مصدومیت شدید کیه زا و دوری ملی پوش ایتالیایی یوونتوس از میادین تا سرانجام فصل

به گزارش هوای اصفهان، خبرگزاری خبرنگاران- ستاره خط حمله این تیم از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده و فصل را از دست داد.

مصدومیت شدید کیه زا و دوری ملی پوش ایتالیایی یوونتوس از میادین تا سرانجام فصل

به گزارش هوای اصفهان، آن چیزی که طرفداران یوونتوس نگرانش بودند، رخ داد. فدریکو کیه زا به علت آسیب دیدگی شدید در بازی با آاس رم ادامه فصل 22-2021 را از دست داد. در جریان ملاقات شب گذشته تیم های رم و یوونتوس که به رجحان 3-4 یووه انجامید، فدریکو کیه زا وینگر باتکنیک بیانکونری که یک پاس گل هم داد، حین فرار از یارگیری میتلند نایلز دچار پیچ خوردگی زانوی پای چپ شد و به خاطر شدت درد، زمین را ترک کرد.

فدریکو کیه زا برای تکمیل معاینات و آزمایش ها، لنگان لنگان و با عصا در مرکز جی مدیکال حاضر شد و حالا وب سایت یوونتوس اعلام نموده کیه زا از ناحیه رباط صلیبی قدامی (ACL) آسیب شدیدی دیده است. طی روزهای آینده با کاهش درد و تورم، کیه زا تحت عمل جراحی زانو قرار خواهد گرفت و طبق اعلام رومئو آگرستی، فصل 22-2021 برای این وینگر 23 ساله به سرانجام رسیده است. کار یوونتوس و تیم ملی ایتالیا بدون کیه زا سخت تر خواهد شد؛ یووه در فصل پر فراز و نشیب و سخت خود، این وینگر تکنیکی را در اختیار نخواهد داشت و تیم ملی ایتالیا در راستا پلی آف جام جهانی یکی از مهره های مهمش را از دست داده است.

ورزشگاه المپیکو طی دو سال اخیر، مصدومیت شدید سه جوان مستعد و آینده دار را به خود دیده است. پارگی رباط صلیبی یکی از بدترین مصدومیت هایی است که یک ورزشکار می تواند تجربه کند؛ این مصدومیت ممکن است ادامه دوران حرفه ای ورزشکاران را تحت تاثیر قرار دهد و بسیاری از ورزشکارانی که با این مصدومیت روبرو شده اند، نتوانسته اند عملکردی هم چون دوران قبل از آسیب دیدگی داشته باشند.

جدال های اخیر دو تیم آاس رم و یوونتوس در ورزشگاه المپیکو، فارغ از نتایج زیر یک سایه شوم برگزار شده است چرا که در سه رویارویی پیشین این دو تیم (ژانویه 2020، سپتامبر 2020 و ژانویه 2022) سه بازیکن جوان و آینده دار از یوونتوس و آاس رم که نوید تبدیل شدن به قهرمانان بزرگی را می دادند، با بدترین مصدومیت یعنی پارگی رباط صلیبی قدامی روبرو شدند.

تیم های رم و یوونتوس در المپیکو مقابل هم قرار گرفتند که این ملاقات را می توان یکی از برترین و مجذوب کننده ترین رقابت های باشگاهی فوتبال ایتالیا طی فصول اخیر نامید. ابتدا آاس رم 3-1 از یوونتوس پیش افتاد اما بیانکونری به شکلی دیوانه وار در عرض هفت دقیقه به تیم ژوزه مورینیو کامبک زد و بازی را 3-4 کرد. آاس رم با به دست آوردن پنالتی و اخراج دلیخت، فرصت برگرداندن نتیجه را داشت اما پنالتیِ بد لورنتزو اینسینیه به وسیله وویچک شزنی، دروازه بان سابق جالوروسی مهار شد و یوونتوس یک برد شیرین کسب کرد؛ اگرچه شیرینی این برد به کام بیانکونری تلخ شد.

در نیمه اول مسابقه، فدریکو کیه زا دقایقی پس از ارسال پاس گل برای پائولو دیبالا، با تکل از پشت کریس اسمالینگ مصدوم شد اما پس از مداوا و آنالیز های اولیه، به زمین برگشت. با این وجود طولی نکشید که کیه زا به خارج از زمین منتقل شد چرا که او حین فرار از یارگیری اینزلی میتلند نایلز، دچار پیچ خوردگی زانو شد و حالا امروز نتیجه معاینات نشان داده آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی کیه زا جدی است و او باید طی روزهای آینده، زانویش را به تیغ جراحان بسپارد. معین شده این وینگر 23 ساله ایتالیایی، ادامه فصل 22-2021 را از دست می دهد و این ضربه بسیار بزرگی به یوونتوس و تیم ملی ایتالیا خواهد بود.

کیه زا با دوندگی، سرعت و تکنیک بالا به همراه حرکات انفجاری منحصر به فردش، مهره ای است که می تواند یک نفره نتیجه یک بازی را معین کند و حالا در نبود او، یووه و تیم ملی ایتالیا که این روزها شرایط مساعدی ندارند، با مسائل مهمی روبرو می شوند. یوونتوس همین حالا هم اوضاع خوبی ندارد و برای ماندن در کورس سهمیه لیگ قهرمانان فقط باید ببرد و ببرد؛ اگر نگوییم برترین، کیه زا یکی از سه بازیکن بازیکن یوونتوس است و حالا در غیاب او، بیانکونری در خط حمله ضعیف و گل نزن خود با مسائل بیشتری روبرو می گردد. حالا امید اصلی یووه در خط حمله به پائولو دیبالایِ شیشه ای خواهد بود که با وجود مهارت ها و تکنیک بالا، با مصدومیت های متعددی روبرو می گردد.

تیم ملی ایتالیا هم که با سهل انگاری های جورجینیو از صعود مستقیم به جام جهانی 2022 باز ماند، در پلی آف راستا بسیار سختی دارد. تیم روبرتو مانچینی برای حضور در قطر ابتدا باید مقدونیه شمالی را از پیش رو بردارد و در صورت موفقیت باید به مصاف برنده بازی ترکیه و پرتغال برود. خط حمله تیم ملی ایتالیا هم مثل یوونتوس با مسائل مهمی روبرو است و بدون کیه زا دست روبرتو مانچینی بسته تر از گذشته خواهد بود. غیبت کیه زا می تواند شانس آتزوری مقابل حریف اصلی اش (احتمالا پرتغال) را به شدت کاهش دهد چرا که این وینگر 23 ساله همان کسی بود که وقتی در بازی با اتریش همه چیز گره خورده بود، با گل معین کننده اش توانست لاجوردی پوشان را به مرحله یک چهارم نهایی بفرستد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم کیه زا فرایند ریکاوری اش چطور پیش می رود و در ادامه فوتبالش چه راستای خواهد داشت اما چیزی که معین است، ورزشگاه المپیکو در رویارویی های اخیر رم و یوونتوس نحس بوده و در برترین حالت ممکن می توان گفت فرایند پیشرفت سه استعداد جوان یوونتوس و رم حداقل برای یکی دو سال، متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مصدومیت شدید کیه زا و دوری ملی پوش ایتالیایی یوونتوس از میادین تا سرانجام فصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصدومیت شدید کیه زا و دوری ملی پوش ایتالیایی یوونتوس از میادین تا سرانجام فصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید