تیرگی زانو و قوزک پا را با راهکارهای خانگی از بین ببرید

به گزارش هوای اصفهان، اگر این مطلب را می خوانید، احتمالا رنگ آرنج و زانوهایتان در مقایسه با بقیه بدنتان تیره تر است و از این موضوع گله مند هستید. حتما هنگامی که شلوار کوتاه یا بلوز بدون آستین می پوشید، این تیرگی توجهتان را جلب می نماید.

تیرگی زانو و قوزک پا را با راهکارهای خانگی از بین ببرید

تیرگی زانو و قوزک پا احتمالا به علت تجمع سلول های مرده پوست و اندازه بیش از حد ملانین در بدنتان است. در ادامه چند درمان شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم که موجب برطرف تیرگی زانو، آرنج و قوزک پایتان می شوند. پس، با ما همراه باشید در این مطلب از هوای اصفهان به موضوع از بین بردن تیرگی زانو و قوزک پا می پردازیم.

از بین بردن تیرگی زانو و قوزک پا

جوش شیرین

سه تا چهار قاشق چای خوری جوش شیرین را با اندازه بسیار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت (در حدی که روی پوست باقی بماند) به دست بیاید. مخلوط جوش شیرین را روی آرنج، قوزک پا و زانوهایتان بزنید. به آرامی و به مدت چند دقیقه، این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه دیگر روی آن ها بماند. بعد آن را با آب سرد بشویید.

جوش شیرین روشن کننده و لایه بردار پوست است. این ماده سلول های مرده لایه بیرونی پوستتان را از بین می برد. در نتیجه، پوست تازه که روشن تر است خود را نشان خواهد داد.

آبلیمو، شکر و عسل

آب یک لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. به خوبی آن را مخلوط کنید و بعد به آرامی روی قسمت های تیره پوست بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد با آب ولرم آن را بشویید.

لیمو، شکر و عسل در کنار هم، یک لایه بردار روشن کننده عالی را می سازند. آبلیمو و عسل خواص روشن کنندگی پوست دارند و شکر خاصیت لایه برداری دارد. بنابراین، این درمان برای برطرف تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا عالی است.

زردچوبه

چند قطره آبلیمو را به دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه اضافه کنید. آن ها را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. خمیر زردچوبه را بر ناحیه مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک گردد و بعد آن را بشویید.

سال هاست که زردچوبه برای روشن کردن پوست استفاده می گردد. کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت ملانین (رنگدانه پوستی) در بدنتان جلوگیری می نماید. بنابراین، موجب از بین رفتن سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا می گردد.

روغن زیتون و شکر

یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (که با روش پِرس سرد فراوری شده است) ترکیب کنید. برای چند دقیقه، این مخلوط را به آرامی روی نواحی موردنظر بمالید و بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید و با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. در نهایت، پوستتان را به آرامی خشک کنید.

در حالی که، شکر به لایه برداری طبیعی پوست زانو و آرنج یاری می نماید، روغن زیتون به علت داشتن خواص نرم کنندگی پوست شما را نرم و مرطوب می نماید. این دو ماده در کنار هم باعث برطرف سیاهی قوزک و آرنج پا و برطرف تیرگی زانو می شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی هوای اصفهان مطلب آرایش خود را با روش صحیح پاک کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تیرگی زانو و قوزک پا را با راهکارهای خانگی از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیرگی زانو و قوزک پا را با راهکارهای خانگی از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید