تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه های حامی کارآفرینی در اتاق بازرگانی فارس

به گزارش هوای اصفهان، خبرگزاری خبرنگاران- عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: در کوشش هستیم بانک اطلاعاتی کاملی از خدمات دستگاه های حامی کارآفرینی و نوآوری در استان تهیه و به ذی نفعان این حوزه ارائه کنیم.

تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه های حامی کارآفرینی در اتاق بازرگانی فارس

به دریافتی هوای اصفهان از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی در نشست تخصصی کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار گردید، بیان نمود: تهیه این بانک اطلاعاتی پیامدهای مثبتی از جمله یکسان سازی خدمات، عدم موازی کاری، شفاف سازی فعالیت های هر دستگاه در پی دارد که در نهایت ذی نفعان، فعالان مالی و شرکت های دانش بنیان استان می توانند به خوبی از خدمات موجود استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: هم اینک خدمات خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان و نوآور در استان ارائه می گردد اما به دلیل جزیره ای عمل کردن دستگاه ها و عدم اطلاع فعالان مالی این حوزه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ماهرانی اظهارداشت: در حال حاضر 185 شرکت دانش بنیان و تعداد زیادی شرکت فناور در استان فارس فعال است که در کشور صندلی خوبی داریم.

وی اضافه نمود: پیشنهاد می کنیم برای یکسان سازی خدمات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در استان کنسرسیوم متشکل از دستگاه های حامی در استان تشکیل گردد تا با ارائه خدمات مناسب بتوانیم سطح این شرکت ها را ارتقا دهیم.

ماهرانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به زودی اتاق بین الملل جوانان ایران با هدف تمرکز بر توسعه و کارآفرینی، بهبود تجارت های کوچک و بهره گیری از پتانسیل جوانان در حوزه صنعت در استان فارس راه اندازی می گردد.

در ادامه این جلسه محمود خردمند کارشناس دفتر امور مالی استانداری فارس نیز گفت: جای تاسف است که مسئولان دولتی ما به فضای کارآفرینی آشنایی و توجه ندارند به طوری که نظام کارآفرینی در کشور ما به خوبی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: هر یک از سازمان های مرتبط با حوزه دانش بنیان و کارآفرینی در استان باید راه های حمایت خود را معین و ارائه نمایند تا فعالان این عرصه بدانند از چه حمایت هایی می توانند استفاده نمایند.

خردمند عنوان داشت: برای نخستین بار در کشور در استانداری فارس کمیته قطع حلقه های وابستگی با هدف نزدیک تر شدن صنعت و شرکت های دانش بنیان تشکیل شد که امیدواریم خروجی این کمیته منجر به افزایش ارزش اضافه نموده برای استان گردد.

وی تاکید نمود: باید به صورت تخصصی و کارشناسی مسائل قانونی در حوزه شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی استان را احصا و جمع بندی کرد و به بخش دولتی ارائه داد.

غلامحسین خلف رئیس کانون کارآفرینان استان فارس هم گفت: تعداد کسب و کارهای خصوصی و نوآور در استان فارس زیاد است و یکی از مسائل مهم این شرکت ها در حوزه معافیت های مالیاتی است به طوری که بر اساس اعلام اداره کل مالیات شرکت های دانش بنیان از مالیات معاف هستند اما بسیاری از شرکت ها فرایند ثبت به عنوان دانش بنیان شدن آنها انجام نشده است.

علیرضا صمیمی مدیر عامل کارخانه نوآوری شیراز نیز با اشاره به راه اندازی پارک هوشمند در شهر شیراز گفت: تصمیم گیران و تصمیم سازان باید برای ایجاد این پارک و ارائه خدمات مبنی بر نوآوری و دانش بنیان از پتانسیل های موجود استان استفاده نمایند.

دهراب ابراهیمی فرد مدیر عامل صندوق پژوهش فناوری پارک علم و فناوری فارس هم گفت: در نظام نوآوری موازی کاری بسیاری در استان فارس انجام می گردد و این درحالی است که برای حرکت مثبت در این عرصه باید مدل جدید نوآوری پیاده سازی و اجرا گردد.

مهرداد شفیعی مدیر موسسات پارک علم و فناوری استان فارس نیز در این جلسه گفت: بازیگران زیست بوم توسعه باید به شکل گیری و توسعه شرکت های نوپا در استان یاری نمایند و نقطه مثبت این موضوع این است که برای حمایت از این شرکت ها راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها معاونت علمی ریاست جمهوری است.

وی اضافه نمود: باید فعالان حوزه کارآفرینی و دانش بنیان استان را شناسایی و وظائف هر یک از بخش ها در یک راستا و چارچوب معین برنامه ریزی گردد تا اکو سیستم کارآفرینی به تدریج شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه های حامی کارآفرینی در اتاق بازرگانی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه بانک اطلاعاتی دستگاه های حامی کارآفرینی در اتاق بازرگانی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید