خبرنگاران نانوایان غیرمجاز عامل نان بی کیفیت در خوزستان هستند

به گزارش هوای اصفهان، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:نانوایان غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت بزرگترین عامل فراوری نان بی کیفیت در این استان هستند.

خبرنگاران نانوایان غیرمجاز عامل نان بی کیفیت در خوزستان هستند

امید دنیا نژادیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار هوای اصفهان اضافه نمود:اطلاعات نانوایانی که بدون پروانه درحال فعالیت در استان هستند به روز رسانی شده و به زودی برای پلمب و برخورد قانونی با آنان به وسیله نهادهای مسوول اقدام می گردد.

وی از ناکافی بودن نظارت و بازرسی به عنوان حلقه مفقوده کیفیت نان در خوزستان نام برد و اضافه نمود:بیش از یک هزار و500 واحد نانوایی استان به تازگی مورد ارزیابی و نظارت بازرسان قرار گرفتند.

دنیا نژادیان بازرسی از واحدهای نانوایی با مشارکت سازمان صمت، بهداشت و درمان و اتحادیه نانوایان در سطح استان را پیروز خواند و گفت:در این طرح کارشناسان اداره های یاد شده از همه واحدهای نانوایی فعال در سطح استان بازدید کردند.

وی یکی از اهداف بازرسی های اجرا شده در استان را ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از اتلاف منابع عمومی اعلام کرد و اضافه نمود:با گذشت 2هفته از اجرایی شدن این طرح بیش از یک هزار و500 واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفتند و بطور حتم با سرانجام یافتن مرحله نخست نظارت ها به سرعت مرحله دوم بازرسی ها برای کسب نتایج و برطرف نواقص احتمالی آغاز می گردد.

دنیا نژادیان با بیان اینکه سرانه مصرف آرد به ازای هر نفر درکشور 7.5 کیلوگرم است اضافه نمود:با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی و سبک زندگی در بعضی از روستاها و شهرستان های استان سرانه مصرف آرد بیش ازاین میزان در نظر گرفته شده است و همه کوشش خود را برای برنامه ریزی و اصلاح سامانه توزیع بکارخواهیم بست تا بتوانیم رضایت بیشتر مردم استان را جلب کنیم.

افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای آراد و نان و موافقت استاندار است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان در پاسخ به این سوال که ممکن است در آینده شاهد افزایش نرخ نان باشیم گفت: هرگونه افزایش نرخ نان منوط به تایید شورای گندم، آرد و نان استان و موافقت استاندار خوزستان است و اداره غله و خدمات بازرگانی استان نقشی مستقیم در معین بهای نان ندارد اما در صورت احتیاج بطور حتم کارشناسان با بررسی مواد مصرفی و سایر هزینه های فراوری هر گونه تصمیم گیری را به اطلاع مردم استان خواهند رساند.

درسال جاری بهای نان در خوزستان حدود 30درصد افزایش یافت.

به گزارش هوای اصفهان افزایش خودسرانه نرخ نان ، کیفیت نامناسب ، استفاده از جوش شیرین ، کم فروشی و رعایت نشدن موازین بهداشتی از چالش های اصلی نان در خوزستان است.

مصرف سالانه گندم در خوزستان با جمعیت 4.7میلیون نفر حدود 650هزارتن است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نانوایان غیرمجاز عامل نان بی کیفیت در خوزستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نانوایان غیرمجاز عامل نان بی کیفیت در خوزستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید