950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های ایرانی جذب شدند

به گزارش هوای اصفهان، 950 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به شرکت های دانش بنیان و خلاق پیوستند تا توان علمی خود را به احتیاج های داخلی کشور پیوند زنند.

950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های ایرانی جذب شدند

به گزارش گروه فناوری هوای اصفهان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اشتغال 950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان و خلاق داخلی نتیجه اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) است. ظرفیت هایی که به امید کسب موفقیت های بیشتر مهاجرت کردند و امروز با ارائه تسهیلات و مزایای این برنامه به بازگشت ترغیب شدند و به ایران آمدند.

برنامه ای که براساس گزارش آخرین گزارش علم یونسکو 2021 درباره آنالیز شرایط علم، فناوری و نوآوری در ایران که خرداد ماه 1400 به وسیله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) منتشر شده به اسم یکی از نماد های رشد شاخص های اکوسیستم فناوری و نوآوری معرفی شده است. برنامه ای که اشتغال تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور در استارتاپ ها و تاسیس شرکت های دانش بنیان و خلاق را در پی داشته است.

بر اساس آخرین آمار های ارائه شده با اجرای این برنامه تا به امروز 950 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در شرکت های دانش بنیان و خلاق مشغول به کار شدند. کاری که توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور را در پی داشته و فضا و شرایط برای بازگشت این افراد و ظرفیت های دانشی به کشور را فراهم نموده است.

شکل گیری 320 شرکت به وسیله این افراد هم از دیگر مزایا و اتفاقات خوبی است که در پی اجرای این برنامه و ارائه حمایت ها و تسهیلات به متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اتفاق افتاده است، محسوب می گردد. موضوعی که یاری نموده است تا ورود فناوری و نوآوری به کشور تسهیل و جامعه و صنایع از توانمندی و ظرفیت این افراد بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های ایرانی جذب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "950 نفر از متخصصان ایرانی خارج از کشور در شرکت های ایرانی جذب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید