کوش آداسی، برترین مکان برای تفریحات تابستانی در ترکیه

به گزارش هوای اصفهان، تفریحات تابستانی کوش آداسی، شهری ساحلی در کشور ترکیه که هرساله در فصل تابستان میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا می باشد. شهر کوشی آداسی در جنوب کشور ترکیه در مجاورت دریای اژه و در نزدیکی شهر ازمیر قرار گرفته است. این شهر به علت امکانات آبی و سواحل زیبایی که دارد، مقصد جذابی برای سفر در تعطیلات تابستانی می باشد. شهر ساحلی کوش آداسی به جز سواحل متعدد و زیبایی که دارد، به داشتن تفریحات آبی متنوع هم معروفیت پیدا نموده است. در سواحل کوش آداسی تنوع تفریحات و امکانات آبی آنقدر زیاد است که شاید نتوانید همگی آنها را در یک سفر کوتاه چند روزه امتحان کنید.

کوش آداسی، برترین مکان برای تفریحات تابستانی در ترکیه

اگر قصد سفر به کوش آداسی برای تعطیلات تابستانی را دارید، مجموعه هوای اصفهان تورهای متنوعی را با امکانات مجذوب کننده برای شما برنامه ریزی کرده اند که می توانید برای اطلاع از این تورها به سایت هوای اصفهان مراجعه کرده و تور مورد نظر خود را برای گذراندن تعطیلات تابستانی سال جاری در کنار سواحل شهر کوش آداسی خریداری نمایید.

برای رزرو آنلاین تور کوش آداسی اینجا کلیک کنید

سرگرمیات تابستانی کوش آداسی شهری ساحلی در کنار دریای اژه

کوش آداسی در زبان ترکی استانبولی به معنای جزیره پرنده می باشد، این شهر در فاصله 90 کیلومتری از شهر ازمیر ترکیه واقع شده است. جهانگردان بسیاری به علت سواحل زیبا و امکانات سرگرمیی آبی متنوع به این شهر در کشور ترکیه سفر می کنند. هر چیزی که برای سرگرمی و خنک شدن در فصل تابستان لازم دارید، می توانید در کوش آداسی پیدا کنید. کافیست به یکی از سواحل این شهر بروید و یا از تورلیدر خود سراغ پارک های آبی کوش آداسی را بگیرید.

سرگرمیات و امکانات این شهر ساحلی محدودیت سنی ندارد و هرکس با هرسن و سلیقه ای می تواند اوقات خوشی را در روزهای گرم تابستان در این شهر بگذراند. شاید برخی از سرگرمیات ساحلی هزینه زیادی داشته باشند ولی تجربه ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای شما به همراه دارند که بسیار ارزشمند می باشد. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با امکانات و سرگرمیات تابستانی کوش آداسی آشنا کنیم، پس با هوای اصفهان همراه باشید.

1. غواصی و ماجراجویی در عمق آب های خنک دریای اژه

اگر به دنیای شگفت انگیز زیرآب علاقه دارید و از تماشای زیبایی های اعماق دریا و اقیانوس لذت می برید، پیشنهاد می کنیم فرصت غواصی را در آب های زلال دریای اژه از دست ندهید. اگر به سواحل شهر کوش آداسی ترکیه بروید، حتما زلالی آب دریا نظر شما را به خود جلب می نماید. آب دریای اژه به حدی زلال است که عمق آب به وضوح قابل رویت می باشد ولی غواصی در اعماق این آب ها شما را با زیبایی های بیشتری شگفت زده می نماید. تماشای زندگی زیر آب، صخره های مرجانی حیرت انگیز و ماهی های رنگارنگ تجربه هیجان انگیزی است که با غواصی در دریای اژه می توانید به دست آورید. در سواحل مختلف شهر کوش آداسی تورهای غواصی مختلفی فعالیت می کنند که می توانید براساس آشنایی خود با غواصی در سطح مبتدی و یا حرفه ای در آنها شرکت کنید.

امکانات و تجهیزاتی که به تورهای غواصی در این شهر اختصاص داده می گردد، از ایمنی کاملی برخوردار است و تمامی نکات به صورت کامل به افراد مبتدی آموزش داده می گردد. تورهای غواصی یکی از سرگرمیات تابستانی کوش آداسی می باشد که می توانید با شرکت در این تورها ماجراجویی هیجان انگیزی را در عمق آب های دریای اژه داشته باشید.

لیدیز بیچ | Ladies Beach, Kuşadası

بر خلاف نامش که به معنی ساحل بانوان است، ابتدا می گوییم که تنها بانوان حق ورود به این ساحل را ندارند. حتما پس از معرفی پارک آبی، در میان سرگرمیات تابستانی کوش آداسی نوبت به ساحل سرگرمیی می رسد. ساحل بانوان یا لیدیز بیچ یکی از جاذبه های کوش آداسی برای جهانگردان و جهانگرد هاست که در این فصل بسیار شلوغ می گردد اما این شلوغی آزاردهنده نیست. همه افراد می توانند برای استراحت در کنار منطقه ساحلی، به این ساحل شنی زیبا بفرایند.

خصوصا اینکه این منطقه سرگرمیی، به بسیاری از هتل ها و مراکز اقامتی کوش آداسی نزدیک است و رفت و آمد جهانگردان به این ساحل، راحت است. بچه ها می توانند در کنار ساحل آب بازی کنند و شما با خیال آسوده بر روی جایگاه ها و در زیر سایبان های حصیری یا چترهای آفتابگیر بنشینید و بازی آن ها را تماشا کنید.

از خوبی های این مکان سرگرمیی می بایست به نزدیک بودن کافه ها و رستوران ها اشاره نمود. با این حساب هر زمان که نوشیدنی خنک، آب معدنی یا غذاهای خوشمزه ترکی را برای ناهار می خواستید، به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

قبل از تمام کردن معرفی این ساحل، کمی هم علت نامگذاری آن را برایتان شرح می دهیم. در گذشته و در دوران حکومت عثمانی به این ساحل شنی، کادینلار دنیزلی (ساحل بانوان) می گفتند. چرا که در آن دوران، تنها بانوان اجازه ورود به این ساحل داشتند و ساحلی خصوصی بود. این موضوع هم اکنون و در دنیای امروز، تغییر کرده و همه افراد و خانواده ها با یکدیگر می توانند وارد این ساحل شوند و تنها نام قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است..

  • نکته: ساعت های لذت بردن از چنین سرگرمیات تابستانی کوش آداسی از ساعت 08:00 صبح تا ساعت 03:00 بعد از ظهر است. موقعیت ساحل را در نقشه گوگل مپ زیر می توانید ببینید.

گشت و گذار در ساحل لیدیز کوش آداسی جزو سرگرمیات رایگان این منطقه و شهر محسوب می گردد. هتل هایی مانند هتل آسنا، هتل سرجنت و دیگر هتل های 3 ستاره و 4 ستاره کوش آداسی در اطراف این ساحل قرار گرفته اند.

پاموکاک بیچ | Pamucak Beach

یکی دیگر از سواحل مجذوب کننده کوش آداسی است که هر روز و برای 24 ساعت باز است. بنابراین برترین مکان برای زمان هایی است که می خواهید خود را به مکانی خلوت و پر از آرامش برسانید. اگر هم در میان سرگرمیات تابستانی کوش آداسی در پی سرگرمیی رایگان هستید که درست انتخاب کرده اید. ساحلی تمیز و شنی که می توانید در کنار آن قدم بزنید و خنکای موج ها را بر روی پاهایتان و حرکت شن ها را در زیر پاهایتان حس کنید.

توصیه می کنیم که اگر می خواهید ساعات بیشتری در این ساحل بمانید، با لوازم مورد احتیاج واردش شوید. پیک نیکی بروید. یک زیر انداز برای نشستن در کنار ساحل و استراحت، به تعداد افراد بطری آب معدنی، کرم های ضد آفتاب، لباس های مناسب، کفش صندل و کلاه آفتابی و عینک دودی را حتما با خود داشته باشید.

اگر وسیله ای نداشتید، اشکالی ندارد. در نزدیکی ساحل نه تنها جایگاه هایی برای نشستن و سایبان گذاشته اند بلکه کافه هایی وجود دارند که به جهانگردان و جهانگرد ها خدمات رسانی می کنند. تنها این قسمت از ساحل کمی شلوغ تر است و دیگر خلوتی دیگر منطقه ها را ندارد. برخی از مردم محلی، اسب هایی را برای سوارکاری در ساحل کرایه می دهند و برخی بستنی می فروشند. لذت خود را در سرگرمیات ساحلی کوش آداسی کامل کرده و از این جاذبه ها مانند سوارکاری در ساحل بهره ببرید. این ساحل به پارک آبی آدالند نزدیک است.

  • آدرس: Zeytinköy Mahallesi, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

2 . جت اسکی، تجربه ای هیجان انگیز بر روی امواج

جت اسکی یکی از سرگرمیات پرطرفدار در سواحل شهر کوش آداسی محسوب می گردد که بیشتر نوجوانان و جوانان به آن علاقه دارند. کرایه جت اسکی هزینه زیادی ندارد و شما می توانید با پرداخت هزینه جت اسکی خودتان آن را راهنمایی کنید. استفاده از جت اسکی و حرکت بر روی امواج با سرعت زیاد برای کسانی که عاشق هیجان و آدرنالین هستند، تجربه ای بسیار مفرح و مجذوب کننده می باشد.

3. بیگ بال، سرگرمیی مجذوب کننده و بی خطر برای بچه ها

اگر با فرزند خود به کوش آداسی سفر کرده اید، بیگ بال از سرگرمیات هیجان انگیز و مفرح آبی می باشد که می توانید با کودک خود آن را تجربه کنید. بیگ بال هیچ خطری برای بچه ها ندارد و سرگرمی ایمنی برای کودک دلبند شما محسوب می گردد. بیگ بال معمولا در محیط پارک های آبی و یا در بخشی ویژه در نزدیکی ساحل که عمق آب کمتر است، انجام می گردد. در این سرگرمی فرد باید وارد یک توپ شفاف و بسیار بزرگ گردد که پس از آن توپ از طریق مسئولین بیگ بال بر روی آب های روان رها می گردد. فردی که درون توپ قرار گرفته است باید مدام خود را تکان دهد تا توپ به خاطر حرکات او بر روی آب به حرکت درآید. در این سرگرمی هزینه بر اساس مدت زمانی که درون توپ بر روی آب هستید، محاسبه می گردد.

4. پارک های آبی کوش آداسی

پارک های آبی یکی از سرگرمیات پرطرفدار شهرهای ساحلی در چند سال اخیر می باشد که برخی فقط برای استفاده از آنها به این شهرها می فرایند. در کوش آداسی تنوع و امکانات پارک های آبی بسیار زیاد است و شما می توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود یکی از آنها را برای سرگرمی انتخاب نمایید. پارک آبی تورتوگا یکی از برترین پارک های آبی شهر کوش آداسی می باشد که به علت امکانات مجذوب کننده و متنوعی که دارد برای همه افراد مجذوب کننده می باشد. در این پارک انواع وسایل بادی، سرسره های آبی مختلف و وسایل آبی متنوع دیگری قرار گرفته است.

پارک آبی آدالند | Adaland Water Park

بله، باید که ابتدا حرف از پارک های آبی کوش آداسی بزنیم. کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه در سواحل غربی و در کنار دریای اژه است که پر از چنین سرگرمیاتی است. باید بگوییم که به این شهر، تازه در فصل تابستان به خاطر سرگرمیات تابستانی اش است که پر از جهانگرد و جهانگرد می گردد. شاید برای رزرو هتل در میان خیل جهانگردان، کمی معطل شوید اما باید گفت که ارزشش را دارد. پس از مستقر شدن در هتل خود، در میان سرگرمیات تابستانی کوش آداسی رفتن به پارک آبی آدالند را قرار دهید.

از خوبی های پارک آبی این است که همه سرگرمیات ساحلی و آبی را با بازی های هیجانی یکجا در خود دارد. به رفتینگ علاقه دارید، به پارک آبی آدالند بروید. به همراه دوستان خود به کوش آداسی سفر کرده اید، برترین مکان برای جمع های محبت آمیز را انتخاب کرده اید. شاید تنها به شنا در کنار ساحل علاقه دارید. بسیار خب، پس در بخش موج های ساحلی می توانید تجربه بودن در سواحل را داشته باشید. در استخرها شنا کنید یا اگر هیجان بیشتری می خواهید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ سرسره آبی بزرگ و پیچ در پیج پارک آبی آدالند بروید.

جایی که می توانید آدرنالین خود را در کمال ایمنی بالا ببرید. این سرگرمیات برای بچه ها و خانواده ها هم بسیار عالیست. خانواده های دیگری را هم پیدا خواهید نمود که با بچه ها خود برای سرگرمی به این پارک آبی آمده اند و بچه ها شما می توانند همبازی آن ها باشند. در نهایت سافاری پارک را نباید فراموش کنید.

این پارک آبی از ساعت 10 صبح تا 6 عصر باز است. بنابراین لازم نیست حتما صبح زود برای رفتن به این جاذبه کوش آداسی، آن هم در تابستان از خواب بیدار شوید. برای تهیه بلیط هم از خود ورودی پارک می توانید تهیه نمایید.

  • آدرس پارک: Çamlimanı Mevki, Kuştur Önü Yolu Cd. No:27, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

5. اسکی روی آب، سرگرمیی مهیج

یکی از سرگرمیات تابستانی کوش آداسی اسکی روی آب می باشد. اسکی روی آب ورزشی مفرح و هیجان انگیز برای هواداران سرعت است. برای انجام این ورزش ابتدا باید اسکی مخصوص را به پا کنید، سپس از طریق قایقی که با سرعت تقریبی حدود 30 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید، بر روی آب کشیده می شوید.

البته با پشرفت های انجام شده در این ورزش، در روش جدیدتر که به آن کِیبل اسکی می گویند، دیگر اسکی از طریق قایق بر روی آب کشیده نمی گردد و ورزشکار فقط کابلی را در دست نگه می دارد و این کابل از دو طرف به برج دریایی متصل می گردد که با حرکت برج ، ورزشکار نیز به حرکت درمی آید و با سرعت زیادی بر روی آب کشیده می گردد. البته از پاراگلایدر هم برای انجام این ورزش استفاده می گردد.

6. گشت و گذار در زیر آب های دریای اژه با زیردریایی

اگر علاقه به تماشای زیبایی کف دریا دارید ولی از غواصی می ترسید، پیشنهاد می کنیم با استفاده زیردریایی شگفتی های زیر آب را تماشا کنید. در دریای اژه امکان استفاده از زیردریایی وجود دارد و شما می توانید با خیالی راحت به همراه کاپیتان سوار زیردریایی شوید و اسرار و شگفتی های زیر آب را کشف کنید. جالب است بدانید تنها ابزاری که ارتباط مستقیمی با دنیای زیر آب برای جهانگردان فراهم می نماید، زیر دریایی های جهانگردی هستند. زیردریایی های جهانگردی در کوش آداسی یک سقف شیشه ای، کابین جادار و مجهز به دو تهویه هوا می باشند که به صورت کاملا تخصصی برای گشت و گذار در زیر آب طراحی شده است و جهانگردان می توانند بدون احساس ناراحتی از فشار هوا قبل از برگزاری این تور یک جلسه توجیهی برای آشنایی بیشتر مسافران با اعماق دریا، زیر دریایی و غواصی گذاشته می گردد. موجودات و زیبایی های اعماق دریای اژه را تماشا کنند.

7. پاراسل، پرواز بر روی آب

پاراسل جز هیجان انگیزترین و جدیدترین سرگرمیات آبی در سواحل کوش آداسی به شما می رود که تحت عنوان پاراگلایدر در آب نیز شناخته شده است. می توانید این سرگرمی هیجان انگیز را در هر جا که آب باشد انجام دهید. پاراسل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است، راهنمایی کننده تسلط کاملی بر روی دستگاه دارد و فرد استفاده کننده از آن می تواند بدون هیچ دلهره ای از منظره ها اطراف لذت ببرد. پاراسل معمولا حدود 10 تا 15 دقیقه بر روی ارتفاع 150 تا 300 متری از سطح دریا پرواز می نماید، در کوش آداسی می توانید تورهای چند ساعته هم برای انجام این سرگرمی هیجان انگیز و لذت بخش پیدا کنید.

8. فلای برد سواری از سرگرمیات تابستانی کوش آداسی

برای انجام این سرگرمی مجذوب کننده باید سوار دستگاهی شوید که با فشار آب شما را از سطح آب جدا می نماید و در جایی بین زمین و آسمان به حرکت در می آورد. فلای برد سورای را می توان ازخاص ترین و متفاوت ترین سرگرمیات آبی در سواحل کوش آداسی دانست که بسیاری از افراد علاقه دارند آن را در آبی های دریای اژه تجربه کنند.

9-کروز جزیره کوچک از سرگرمیات تابستانی کوش آداسی | Kus Adasi

هم نام با شهر کوش آداسی، جزیره ای کوچک وجود دارد که به تبدیل به یکی از جاذبه های کوش آداسی شده است. در ادامه معرفی سرگرمیات ساحلی کوش آداسی به سراغ یک جزیره و سرگرمیات پیرامون آن آمده ایم. هر چند که کوش آداسی چندین ساحل همچون ساحل بانوان و چنداین پارک آبی همچون آدالند دارد اما جزیره و کروز پیرامون آن سرگرمی دیگری است. درون جزیره یکی از جاذبه های تاریخی این منطقه قرار گرفته است. قلعه درون جزیره با دیوارها و باروها، سرتاسر جزیره را پوشانده اند. برای تماشا جاذبه های درون جزیره یک ساعت زمان بگذارید و سپس سوار قایق های کزور و سرگرمیی جزیره شوید.

1. کوش آداسی در مجاورت کدام دریا قرار گرفته است؟

شهر کوشی آداسی در جنوب کشور ترکیه، در نزدیکی شهر ازمیر و در مجاورت دریای اژه قرار گرفته است.

2. استفاده از بیگ بال برای سرگرمی بچه ها مناسب می باشد؟

بیگ بال هیچ خطری برای بچه ها ندارد و سرگرمی ایمنی برای کودک دلبند شما محسوب می گردد.

3. ورزش کیبل اسکی چطورانجام می گردد؟

در کِیبل اسکی ورزشکار فقط کابلی را در دست نگه می دارد و این کابل از دو طرف به برج دریایی متصل می گردد که با حرکت برج ، ورزشکار نیز به حرکت درمی آید و بر روی آب با سرعت زیادی کشیده می گردد.

نتیجه گیری

تعطیلات تابستانی فرصت بسیار مناسبی برای گردش و سرگرمی در سواحل دریا می باشد تا بتوانید علاوه بر آب تنی برای رهایی از گرما، خود را با سرگرمیات آبی سرگرم کنید. شهر کوش آداسی در کشور ترکیه در چند سال اخیر در بین جهانگرد های ایرانی هواداران زیادی پیدا کرده است، بسیاری از هموطنان برای گذراندن تعطیلات و استفاده از سرگرمیات تابستانی کوش آداسی به این شهر ساحلی زیبا در کشور ترکیه سفر می کنند. کوش آداسی به سواحل زیبا با امکانات متنوع سرگرمیی معروفیت دارد و شما می توانید تجربه استفاده از جدیدترین سرگرمیات آبی را در این شهر به دست آورید. اگر شما هم علاقه دارید از امکانات و خدمات متنوع تورهای کوش آداسی اطلاع پیدا کنید، می توانید به سایت هوای اصفهان مراجعه نمایید.

منبع: الی گشت

به "کوش آداسی، برترین مکان برای تفریحات تابستانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوش آداسی، برترین مکان برای تفریحات تابستانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید