واکنش ها به ادعای دستکاری جداول بودجه 1400

به گزارش هوای اصفهان، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که در آنالیز بودجه 1400 هیچ تصمیمی، بدون مجوز از اعضای کمیسیون و نمایندگان در صحن علنی گرفته نشده و ادعای دستکاری جداول بودجه خلاف واقع است.

واکنش ها به ادعای دستکاری جداول بودجه 1400

به گزارش ایرنا، مالک شریعتی، در شرحی درباره آنالیز بودجه1400 که در انتها سال 99 تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، گفت: در زمان آنالیز بودجه، برخی بند ها با نظر نمایندگان در صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا آنالیز و دوباره به صحن علنی بازگردد که این رویه را کمیسیون تلفیق به سرعت در جلسه فوق العاده انجام می داد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در روز 12 اسفند 1399 تغییر جدی انجام شد و تبصره19 را که کمیسیون تلفیق حذف نموده بود، صحن به نظر کمیسیون تلفیق رأی نداد. زیرا نمایندگان مدعی بودند که اگر تبصره19 حذف گردد، جداول و پروژه های شهرستانی نیز حذف خواهد شد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه شورای نگهبان همچنان با ماندن تبصره 19 (مشارکت عمومی - خصوصی) مخالف بود و اگر مجلس اصرار میکرد، باید دوباره رفت و برگشت بین مجلس و شورا اجرا شده و بودجه در انتها سال تصویب نمی شد، بیان کرد: بنابراین در جمع بندی صحن، پیشنهاد شمس الدین حسینی عضو کمیسیون مالی جایگزین شد که بر اساس آن جدول تبصره19 در بودجه بماند، ولی احکام تبصره19 حذف گردد که این پیشنهاد رأی آورد.

وی ادامه داد: با تصویب این پیشنهاد جداولی که پیش از این کمیسیون تلفیق تنظیم نموده بود باید در بودجه، باقی می ماند و اصلاح می شد که صحن علنی مجوز اعمال آن را داده بود.

شریعتی افزود: در رأی گیری انتهای، احمد امیرآبادی فراهانی دبیر هیات رئیسه نیز متنی را برای رأی گیری قرائت کرد که بر اساس آن ماده واحده بودجه با این منابع و مصارف و تبصره ها و جداول پیوست به رأی گذاشته می گردد با این شرح که جداول و نکات باقی مانده باید نهایی و اعمال گردد با اصلاحات بعدی. یعنی، چون فرصت آنالیز جزئیات جداول نبود برای اینکه آنالیز جزئیات اعمال شده دوباره بازگردد، صحن با رای خود این اختیار را به کمیسیون تلفیق داد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اشکالاتی را به جداول وارد می دانست که شکلی بود نه اعداد و ارقام؛ گفت: از جمله اینکه در بخش هایی جملات و کلمات فارسی و لاتین عبارت ها درست نیست. یا نماینده ها پیشنهاداتی در جداول اعتبارات داشتند، ولی این پیشنهادات مجوز ماده23 قانون برنامه را نداشت و با نظر شورای نگهبان باید حذف گردد. از جمله تبصره 19، هر جایی مشارکت عمومی - خصوصی آمده بود، باید این عبارت حذف می شد و عبارت های آن به ماده27 قانون برنامه تبدیل گردد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه موارد اصلاحی هیچ ربطی به جابه جا شدن ردیف ها و جداول ندارد، گفت: هیچ تغییری در بودجه دستگاه ها و پروژه ها با نظر شخصی نماینده ای رخ نداده و با قاطعیت عرض میکنم هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون تلفیق یا صحن علنی اتفاق نیفتاده و صحبت از رانت و امثال آن، هیچ وجهی ندارد.

منبع: فرارو

به "واکنش ها به ادعای دستکاری جداول بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به ادعای دستکاری جداول بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید