دبی به مقصدی برای سپری کردن تعطیلات بسیاری تبدیل شده است

به گزارش هوای اصفهان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دبی به مقصدی برای سپری کردن تعطیلات بسیاری تبدیل شده است.

دبی به مقصدی برای سپری کردن تعطیلات بسیاری تبدیل شده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حذف سلامت مردم از فهرست اولویت حاکمان امارات

خبرگزاری فرانسه گزارش داد : به نظر می رسد زندگی در دبی طبیعی است، زیرا هیچگونه تعطیلی و قرنطینه وجود ندارد و مراکز خرید، سواحل و رستوران ها مملو از مردم و بازدیدکنندگان است.

درعین حال همه باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند، امارات مجازات هایی را برای نقض این قوانین در نظر می گیرد.

از ستارگان فوتبال گرفته تا ستاره های موسیقی و سایر تأثیرگذاران در شبکه های اجتماعی همه هستند، به نظر می رسد دبی بدون توجه به شیوع فزاینده ویروس مرگبار کرونا درهای خود را به روی مسافران در فصل زمستان بازکرده است.

برخلاف دبی که از قرنطینه خبری نیست، ابوظبی از دنیاگردان می خواهد در قرنطینه قرار گیرند.

دنیاگردان موظفند برای آزمایش تشخیص ویروس کرونا حداکثر چهار روز قبل از سفر به ابوظبی اقدام و نتیجه منفی را در اختیار داشته باشند یا اگر از مقصد خاصی می آیند آزمایش را در دوبی انجام دهند و سپس باید خود را قرنطینه کنند تا نتیجه را بگیرند که معمولاً ظرف 24 ساعت آماده می شود.

کارمندان لباس محافظ می پوشند، در حالیکه منوهای سنتی در رستوران ها با استفاده از کد منوهای تلفنی جایگزین شده اند.

دیمیتری ملینکوف، دنیاگرد 30 ساله روسی که از مسکو آمده، می گوید: نمی ترسم، اگر به اطراف نگاه کنید همه یک ماسک دارند و فکر می کنم این چیز خوبی است.

امارات متحده عربی از ابتدای سال جدید میلادی تا به امروز شاهد افزایش قابل توجهی از ابتلای به ویروس کرونا بوده است و روزانه تقریباً 3000 مورد ابتلا ثبت می شود.

در منطقه دنیاگردی الفهیدی دنیاگردان با ماسک در کوچه های باریک گشت می زنند و عکسهای یادگاری می گیرند.

در خیابانهای این محله تاریخی که سبک زندگی سنتی در دبی را به یاد می آورد دستگاه های ضدعفونی کننده و برچسب هایی یادآور حفظ فاصله اجتماعی بین بازدیدکنندگان است.

ناصر جمعه بن سلیمان، مدیر محله تاریخی الفهیدی به خبرگزاری فرانسه گفت که تمام اقدامات برای پیشگیری از ویروس صورت می گیرد.

وی توضیح می دهد: تعداد دنیاگردان به ازای هر راهنمای دنیاگردی به بیست نفر رسیده در حالی که پیش از این در هر گروه حدود 100 دنیاگرد وجود داشت.

بن سلیمان گفت که هر راهنمای دنیاگردی قبل از ورود با گروه خود به محله باید از طریق برنامه ای الکترونیکی تعداد بازدید کنندگان و دیگران را ثبت نام کند.

خانم اندی بیتمن که به همراه همسر و فرزندانش از ایالت آمریکا آمده اند تا پنج هفته را در دبی بگذراند، گفت که او برای اولین بار از ماه مارس گذشته سفر کرده است.

این شهفرایند آمریکایی درمورد علت انتخاب دبی برای سفر گفت: علتش ویروس کرونا بود، اگرچه هنوزهیچ یک از ما واکسن کرونا نزده ایم اما فرزندان خردسالی داریم که باید بیرون بفرایند و دنیا را ببینند. به همین دلیل آماده ایم تا زمانی که واکسن دریافت نکنیم، ریسک کنیم.

او افزود: من در دبی احساس امنیت بیشتری نسبت به آمریکا دارم، فکر می کنم مردم بیش از آمریکا ماسک می زنند و به فاصله اجتماعی متعهد هستند.

سوفیا آموچ (24 ساله) برای گذراندن تعطیلات دو هفته ای از فرانسه به دبی آمده و تصمیم گرفته است آن را برای دو هفته دیگر تمدید کند.

زن فرانسوی جوانی که در محله الفهیدی قدم می زد، گفت: شنیده ام در دوبی تعداد مبتلایان به کرونا زیاد است، زیرا دنیاگردان زیادی به اینجا آمده اند.

دنیاگردی همیشه تکیه گاه اصلی امارت دبی بوده است، در سال 2019 بیش از 16 میلیون دنیاگرد به دبی آمد و قبل از اینکه این همه گیری سفرهای دنیای را مختل کند هدف دبی رسیدن به آمار بیست میلیون دنیاگرد در سال 2020 بود.

دبی در ماه ژوئیه گذشته درهای خود را به روی دنیاگردی باز کرد.

اسکات لیورمور از مرکز اقتصادی آکسفورد برای خاورمیانه گفت: به نظر می رسد دبی به مقصدی مطلوب برای کسانی تبدیل شده که مایل به فرار از محدودیت های کرونایی به منظور گذران تعطیلات زمستانی هستند به ویژه اینکه گردشگاه های ویژه اسکی در اروپا تا حدود زیادی تعطیل شده اند.

وی هشدار داد: شاید دبی در آستانه نمایشگاه اکسپو مزایا و منافعی کسب کند اما باز ماندن درهای این امارت خطرهای زیادی دارد، زیرا شیوع بیشتر ویروس ممکن است فرایند بهبودی شرایط را کند کرده و چالش های راه اندازی یک نمایشگاه پیروز را افزایش دهد.

این نمایشگاه که امارت 8.2 میلیارد دلار برای آن اختصاص داده است، با امید به تقویت قدرت نرم و راه اندازی مجدد اقتصاد این کشور مطابق تاریخ جدید قرار است در ماه اکتبر 2021 افتتاح شود.

لیورمور گفت که سفر و دنیاگردی برای دبی بسیار مهم است و باید درهای خود را در صورتیکه بتواند شرایط شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 را تحت کنترل بگیرد، باز نگه دارد.

منبع: همگردی

به "دبی به مقصدی برای سپری کردن تعطیلات بسیاری تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی به مقصدی برای سپری کردن تعطیلات بسیاری تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید