتریکی فولکس واگن برای ساخت مدل های نو استفاده می نماید.

گزارش شده که آئودی در پی استفاده از پلتفرم کارخانه آی ام موتورز است

آئودی با همکاری پورشه در حال ساخت یک پلتفرم برای ماشین های الکتریکی لوکس است، اما همزمان احتیاج دارد به سرعت مدل های نو الکتریکی به بازار چین عرضه کند و نمی تواند تا آماده شدن پلتفرم مشترکش با پورشه صبر کند.

قرارداد آئودی و SAIC نقطه عطفی برای صنعت خودرو در چین است. پیش از این کارخانه های چینی برای دریافت فن آوری های نو در پی همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا بودند، اما این بار یکی از بزرگ ترین خودروسازان دنیا در پی فن آوری است که به وسیله یک کارخانه چینی ساخته می گردد.

منبع: انتخاب

به "دنیا خودرو؛ انتشار اولین عکس های نسل نو هیوندای سانتافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ انتشار اولین عکس های نسل نو هیوندای سانتافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید