بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری سمنان در حوزه خدمات محقق شده است

به گزارش هوای اصفهان، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری سمنان در حوزه خدمات محقق شده است.

بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری سمنان در حوزه خدمات محقق شده است

امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان با بیان اینکه یکی از مؤلفه های رشد در حوزه خدمات، اشتغالزایی است، اضافه نمود: تعهد اولیه اشتغال این اداره کل 226 فقره برای سال 1401 بود و ابتدای امسال و با اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان، تعهد ایجاد اشتغال این اداره کل به 2 برابر افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال اداره کل در امسال و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به 532 نفر رسید، گفت: هم اکنون 80 درصد این تعهد محقق شده است.

کرم زاده با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی و رونق مالی دارد، اضافه نمود: پروژه های متعددی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال حاضر در حوزه گردشگری استان در حال اجراست.

او از دیگر پروژه های مهم اجرا شده برای تحقق رشد مالی را بروزرسانی بیلبوردهای تبلیغاتی جاده ای، برگزاری 30 جشنواره و همایش در سطح استان، فراهم کردن زمینه افزایش ماندگاری مسافران مطرح کرد و ادامه داد: ضریب اشغال تأسیسات گردشگری استان در تابستان امسال به بالای 83 درصد رسید.

کرم زاده برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، افزایش تعداد واحدهای بومگردی، انجام مطالعه 11 بافت تاریخی، پیگیری افزایش مقدار ثبت آثار در لیست میراث ملی، افزایش تعداد راهنمایان گردشگری کارت دار، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، انعقاد تفاهم نامه با ادارات و معرفی استان از شبکه های ملی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برای جهش مالی حوزه های گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود.

منبع: همگردی

به "بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری سمنان در حوزه خدمات محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری سمنان در حوزه خدمات محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید