بخش خصوصی گندم وارد می نماید

به گزارش هوای اصفهان، در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره سازی آنها، مجوز واردات گندم به وسیله بخش غیردولتی صادر شد.

بخش خصوصی گندم وارد می نماید

تسنیم نوشت، ستاد هماهنگی مالی دولت در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره سازی آنها، مجوزهای لازم برای تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی مورد احتیاج کشور را صادر کرد.

بنا بر این گزارش در جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت به ریاست ابراهیم رئیسی، بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالای موجود در منطقه، به ویژه کشورهای همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تاکید شد.

در این جلسه پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و آنالیز موفقیت های سفر دیروز رئیس جمهور به کشور عمان، پیشنهادهای راهبردی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه ها موانع موجود رفع و زیرساخت های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم گردد.

دکتر رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی مالی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش فرایند توسعه تجارت با کشورهای منطقه از جمله حوزه اوراسیا و آفریقا تاکید نمود.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی مالی در راستای تحقق اهداف دولت در تامین کالاهای اساسی و فراوانی و ذخیره سازی آنها، مجوز واردات گندم به وسیله بخش غیردولتی صادر و مقرر شد وزارت جهادکشاورزی هر چه سریع تر قراردادهای لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند.

بعلاوه در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تامین کالاهای اساسی مورد احتیاج کشور، ستاد هماهنگی مالی به گمرکات کشور مجوز داد تا اجازه ورود کالاهای وارداتی را با حداقل تعهد و اسناد مورد احتیاج و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.

منبع: تجارت نیوز

به "بخش خصوصی گندم وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی گندم وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید