از نقد و آنالیز کلاسیک تا کشف آب در سطح ماه؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش هوای اصفهان، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از نقد و آنالیز کلاسیک تا کشف آب در سطح ماه؛ برترین های علم و تکنولوژی

آنالیز گوشی اوپو A94؛ میان رده ای با ارزش خرید بالا

اگر یادتان باشد در یکی از ویدیوهای قبلی، به جعبه گشایی و آنالیز گوشی اقتصادی اوپو A15 پرداختیم. اما حالا نوبت آن رسیده که به سراغ یکی دیگر از گزینه های اقتصادی این شرکت، یعنی گوشی اوپو مدل A94 برویم که از لحاظ سخت افزاری بهتر از مدل A15 است و کاربرانی را هدف قرار داده که یک میان رده نسبتا قدرتمند برای اجرای برنامه ها و بازی های موبایل می خواهند. اوپو از چیپست مدیاتک هلیو P95 به عنوان قلب تپنده این گوشی بهره گرفته که هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نماید. بدنه این گوشی پلاستیکی است و تقریبا 172 گرم وزن دارد، اما به خاطر رنگ آمیزی زیبا دست کمی از یک گوشی با بدنه فلزی ندارد و همانقدر چشم ها را خیره می نماید.

حیات فرازمینی؛ پس بقیه کجا هستند؟

پس بقیه کجا هستند؟ این سؤالی بود که انریکو فرمی، فیزیکدان مشهور آمریکایی در واکنش به احتمال حیات فرازمینی عنوان نمود. تئوری های تازه دانشمندان، احتمال وجود حیات در سیارات دیگر را رد نمی نمایند اما پس از سال ها بحث و نظریه پردازی در این رابطه، همچنان شواهد قطعی در رابطه با این موضوع به دست نیامده است. اما آیا همه این ها یعنی ما در این جهان بزرگ و لایتناهی تنها هستیم؟ آیا کره زمین تنها نقطه ای از کائنات است که موجودات زنده روی آن زندگی می نمایند؟ دانشمندان برای پاسخ به این سؤالات فرضیه هایی را مطرح نموده اند.

نقد و آنالیز کلاسیک سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

سری تازه نقد و آنالیز کلاسیک هوای اصفهان مگ به نویسندگی محمد یوسفی زاده، فیلم برداری و تدوین فرزان دلدار و روایت گرم و آشنای شاهین شرافتی هر هفته به نقد و آنالیز گجت های خاص جهانی فناوری می پردازد؛ گجت هایی که شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید آن ها را بخرید اما احتیاج به یک راهنمای دقیق و تخصصی برای این کار دارید. در اولین قسمت از نقد و آنالیز کلاسیک تازه، به سراغ گوشی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ رفته ایم که یکی از خاص ترین گوشی های تاشوی حال حاضر جهان و یکی از پیروز ترین گوشی های سامسونگ در سال 2021 محسوب می گردد.

چین برای نخستین بار از نزدیک روی سطح ماه آب کشف کرد

برای نخستین بار پس از سال ها مطالعه و تشخیص، کاوشگر چانگ ای 5 چین پیروز شد نشانه هایی از آب را از نزدیک در سطح ماه شناسایی کند. یک تیم پژوهشی مشترک به سرپرستی پروفسور لین یانگ تینگ (LIN Yangting) و لین هونگ لی (LIN Honglei) از مؤسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک آموزشگاه علوم چین (IGGCAS) در داده های طیفی بازتابی از سطح ماه که به وسیله فرودگر چانگ ای-5 (Change-5) به دست آمده بود، نشانه های مشاهده کردند و این نخستین شواهد از وجود آب در محل روی ماه است.

5 اپلیکیشن عالی برای ساختن Memoji در اندروید

بسیاری از کاربران اندروید Memoji را فقط مناسب آیفون می دانند و فکر می نمایند که در اندروید نمی توانند از آن استفاده نمایند! گاهی هم افراد به آن ها ایموجی می گویند که اشتباه است. این آواتارها Memoji نام دارند و راه هایی برای دریافت ویژگی مشابه آن در اندروید هم وجود دارد. پس ما روش ها و برنامه های مختلفی را برای دریافت Memoji در اندروید باید آنالیز کنیم. با استفاده از اپلیکیشن ساخت Memoji در اندروید، امکانات زیادی در اختیار شما قرار می گیرد و حتی می توانید Memoji هایی بسیار زیباتر از آیفون بسازید. تنها کافی است که این اپلیکیشن ها را بشناسید و از آن ها به درستی بهره ببرید.

هر آنچه باید درباره عرضه اولیه بازی یا IGO بدانید

با ظهور بلاک چین در این روزها، استفاده از این فناوری به صورت خارق العاده ای رو به افزایش است. این فناوری پتانسیل خوبی برای سیستم های اقتصادی تازه DeFi از خود نشان داده که از تازهترین فناوری های رو به رشد به همین دلیل می توان به عرضه اولیه بازی یا an Initial Game Offering (IGO) اشاره کرد. IGO به شما این امکان را می دهد تا انواع NFT یا توکن های یک بازی بلاک چین را در مراحل اولیه توسعه آن پیش خرید کنید. در این مقاله شما را با این فناوری نوظهور آشنا و بعلاوه ریسک های موجود در این زمینه را آنالیز خواهیم کرد.

گلکسی A52s هم اندروید 12 را دریافت کرد

سامسونگ در ادامه فرایند انتشار آپدیت اندروید 12 برای گوشی های خود این به روزرسانی را برای گوشی میان رده گلکسی A52s هم عرضه کرد. سامسونگ یکی از معدود شرکت های تولیدنماینده گوشی های اندرویدی است که آپدیت های مربوط به سیستم عامل را به سرعت برای گوشی های خود عرضه می نماید. البته سیاست شرکت کره ای در این زمینه همیشه اینطور نبوده است و یکی دو سالی است که تصمیم گرفته در زمینه آپدیت محصولاتش کمی بهتر عمل کند.

قیمت تمام مدل های گلکسی S22 و گلکسی تب S8 سامسونگ فاش شد

مدتی قبل اعلام شد که گوشی های سری گلکسی S22 اوایل ماه فوریه معرفی خواهند شد. حالا یکی از خبرگزاری های کره ای به نقل از منابع مطلع اعلام نموده که این گوشی ها در تاریخ 8 فوریه (19 بهمن) رسما معرفی خواهند شد. این شرکت کره ای از سه گوشی هوشمند پرچم دار خود که شامل گلکسی S22، S22 پلاس و S22 اولترا با طراحی شبیه گلکسی نوت هستند به زودی رونمایی و آن ها را روانه بازار خواهد نمود. در حالی که این روز ها منتظر انتشار خبرهای تازهی از این سری هستیم افشاگری قیمت سری گلکسی S22 سامسونگ را فاش نموده است.

5 ویژگی گوشی های موبایل قدیمی که هرگز دلمان برای آن ها تنگ نمی گردد

سازندگان گوشی های موبایل همیشه ایده های تازهی را عملی می نمایند تا در این بازار شلوغ بیشتر به چشم بیایند. بعضی از این ویژگی ها بسیار مجذوب کننده و فوق العاده بوده اند ولی بعضی دیگر با استقبال چندانی روبه رو نشده اند. از طرف دیگر، بعضی از این ویژگی ها روزی روزگاری محبوبیت زیادی داشتند ولی حالا دیگر حیاتی نیستند. در ادامه به 5 ویژگی قدیمی گوشی های موبایل می پردازیم که روزی روزگاری بسیار رایج بودند ولی حالا بیشتر این ویژگی ها دیگر دیده نمی شوند و اصلا دلتنگ آن ها نخواهیم شد.

ویدیوی الهام بخش ناسا برای تمدید مأموریت ایستگاه فضایی تا سال 2030 را ببینید

در هفته های گذشته بود که ناسا از تمدید مأموریت ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2030 اطلاع داد و حالا با ویدیویی الهام بخش، چرایی ادامه این مأموریت ارزشمند را به تصویر کشیده است. بیل نلسون (Bill Nelson) مدیر ناسا در هفته های گذشته خاطرنشان کرد که دولت بایدن-هریس متعهد به تمدید عملیات ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) تا سال 2030 شده است و به همکاری با شرکای بین المللی ایستگاه شامل آژانس فضایی اروپا (ٍESA)، آژانس کاوش های هوافضای ژاپن (JAXA)، آژانس فضایی کانادا (CSA) و سازمان فضایی دولتی روسیه (Roscosmos) ادامه خواهد داد تا تحقیقات پیشگامانه این آزمایشگاه مداری منحصربه فرد همچنان تا خاتمه دهه پیش برود.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی هوای اصفهان مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از نقد و آنالیز کلاسیک تا کشف آب در سطح ماه؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نقد و آنالیز کلاسیک تا کشف آب در سطح ماه؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید