بازار گردی به سبک فرانسوی

به گزارش هوای اصفهان، بازار کورس سالیا در شهر نیس فرانسه

سواحل شهر نیس فرانسه، یکی از زیباترین و رویایی ترین سواحل مدیترانه است. این شهر تاریخی با خیابان های قدیمی و بازار های محلی، شما را به تجربه زندگی اصیل فرانسوی مهمان می کند. اگر گذرتان به این شهر افتاد، بهتر است بازار کورس سالیا، یکی از پر طرفدار ترین بازار های این شهر را از دست ندهید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این بازار رنگارنگ و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

بازار گردی به سبک فرانسوی

بازار کورس بازاری سرزنده و رنگارنگ است که در قلب شهر نیس در فرانسه قرار گرفته است. از مشخصه های این بازار، سقف پارچه ای راه راه آن است که از محصولات این بازار محافظت می کند. افراد محلی و توریست های زیادی برای خرید و یا عکس گرفتن از مغازه های زیبا و رنگارنگ آن به اینجا می آیند. منظره گل های رنگارنگ، میوه و سبزیجات تازه این بازار حسابی شما را سرحال می آورد.

این بازار شامل 4 بازارچه است که معروف ترین آن ها، بازار گل است. این بازار از سه شنبه تا یکشنبه هر هفته فعال است و در آن علاوه بر گل، میوه و سبزیجات تازه هم عرضه می شوند. عرضه و فروش میوه و سبزیجات تا ساعت 13 و بازارچه گل تا ساعت 17 عصر است. فروش گل در تاریخ شهر نیس همواره اهمیت زیادی داشته است. در سال 1897 میلادی، اولین گل فروشی عمده دنیا در شهر نیس افتتاح شد که محصولات آن به سایر شهرهای فرانسه و اروپا هم فرستاده می شدند.

بیشترین بخش این بازار از میوه وسبزیجات تازه و رنگارنگ پر شده است که هوش از سر رهگذران می برد. در اینجا می توانید این میوه و سبزیجات را امتحان کنید. بدون شک در مقابل خوشمزگی این میوه ها نمی توانید مقاومت کنید و حتما از آن ها خرید می کنید. علاوه بر میوه و سبزی، در اینجا می توانید محصولات دیگری مثل عسل، ادویه جات، زیتون و حتی صابون پیدا کنید. اگر به قصد خرید به این بازار رفتید، بهتر است سبد بزرگی با خودتان ببرید، چون احتمالا نمی توانید در مقابل خرید محصولات خوش رنگ و لعاب ان مقاومت کنید!

یکی از بهترین قسمت های بازار، غرفه غذای Chez Thérésa است. در این غرفه می توانید بهترین نوع سوکا (نان نازک تهیه شده از نخود) شهر نیس را پیدا کنید. در روزهای دوشنبه هر هفته اوضاع کمی فرق دارد. روزهای دوشنبه، این بازار به مرکز فروش اجناس آنتیک و دست دوم تبدیل می شود. در این بازار ها می توانید از کتاب گرفته تا جواهرات و لوازم منزل دست دوم را پیدا کنید.

در نزدیکی این بازار می توانید به Place du Palais de Justice بروید که در آن بازار های مختلفی برپا می شود. اولین و سومین شنبه هر ماه در این منطقه، می توانید بازار کتاب را ببینید که در آن انواع کتاب های قدیمی، نو و نایاب به فروش می رسند. شنبه دوم هر ماه، بازار صنایع دستی و طراحی برپا می شود و در چهارمین شنبه ماه، می توانید بازار فروش کارت پستال های قدیمی شهر نیس را در اینجا پیدا کنید.

منبع: الی گشت

به "بازار گردی به سبک فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گردی به سبک فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید