خبرنگاران کندی تخصیص ارز، تهدید جدی برای تامین به موقع داروی کشور است

به گزارش هوای اصفهان، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ادامه فرایند کند تخصیص ارز دارو توسط بانک مرکزی، گفت: در صورت عدم تخصیص به موقع ارز، با مشکل جدی در تامین دارو روبرو خواهیم بود.

خبرنگاران کندی تخصیص ارز، تهدید جدی برای تامین به موقع داروی کشور است

به گزارش روز پنجشنبه سازمان غذا و دارو، غلامحسین مهرعلیان با ابراز نگرانی جدی از کندی فرایند تخصیص ارز دارو، اضافه کرد: متاسفانه از ابتدای امسال فرایند تخصیص ارز فرآورده های دارویی همچنان به کندی صورت می گیرد که سبب شده است صف انتظار برای تخصیص ارز دارو های ضروری طولانی گردد.

وی با اشاره یه اینکه از ابتدای امسال مبلغ ناچیزی از ارز دارو تخصیص یافته است، اضافه کرد: مشخصا طی دو ماه گذشته تنها 91 میلیون یورو به دارو تخصیص داده شده است که این مبلغ با توجه به احتیاج بازار و کندی تخصیص ارز در ماه های گذشته بسیار ناچیز بوده و یکی از تبعات آن کاهش ذخایر مواد اولیه و به دنبال آن کاهش فراوری داروی مورد احتیاج کشور خواهد بود.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو توضیح داد: در صورت ادامه فرایند کند تخصیص ارز، نگرانی ها برای تامین دارو در ماه های آینده جدی تر می گردد. بنابراین از همه مسئولان و دلسوزان نظام سلامت و دارویی تقاضا می گردد که سازمان غذا و دارو را در این موضوع کمک و همراهی نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کندی تخصیص ارز، تهدید جدی برای تامین به موقع داروی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کندی تخصیص ارز، تهدید جدی برای تامین به موقع داروی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید