تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر کاهش عوارض بیماری کرونا

به گزارش هوای اصفهان، فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: می توانیم با اولویت بندی گروه های پرخطر را با واکسن وارداتی و سپس عموم مردم را با واکسن ایرانی در مقابل ویروس کرونا واکسینه کنیم.

تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر کاهش عوارض بیماری کرونا

به گزارش هوای اصفهان، مسعود مردانی در تبادل نظر با فارس گفت: بعد از اینکه چند کمپانی عظیم جهان اعلام کردند که واکسن شان می تواند 95 درصد ایمنی ایجاد کند بارقه ای از امید در دل مردم جهان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 150 کمپانی عظیم جهان با تمام سرمایه کار می نمایند تا این واکسن را به جهان عرضه نمایند اعلام کرد: کشور چین چهار واکسن، روسیه و آمریکا هر کدام دو واکسن، اتحادیه اروپا چند واکسن را به جهان عرضه کردند که نتایج همه آنها مثبت بوده است و شاید تا یکی دو هفته آینده سازمان جهانی بهداشت اجازه استفاده به خیلی از کشورهای جهان به صورت عمومی بدهد و این جای امیدواری است که مردم جهان هم باید به آن امیدوار باشند.

عضو کمیته ملی کرونا ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونای ایرانی بهار یا تابستان 1400 در اختیار مردم قرار گیرد و با توجه به اینکه طبق گفته های وزیر بهداشت ما سه طریق درحال تا مین واکسن هتیم امیدواریم این اتفاق زودتر رخ دهد اما قرار نیست که در همان ابتدا به همه مثلا 80 میلیون نفر همزمان واکسن بزنیم.

وی همچنین در مورد واکسن آنفلوآنزا نیز بیان کرد: این واکسن وارداتی و فراوری فرانسه است و در داروهای منتخب و شبانه روزی با ارز نیمایی در دسترس است، یک خبر خوب دیگر اینکه مطالعات اخیر نشان داده در ایتالیا و برزیل تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از کرونا واکسن آنفولانزا تزریق نموده بودند احتیاج به بستری و آی سی یو کمتری پیدا کردند.

مردانی با اشاره به نقش محدودیت ها در کاهش ورودی بیماران به بیمارستان ها اضافه کرد: پیش بینی می گردد تا دی ماه رقم مرگ و میرها به شدت کاهش پیدا کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر کاهش عوارض بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر واکسن آنفلوآنزا بر کاهش عوارض بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید