8 مجله ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان سخت هستند

به گزارش هوای اصفهان، آلمان یکی از پیشگامان انتشار مجلات، ماهنامه ها و فصل نامه ها در دنیا است. امروز بسیاری از این مجلات نام های بزرگ و شناخته شده ای در دنیا هستند مانند اشپیگل که از منظر سیاسی و اجتماعی پرطرفدار و تاثیرگذار است. در کنار آن مجلات بسیار دیگری هم به زبان آلمانی به چاپ می رسد که می تواند منبع خوبی برای علاقمندان به زمینه های تخصصی مختلف مثل مد، فن آوری و ورزش باشد. از آنجایی که زبان آلمانی سطوح مختلفی دارد، و مجلات آلمانی معمولا در سطح میانه رو به بالای این زبان نگارش می شوند، مطالعه آن به یادگیری زبان هم بسیار یاری می نماید. در اینجا به مرور و معرفی کوتاه درباره بعضی از این نشریات پرداختیم که نسخه فیزیکی آن در ایران قابل خریداری است. مجله ها براساس مقدار معروفیت مرتب شده اند.

8 مجله ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان سخت هستند

1. اشپیگل (DER SPIEGEL)

اشپیگل در لغت به معنی آیینه است. این مجله با عمری نزدیک به 80 سال، یکی از باسابقه ترین مجلات آلمان به شمار میرود. پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و پیش از اتحاد دو برلین، این مجله در جریانات سیاسی بسیار اثرگذار بود. امروز اشپیگل به لحاظ وسعت مخاطبان در اروپا با مجله تایمز در آمریکا مقایسه می شود. این نشریه که حالا به یک غول رسانه ای در آلمان تبدیل شده، یک هفته نامه خبری است و در این سال ها دچار تغییرات زیادی شده. اما بخش های متفاوت آن از سیاسی، هنری، خانواده و…که جامعیت این مجله را بالا می برد، یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اشپیگل در کل اروپا است. از طرفی براساس سطح زبان و نوع نوشتار، بسیار مورد توجه قشر روشنفکر جامعه واقع شده است و یک مجله آکادمیک محسوب می شود. حالا سال ها است که این مجله هم با پیوستن به جهانی تکنولوژی در سایت خود، پی دی اف شماره های مجلات را در اختیار مخاطبان قرار می دهد، در شبکه های اجتماعی قابل دسترسی است و به راحتی در دسترس مخاطب جهانی هم واقع شده است.

2. فوکوس (Focus)

در دهه 90 میلادی و پس از فروریختن دیوار برلین، مجله فوکوس به عنوان یک رقیب برای اشپیگل انتشار خود را آغاز کرد. اما این مجله هنوز هم نتوانسته به قدرت رقیب خود برسد و در میان کشورهای آلمانی زبان، پس از اشپیگل و اشترن مقام سوم را دارد. فوکوس که هر پانزده روز یک بار منتشر می شود، با رویکردی سیاسی، آغاز به انتشار کرد، اما پس از مدتی بخش های متفاوت از خانواده تا فرهنگ به آن اضافه شدند. هرچه اشپیگل بر تحلیل راسخ است، فوکوس به گزارشی بودن اصرار دارد و معمولا در جهت تایید سیاست های دولت های وقت مطالبش را منتشر می نماید. مصاحبه ها و گزارش های این مجله از چهره های مشهور معمولا بسیار خواندنی است. یکی از شماره های خواندنی موجود فوکوس در آرشیو دی جی کالا، شماره سپتامبر سال 2019 این مجله است. در این شماره با یوآخیم گاوک، رییس جمهور پیشین آلمان مصاحبه مفصلی صورت گرفته. گاوک زندگی عجیبی دارد و ماجراهای او از کودکی و زمان زندگی اجباری در آلمان شرقی آغاز می شود. او مدتی بعد کشیش می شود و بعد تبدیل به سیاستمدار مشهوری در آلمان می شود.

3. اوتو موتورا اوند اشپورت (Auto Motor und Sport)

مجله خبری تفریح آلمانی که با قدمتی نزدیک به صدسال، همواره یکی از منابع قابل ارجاع درباره جهانی خودرو و ماشین های مسابقه ای بوده. از آنجایی که آلمان یکی از اولین فراورینماینده های اتومبیل در جهان است، این مجله هم یکی از زیرمجموعه های خبرگزاری بزرگ حمل و نقل این کشور محسوب می شود که از 1923 کارش را آغاز نموده. دو هفته نامه اتو موتورا اوند اشپورت هنوز هم پس از گذشت اینهمه سال محبوب ترین مجله در زمینه ماشین برای علاقمند این حوزه است.

4. منیجر مگزین (Manager Magazin)

مجله مدیر یا همان منیجر مگزین یکی از مشهورترین مجلات تخصصی در حوزه بزینس و فعالیت های تجاری و مالی است. این ماهنامه از ابتدای دهه 70 میلادی از طریق کمپانی انتشاراتی که مجله اشپیگل را منتشر می کرد به عنوان مکمل، کار خود را آغاز کرد. از نظر سیاسی این مجله دیدگاه لیبرال دارد و مقالات و تحلیل های مالی و تجاری آن بر مسایل مالی دولت تاثیرگذار است. یکی از این شماره هایی که می تواند برای علاقمندان به حوزه بیزینس جالب توجه باشد، شماره سپتامبر 2019 این مجله است که تاثیرگذاری سیاست ها و فعالیت های ایلان ماسک و شرکت تسلا را بر روی حوزه تجاری کشور آلمان آنالیز نموده است.

5. کلترن (Klettern)

کلترن به معنی کوه نوردی است. این مجله با کیفیت بسیار بالا، صفحات تمام گلاسه و همراه با تصاویری حیرت انگیز، به صورت تخصصی درباره ورزش کوه نوردی مقالات تحلیلی و آموزشی منتشر می نماید. بعلاوه به آنالیز وسایل مورجهانز برای این ورزش و تبلیغ آنها هم می پردازد. این مجله قدمت چندانی ندارد، اما در همین مدت کم تبدیل به یکی از مشهورترین مجلات تخصصی جهان در حوزه این ورزش شده.

6. دیجیتال فوتو (Digital Photo)

دیجیتال فوتو که البته در زبان آلمانی (Digital Foto) نوشته می شود، یکی از مجلات تخصصی در حوزه عکاسی و معرفی دوربین های نو فراوری شده در جهان و کاربردهای آنها، به زبان آلمانی است. این مجله اطلاعات بسیار مفیدی درباره عکاسی در اختیار علاقمندان قرار می دهد. حتی شرحات مفصلی درباره شیوه استفاده از ابزارهای دوربین ها هم در هر شماره داده می شود. شماره آپریل 2019 این مجله که در آرشیو سایت موجود است، با آنالیز جز به جز یک عکس از پرنده ای که در حال حرکت است با زوم بالا، شیوه کارکرد یک دوربین تخصصی در جهانی نو را به طور کامل شرح داده.

7. مانیتن بایک (Mountain BIKE) و تور (Tour)

دوچرخه سواری کوهستانی یکی از رشته های نو در حوزه ورزش دوچرخه سواری است که در المپیک های تابستانی هم به ثبت رسیده. دو مجله مانتین بایک و تور از شناخته شده ترین مجلات درباره این ورزش پرطرفدار در اروپا هستند. مانتین بایک یک مجله انگلیسی است که به زبان آلمانی هم به چاپ می رسد و مطالب آن حول قهرمانان این ورزش و موضوعات جالب در حوزه دوچرخه سواری کوهستانی است. بعلاوه تور (Tour) که در زبان آلمانی به معنی سفر است، مجله دیگری است که علاقمندان به دوچرخه سواری و رشته های مربتط به آن می توانند از مطالبش استفاده نمایند.

علاوه بر این ها شماره هایی از مجله های ردی کوشن (Reddy Kuchen) و موتزن (Mutzen) هم به زبان آلمانی قابل دسترسی است. ردی کوشن مجله ای برای علاقمندان به معماری داخلی و مخصوصا مسایل مربوط به دکوراسیون آشپزخانه است. این مجله درواقع زیر مجموعه شرکت آشپزخانه سازی ردی کوشن یا آشپزخانه های قرمز است که در سراسر اروپا هواداران بسیار زیادی دارد. موتزن هم مجله ای برای علاقمندان به هنر بافتنی و مدل های نو این هنر به سبک اروپایی است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 مجله ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان سخت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مجله ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان سخت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید