ورود مجلس به موضوع مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی

به گزارش هوای اصفهان، جلسه مشترک کمیسیون اصل 90 و فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد مرگ یوزپلنگ های ایران فردا برگزار می گردد.

ورود مجلس به موضوع مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی

به گزارش گروه سیاسی هوای اصفهان، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به این که شرایط یوزپلنگ های ایرانی بحرانی است گفت: طی چند دهه اخیر علی رغم صرف اعتبارات داخلی و بین المللی مرتبا جمعیت یوز های ایرانی روندی کاهشی داشته است به شکلی که هم اکنون جمعیت این گونه بر اساس طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در طبقه بندی در معرض خطر بحرانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به کوشش های اجرا شده برای فراوری مثل یوز ایرانی در اسارت طی سال های گذشته اضافه نمود: تولد 3 توله یوز ایرانی طی چند هفته گذشته بارقه های امید را در این زمینه رقم زده بود که متاسفانه به علت سهل انگاری های اجرا شده تا کنون 2 توله یوز تلف شده و شرایط توله سوم نیز بحرانی است.

وی تاکید نمود: با درخواست فراکسیون محیط زیست مجلس، کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به طور همزمان به این موضوع ورود نموده و قرار است روز شنبه شرایط حفاظت و اتفاقات اتفاق افتاده در این خصوص روز شنبه در جلسه ای با حضور مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان و مسوولان پروژه احیای یوز در اسارت در مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.

وی با اشاره به این که موضوع حفاظت از یوزپلنگ های ایرانی از حساسیت ویژه ای در مجلس برخوردار است اعلام نمود: قطعا مجلس با هرگونه اهمال در این خصوص برخورد جدی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ورود مجلس به موضوع مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مجلس به موضوع مرگ توله یوزپلنگ های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید