اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره در کردستان برگزار شد

به گزارش هوای اصفهان، خبرنگاران/کردستان دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجوی در استان کردستان، با معرفی تیم منتخب به کار خود پایان داد.

اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره در کردستان برگزار شد

در این مراسم که به صورت مجازی و با حضور جمعی از مسئولان و رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار گشت، تیم آشتی از دانشگاه کردستان به عنوان تیم منتخب معرفی گشت.

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات مناظره دانشجویی 11 تیم از دانشگاه های مختلف سطح استان کردستان حضور داشتند، اضافه نمود: از این تعداد شش تیم پیروز به حضور در مرحله دوم مسابقات مناظره دانشجویی استان کردستان راه یافتند.

وی اظهار داشت: در این مرحله تیم های دانشجویان دانشگاه های کردستان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده فنی یزدان پناه با هم به رقابت پرداختند.

آوج یادآور شد: از بین تیم های شرکت کننده برگزیدگان به رقابت های کشوری دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی راه می یابند.

سیدکمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار کرد: امروزه ما در مباحث کسب وکارها و بولد کردن مولفه های اقتصادی که رابطه مستقیمی با توسعه یافتگی و پیشرفت در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد؛ نیازمند برقراری ارتباط با دانشگاه هستیم و همه این ها به نحوی باهم در ارتباط هستند.

وی اظهار داشت: علم و تکنولوژی به نوعی عامل اصلی در ایجاد ثروت، ارتقا علم و دانش و توانمندی که ابزار قدرتمندی برای توسعه اقتصادی است؛ محسوب می شود.

حسینی مطرح نمود: در صورت نبود دانشگاه ها و عدم آموزش افراد، شرایطی برای توسعه همه جانبه پیش نخواهد آمد و ما به نحوی نیازمند ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه هستیم.

وی اظهار داشت: مناظره فرصتی است برای اینکه کارآفرینان و صنعتگران کارآیی و تجربیات خود را برروی هم بگذارند و گرهی از مسائل اقتصادی امروز کشور را باز کنند.

حسینی در سرانجام یادآور شد: توسعه مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی همگی به نحوی به توسعه اقتصادی در کشور وابسته است.

سلیم کریمی یکی از داوران این دوره از مناظره ها در ادامه مطرح نمود: بهتر آن است از گذاره گذاری در مناظرات دانشجویی اجتناب و در خصوص مباحث انتخابی نیز از دانشجویان نظرسنجی شود اما بهتر آن است مباحث بسیار کلی و در حد یک کلمه باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مدل های مناظره ای پیشنهادی از طریق استان می تواند گذارع ابتدا به ساکن باشد، به این معنی که در همان لحظه موضوع انتخاب و گروه ها در خصوص آن به مناظره بنشینند.

کریمی اضافه نمود: در این چندسالی که مناظره ها برگزار می شود خوشبختانه شاهد توانمندتر شدن دانشجوها و تسلط بیشتر و صریح الکلامی آن ها هستیم.

آسو رحیمی نیز در ادامه اظهار داشت: باید برای تربیت دانشجویان و آماده سازی آنان برای داشتن دانشجویان پویا، تحلیل گر، با بصیرت و نخبه تلاش کنیم.

وی در سرانجام یادآور شد: در مدارس ما متاسفانه به درس های تفکر و سواد رسانه ای و سبک زندگی توجه چندانی نمی شود، این در حالی است که این ها پایه تربیت دانشجویان با بصیرت و تحلیل گر و نخبه را محکم تر می کند.

لازم به ذکر است، تیم های ئاشتی از دانشگاه کردستان و هینا از دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر گذاره دولت باید قیمت اقلام اساسی را معین کند را در فینال این دوره از مسابقات را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در نهایت تیم ئاشتی با رای موافق هیات داوران به عنوان تیم اول برگزیده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره در کردستان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی مناظره در کردستان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید