آنالیز مسائل و مسائل هنر لحاف دوزی به وسیله رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل

به گزارش هوای اصفهان، خبرگزاری خبرنگاران- میثم آقاجانپور رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل ضمن بازدید از واحدهای صنفی لحاف دوزی این شهرستان از نزدیک مسائل و مسائل این عزیزان را مورد آنالیز قرار داد.

آنالیز مسائل و مسائل هنر لحاف دوزی به وسیله رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل درگفتگوبا خبرنگارهوای اصفهان دفترمازندران درشهرستان بابل: پیرامون هنر لحاف دوزی چنین گفت: متاسفانه لحاف دوزی به عنوان یک هنرقدیمی ایرانی، رفته رفته رو به فراموشی است و مدت هاست که از صدای کمان لحاف دوزی در کوچه ها خبری نیست .

وی اضافه کرد: قبلا که لحاف کرسی،جز جدائی ناپذیر خانه های قدیمی بود کسب و کار لحاف دوزان رونق خوبی داشت ولی در حال حاضر اینگونه نیست .

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل در ادامه از عدم حمایت مسئولین از هنرلحاف دوزی گلایه کرد و یادآورشد : لحاف دوزی جزئی از صنایع دستی است متاسفانه اینگونه صنایع حامی ندارد سازمان صنایع دستی هم تا کنون از لحاف دوزان حمایت ننموده است. به ضرس قاطع اعلام می نمائیم اگردستگاه های ذیربط از این صنف حمایت کنند هنر لحاف دوزی ، جایگاهش را در تجارت خارجی باز خواهد کرد و می توانیم با صادرات این هنر، ارزآروی خوبی هم برای کشور داشته باشیم .

میثم آقاجانپوردر ادامه چنین گفت: این روزها شرایط لحاف دوزهای شهرستان بابل تعریفی ندارد، این قشر زحمتکش ازکسب و کارشان راضی نیستند،به هرمغازه که سربزنید استادکارانی را می بینید که دهه پنجم و ششم عمر خودرا سپری میکنند و تک و تنها و بدون کارگر مشغول بکارند. متاسفانه بعلت عدم حمایت مسئولین ، جوانان تمایلی به این شغل ندارند .

به گفته وی، بعلت کمبود عایدی، برخی از لحاف دوزها فعالیت شان را از دوره گردی آغاز نموده اند، به زعم بنده وقتی کارو عایدی چندانی نباشد فرقی ندارد دوره گرد باشی یا مغازه دار !

وی ازمسئولین خواست با حمایت ازهنر لحاف دوزی ترتیبی اتخاذ کنند تا این هنر دستی مثل گذشته پویا شود .

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل درپایان خطاب به مردم چنین گفت : از شما مردم هنر دوست انتطار داریم با خرید دسترنج لحاف دوزان از هنر لحاف دوزی حمایت نمائید تا این هنرقدیمی مردان زحمتکش ، مثل گذشته پر رونق شود .

منبع: خبرگزاری آریا

به "آنالیز مسائل و مسائل هنر لحاف دوزی به وسیله رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل و مسائل هنر لحاف دوزی به وسیله رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید