غلامحسین رحیمی شعرباف به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد

به گزارش هوای اصفهان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حکمی غلامحسین رحیمی شعرباف را به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و مسعود برومند را به سمت مشاور وزیر علوم منصوب کرد.

غلامحسین رحیمی شعرباف به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد

به گزارش گروه دانشگاه هوای اصفهان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در حکمی غلامحسین رحیمی شعرباف را به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب رحیمی آمده است؛ با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی در حوزه علم و فناوری به موجب این حکم به سمت معاون پژوهش و فناوری منصوب می شوید.

به اجرا رساندن برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، هدفمند کردن فعالیت های اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استفاده از توان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برای برطرف چالش های ملی، تقویت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برای توسعه واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان، حمایت و بهره گیری از ظرفیت انجمن های علمی در تصمیم گیری های حوزه پژوهش و فناوری، اهتمام ویژه به پژوهش های علوم انسانی و هنر، توسعه همکاری های بین المللی به وسیله انجام برنامه های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهاد های فعال و دستگاه های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می رود با بهره گیری از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.

امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکردی توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله پیروز باشید.

غلامحسین رحیمی متولد 1334 در شهر مشهد و دانش آموخته کارشناسی از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد و دکترا در مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه یومیست انگلستان است و هم اکنون استاد پایه 34 گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس است. وی در طول 30 سال فعالیت علمی، مترجم و مولف ده کتاب علمی و جزوات متعدد درسی است.

رحیمی بیش از 100 مقاله در مجلات معتبر بین المللی و بیش از 60 مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ رسانده و بیش از 100 مقاله در کنفرانس های علمی ارائه کرده، چندین اختراع به ثبت رسانده و طرح های صنعتی متعددی برای نهاد های ذیربط کشور اجرا کرده است.

وی در طول سال ها فعالیت علمی مسئولیت های متعددی در حوزه آموزشی، علمی و فناوری کشور از جمله رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، اولین سرپرست موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، ریاست مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، عضو هیئت عامل موظف صندوق نوآوری و شکوفایی، مسئول راه اندازی و پیگیری مراکز کارآفرینی دانشگاه ها و رئیس بخش مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برعهده داشته است.

رحیمی همچنین استاد نمونه دانشگاه و مترجم کتاب برگزیده نیز است و مطالعات گسترده و نوشته های چاپ شده متعددی در حوزه علم و فناوری در تاریخ تمدن ایران و اسلام دارد.

پیش از این، مسعود برومند مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم را برعهده داشت و غلامی وزیر علوم در حکم دیگری وی را به سمت مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "غلامحسین رحیمی شعرباف به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامحسین رحیمی شعرباف به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید