زیباترین خیابان های دنیا

به گزارش هوای اصفهان، در این مطلب به بعضی از زیباترین خیابان های دنیا به همراه عکس و تصویر پاناروما از هر یک پرداخته ایم که می توانید آنها را ببینید.

زیباترین خیابان های دنیا

خیابان های زیبا در کشورهای مختلف

خیابان ها مانند رگ های در جریانی هستند که در سطح شهر، زندگی و هیجان را از یک نقطه به نقطه ای دیگر منتقل می نمایند. همراه ما باشید تا با 7 خیابان زیبا در دنیا آشنا شوید.

امروزه خیابان ها توانسته اند به محلی فراتر از جهتی برای رانندگی و جابجایی تبدیل شوند. خیابان ها می توانند یک اثر هنری یا میانبری به تاریخ یک شهر باشند. در جای جای این کره خاکی، خیابان های متعددی وجود دارند که این تعریف ها را با خود همراه دارند. در این مقاله نیز به بعضی از زیباترین خیابان های دنیا، به همراه عکس و تصویر پاناروما از هر یک، پرداخته ایم.

زیباترین خیابان های دنیا را ببینید:

خیابان گالوپی در بورانو، ایتالیا

خیابان های زیبای دنیا

این خیابان به صورت کانالی رنگارنگ در منطقه بورانو (Burano) از توابع شهر ونیز، در کشور ایتالیا قرار گرفته است. کانال گالوپی (Galuppi) گذرگاهی است به محله های کوچک این منطقه که فضای زیبایی را خلق نموده است.

خیابان برگاگ در بالیمانی، ایرلند

خیابان های زیبای دنیا

زمانی که به خیابان برگاگ (Bregagh) در منطقه بالیمانی (Ballymoney) نگاه می کنیم، گویی که در انیمیشن های دوران کودکی به سر می بریم. در تمام طول این خیابان درخت های راش از هر طرف قد علم نموده اند. همچنین خیابان مذکور، عقبه ای تاریخی در کشور ایرلند دارد.

خیابان روتارگو در چفچاون، مراکش

خیابان های زیبای دنیا

در شمال کشور مراکش، در شهر چفچاون (Chefchaoen)، خیابانی به نام روتارگو (Rue Targui) قرار گرفته است که از در و دیوارهای آبی تشکیل شده است. یکی از نظریه ها برای رنگ این خیابان، به تاریخ یهودی آن باز می گردد. بازدید از این خیابان برای مدتی برای همگان آزاد نبود. به هر حال امروزه می توانید قدم زنان، غرق در این خیابان آبی شوید.

خیابان لمبارد در سانفرانسیسکو، آمریکا

خیابان های زیبای دنیا

خیابان لمبارد (Lombard) به درستی گواه این موضوع است که می توان در لابه لای فضاهای مدرن شهری امروز، اثری هنری خلق کرد. این خیابان با شیب تند خود، رانندگان را مجبور به کاهش سرعت می نماید و در عوض به تماشا و لذت بردن از محیط پیرامون دعوت می نماید.

خیابان شمبلز در یورک، انگلستان

خیابان های زیبای دنیا

یورک (York) یکی از مناطق تاریخی در کشور انگلستان محسوب می گردد. حال تصور کنید خیابان شمبلز (Shambles) با قدمتی که از قرن 14 دارد، چه صندلیی برای خود در این منطقه دست و پا نموده است. خیابانی که هنوز خانه های قدیمی خود را حفظ نموده و با مغازه ها و کافه های خود، پذیرای بازدیدنمایندگان است.

خیابان گونچالو در پورتو آلگری، برزیل

خیابان های زیبای دنیا

نام کامل لاتین خیابان گونچالو (Rua Goncalo de Carvalho) است. این خیابان که در شهر پورتو آلگری (Porto Alegre) قرار گرفته است، کاملا با درخت های خاص این منطقه، پوشیده شده است. این خیابان مانند تونلی است با سقفی از برگ درختان که امروزه به عنوان نماد فرهنگی برزیل نیز مطرح شده است و بیانگر این است که یک خیابان می تواند صندلی بالاتری از یک جهت داشته باشد.

خیابان روکرمیکس در پاریس، فرانسه

خیابان های زیبای دنیا

دور از همهمه های شهر پاریس، خیابان روکرمیکس (Rue Cremieux)، آماده است تا با دیوارهای رنگی اش بازدیدنمایندگان را سر حال بیاورد. این خیابان 144 متر طول دارد و تداعی نماینده حال و هوای محلی از شهر عشاق است.

منبع: نمناک

به "زیباترین خیابان های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین خیابان های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید