5 کتاب که ایلان ماسک توصیه می نماید برای موفقیت بخوانید

به گزارش هوای اصفهان، افراد پیروز ارزش عادت های خوب را می دانند و مطالعه چیزی است که همه افراد عظیم و پیروز از آن بهره می برند. کتاب ها ذهنمان را باز می نمایند و در شکل گیری هویت ما نقش بسزایی دارند.

5 کتاب که ایلان ماسک توصیه می نماید برای موفقیت بخوانید

ایلان ماسک یکی از انسان های بسیار پیروز روی کره زمین، بنیان گذار و مدیرعامل میلیاردر اسپیس ایکس و تسلا است. او زمانی که موشکی به فضا نمی فرستد، وقت پیدا می نماید تا بنشیند و کتاب بخواند.

هر وقت کسی از او می پرسد که چگونه ساخت موشک را یاد گرفته است، جواب می دهد: من کتاب می خوانم. او تنها کسی نیست که اهل مطالعه است؛ یک نظرسنجی از 233 فرد ثروتمند انجام شده است که اکثریت قریب به اتفاق (88٪) گفتند که هر روز 30 دقیقه یا بیشتر به مطالعه اختصاص می دهند.

خوشبختانه افراد عظیمی مانند ایلان ماسک در انتخاب کتابی که می خواهند بخوانند بسیار جدی عمل می نمایند. ایلان ماسک ما را به کتابخانه شخصی خود می برد و توصیه های خاص خودش را ارائه می دهد.

  • کتاب های حمیدرضا صدر؛ نویسنده و کارشناسی که فوتبال را عین زندگی می دانست

بیوگرافی ایلان ماسک

ماسک در 28 ژوئن 1971 در پرتوریای آفریقای جنوبی به دنیا آمد. مادر او مای ماسک، مدل و متخصص تغذیه است که در ساسکاچوان کانادا متولد و در آفریقای جنوبی عظیم شد. پدر او ارول ماسک مهندس برق، خلبان، ملوان، مشاور و توسعه دهنده املاک آفریقای جنوبی است. ایلان ماسک به ریسک پذیری و داشتن عزت نفس مشهور است.

ماسک از همان دوران کودکی آنچنان در رویاهای روزانه اش درباره اختراعات غرق می شد که والدین و پزشکانش آزمایشی برای آنالیز شنوایی او انجام دادند. ماسک در زمان طلاق والدینش که 10 سال سن داشت، به کامپیوتر بسیار علاقه مند شد. او به تنهایی برنامه نویسی را یاد گرفت و هنگامی که 12 ساله بود اولین بازی که طراحی نموده بود را فروخت.

او در آفریقای جنوبی عظیم شد و سپس در سن 17 سالگی برای ثبت نام در دانشگاه کوئینز و نرفتن به خدمت اجباری در ارتش آفریقای جنوبی به کانادا مهاجرت کرد. او سال 1992، کانادا را ترک کرد تا در دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا در رشته های تجارت و فیزیک تحصیل کند.

ماسک سال 1995 اولین شرکتش را با نام Zip2 با برادرش کیمبال ماسک راه اندازی کرد. ایلان در حال حاضر با رواج وسایل نقلیه ی الکتریکی و سیستم های حمل ونقل سریع در صنعت حمل ونقل، انقلابی عظیم ایجاد نموده است. او در ژانویه 2021 از جف بزوس به اسم ثروتمندترین مرد دنیا پیشی گرفت.

خانواده اش می گویند که او همواره در کودکی هرکجا که می رفت همراه با خودش کتاب هم می برد. این مهندس پیروز به طور قابل توجهی مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی دارد که زندگی شخصی و بعلاوه کتاب های پیشنهادی اش را با آن ها به اشتراک می گذارد. ماسک بیشتر پیروزیتش را مدیون کتاب هایی است که در کودکی و در عظیمسالی خوانده است.

او تا به امروز کتاب های زیادی را برای مطالعه معرفی نموده است که از جمله این کتاب ها می توان به ارباب حلقه ها، راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها، بنجامین فرانکلین: یک زندگی آمریکایی، انیشتین: زندگی و دنیا او، ساختارها: یا چرا چیزها نمی افتند، سالار مگس ها، هوش برتر: مسیرها، خطرها، راهبردها، صفر تا یک، تصویر عظیم، اختراع نهایی ما، ماه دلبری خشن است و بنیاد اشاره نمود.

در ادامه این مطلب 5 اسم از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک را معرفی می کنیم.

1. صفر تا یک

کتاب صفر تا یک اثر بلک مسترز و پیتر تیل در سال 2014 منتشر شد. این کتاب به وسیله افراد زیادی از جمله حسین راسی، علی بهزادیان نژاد، زینب عفتی و فرهنگ جعفری فشارکی به فارسی ترجمه شده است. کارآفرین و سرمایه گذار پیتر تیل می گوید اگر می خواهید آینده بهتری بسازید، باید به اسرار و رازها اعتقاد داشته باشید و در کتاب خود می گوید که پیشرفت در تجارت فقط به صنعت فناوری محدود نمی گردد بلکه شامل همه ی صنایع می گردد.

راز عظیم زمان ما این است که هنوز مرزهای ثبت نشده برای کشف و اختراع های نو وجود دارد. در کتاب صفر تا یک، کارآفرین و سرمایه گذار معروف پیتر تیل نشان می دهد که چگونه می توان روش های واحدی برای ایجاد آن چیزهای نو پیدا کرد.

تیل با این پیش فرض آغاز می نماید که ما در عصر رکود تکنولوژی زندگی می کنیم، حتی اگر تلفن همراه بیش ازحد حواسمان را پرت نموده و متوجه آن نشویم.

انجام کاری که شخص دیگری از قبل می داند چگونه انجام دهد، دنیا را از 1 به n می برد و چیزهای بیشتری را به آن می افزاید. اما وقتی کار نوی انجام می دهید، از صفر به یک می روید. در واقع با این فرایند بیل گیتس بعدی سیستم عامل ایجاد نمی نماید. قهرمانان فردا با رقابت بی رحمانه امروز در بازار پیروز نخواهند شد. آن ها به طورکلی با کسی رقابت نخواهند کرد، زیرا تجارت آن ها منحصربه فرد خواهد بود.

کتاب صفر تا یک بعد از این مقدمه، یک دیدگاه خوش بینانه از آینده پیشرفت در آمریکا و یک طرز تفکر نو درباره نوآوری ارائه می دهد؛ این کار با یادگیری پرسیدن سؤالاتی آغاز می گردد که شما را در یافتن ارزش در مکان های غیرمنتظره سوق می دهد.

ایلان ماسک درباره این کتاب می گوید: پیتر تیل چندین شرکت پیشرفته عظیم ساخته است و این کتاب چگونگی فرایند این پیروزیت را نشان می دهد.

در قسمتی از کتاب صفر تا یک می خوانیم:

2. سالار مگس ها

کتاب سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ، سال 1954 منتشر شد. تعامل بین دو شخصیت اصلی کتاب به احتمال زیاد رسالت زندگی ایلان ماسک را که نجات بشر است، شکل داده است.

لحظه ای تصور کنید که دوباره کودکی خردسال هستید؛ اگر یک روز صبح از خواب بیدار شوید و تنها باشید، چه می کنید؟ اگر فقط چند کودک و نوجوان دورتان ببینید، چه می کنید؟ چگونه زنده می مانید؟ آیا با بچه های دیگر کار می کنید؟ آیا به نجات یکدیگر یاری می کنید یا آغاز به دعوا می کنید و فقط به افراد قوی اجازه زندگی می دهید؟ این ها سؤالاتی است که ویلیام گلدینگ در رمان سالار مگس ها به آنالیز آن پرداخته است.

داستان این کتاب از آنجا آغاز می گردد که در زمان جنگ هواپیمایی که حامل گروهی از پسران انگلیسی 6 تا 12 ساله است، در یک جزیره متروک در اقیانوس آرام سقوط می نماید. خلبان هواپیما کشته می گردد، اما بسیاری از پسران از سقوط جان سالم به در می برند و خود را در یک جزیره غیرمسکونی خالی از سکنه می بینند.

پسر ها تنها و بدون هیچ فرد بالغ و عظیمسالی در اطرافشان دور هم جمع می شوند و تصمیم می گیرند که پسر جوانی به نام رالف را به اسم رهبر برای خود انتخاب می نمایند تا گروه را اداره کند. طولی نمی کشد که رالف متوجه می گردد عظیم بودن بسیار سخت تر از آن چیزی است که فکر می کرد. آن ها مجبور می شوند یاد بگیرند که چگونه در یک جزیره زنده بمانند.

ارباب مگس ها درباره بی گناهی، تمدن و تأثیرات قدرت سؤالاتی را مطرح می نماید.

در قسمتی از کتاب سالار مگس ها می خوانیم:

3. راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها

کتاب راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها، اولین کتاب از مجموعه پنج جلدی بسیار مشهور کمدی و علمی-تخیلی است که به وسیله نویسنده انگلیسی، داگلاس آدامز نوشته شده است.

ایلان ماسک این کتاب را در سنین نوجوانی در آفریقای جنوبی خواند و در تفکر او نقشی عظیم و اساسی داشت. ماسک درباره این کتاب بی نظیر می گوید: این کتاب یک نکته بسیار مهم را بیان می نماید؛ اینکه بسیاری از اوقات سؤال کردن بسیار دشوارتر از پاسخ است و اگر می توانید سؤالی را به درستی بیان کنید، پاسخ و جواب آن، قسمت آسان ماجرا است.

ایلان ماسک بعلاوه در یکی از مصاحبه هایش درباره نویسنده این کتاب می گوید: هرکسی فیلسوف محبوب خودش را دارد و فیلسوف محبوب من داگلاس آدامز است.

این کتاب پس از انتشار با استقبال بی نظیری روبه رو شد و سال 1979 جزء پرفروش ترین کتاب های روزنامه ساندی تایمز انگلستان شد. ترجمه های بسیار زیادی از این مجموعه تا به امروز منتشر شده است و برای تلویزیون، تیاتر، فیلم و حتی یک بازی رایانه ای از آن اقتباس شده است.

کتاب راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها، داستان هیجان انگیز سفر آخرین فرد زمینی به فضا را روایت می نماید. این کتاب یک کاوش بازی گوشانه و سورئال است که از ماجراهای مردی که در دنیا هستی سفر می نماید، حرف می زند.

داستان از آنجا آغاز می گردد که آرتور دنت از خواب بیدار می گردد و کارگرانی را می بیند که قصد دارند خانه اش را با بولدوزر خراب نمایند تا راهی برای اتوبان نو ایجاد نمایند. او سعی می نماید آن ها را متوقف کند اما کارگران به او می گویند که برنامه های ایجادشده برای جاده نو چند ماه است که تعیین شده است و او باید مدت ها پیش شکایت می کرد.

دوست آرتور فورد پریفکت یک فرازمینی است که پانزده سال پیش در حالی که مشغول تحقیق برای یک راهنمای سفر به نام راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها بود، روی زمین گیر نموده است. فورد به آرتور می گوید که زمین در حال نابودی است و این مسأله هنگامی تأیید می گردد که یک نژاد بوروکرات بیگانه به نام وگون ها با سفینه های فضایی از راه می رسند و اعلام می نمایند که قصد دارند زمین را به خاطر احداث عظیمراهی برای کهکشان تخریب نمایند.

درست قبل از تخریب زمین، فورد پیروز می گردد خود و آرتور را نجات دهد و داستان عجیب و زیبای آن ها در کهکشان آغاز می گردد.

در قسمتی از کتاب راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها می خوانیم:

4. بنیاد

کتاب بنیاد اثر آیزاک آسیموف یک چرخه از پنج داستان کوتاه به هم پیوسته است که برای اولین بار به اسم یک کتاب واحد سال 1951 منتشر شد. سه گانه بنیاد، مجموعه ای از تأثیرگذارترین داستان های علمی-تخیلی است که به خاطر ترکیب بی نظیر اقدامات نفس گیر، ایده های جسورانه و دنیا سازی گسترده، مورد تجلیل فراوان قرار گرفته است.

این کتاب یک رمان علمی تخیلی است که در دوران کودکی ایلان ماسک برای او بسیار الهام بخش و تأثیرگذار بوده است. ماسک می گوید این رمان بود که برایش الهام بخش شد تا در اکتشافات فضایی در پی کسب وکاری برود.

ماسک درباره این مجموعه در مصاحبه با گاردین گفت: درس های تاریخ نشان می دهد که تمدن ها به صورت چرخه ای حرکت می نمایند؛ درسی که کارآفرین را ترغیب می نماید تا اهداف رادیکال خود را دنبال کند. این مسأله را می توان از روی چرخه تمدن بابلی ها، سومری ها و پس از آن ها مصری ها، رومی ها و چین کاملا مشاهده کرد. بدیهی است که هم اکنون در یک چرخه بسیار صعودی به سر می بریم و امیدوارم که این مسأله همچنان ادامه داشته باشد. اما ممکن است این گونه نباشد و مجموعه ای از رویدادها باشد که باعث کاهش سطح فناوری می گردد. این برای اولین بار در طول 4.5 میلیارد سال است که امکان توسعه زندگی برای بشریت به آن سوی زمین وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

این کتاب درباره فروپاشی و تولد دوباره یک امپراتوری عظیم بین ستاره ای در دنیا آینده است.

در قسمتی از کتاب بنیاد می خوانیم:

5. زندگی و دنیا اینشتین

کتاب زندگی و دنیا اینشتین اثر والتر آیزاکسون سال 2007 منتشر شد. ایلان ماسک می گوید که تحت تأثیر زندگی نامه آلبرت انیشتین فیزیکدان نظری قرار گرفته است. بعضی از مشهورترین جملات انیشتین، مانند مهم این است که از پرسیدن دست نکشید و کسی که هرگز اشتباه ننموده است، هرگز چیز نوی را امتحان ننموده است، مستقیما با نگرش و برنامه ماسک برای شرکت هایش مطابقت دارد.

این کتاب نگاهی دقیق به زندگی فیزیکدان مشهور آلبرت انیشتین می اندازد؛ از چگونگی شکل گیری دوران کودکی، عظیم ترین کشفیات و مبارزات شخصی او و چگونگی تغییر تمرکز او در سال های بعد می گوید، بدون اینکه نبوغ او تا آخرین لحظه عمرش کم رنگ گردد.

انیشتین همواره حس کنجکاوی دوران کودکی اش را حفظ می نماید که بخش اساسی و اصلی پیروزیت او است. این کتاب زندگی انیشتین را از نزدیک آنالیز می نماید.

این بیوگرافی بعلاوه بعضی از عواقب ناخواسته نبوغ او، مانند کاربرد فیزیک هسته ای در سلاح های کشتار جمعی را آنالیز می نماید. این کتاب به علت عمق وضوح شخصیت پردازی، جوایز بسیار زیادی دریافت کرد و با استقبال گسترده خوانندگان روبه رو شد.

آیزاکسون ابتدا سال های اولیه ی زندگی انیشتین را آنالیز می نماید. پدرش یک قطب نمای مغناطیسی به او می دهد و هنگامی که انیشتین در رخت خواب با آن بازی می نماید، غافلگیر از این واقعیت می گردد که این نیرو بر اساس نیروهایی حرکت می نماید که او با چشم خود نمی تواند آن ها را ببیند. دومین رنسانس کودکی او ناشی از قرار گرفتن در معرض موسیقی بود. مادرش او را وادار کرد که ویولن بنوازد، تفریح که اینشتین از آن آموخت که بعضی افکار غیرقابل بیان از لحاظ زبانی را می توان به زبان دستوری آزاد موسیقی رمزگذاری کرد. انیشتین در اواخر عمرش، هنگام فکر کردن به فیزیک، ویولن می نواخت.

در قسمتی از کتاب زندگی و دنیا اینشتین می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 کتاب که ایلان ماسک توصیه می نماید برای موفقیت بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کتاب که ایلان ماسک توصیه می نماید برای موفقیت بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید