سند تحول دولت مردمی به زودی رونمایی و ابلاغ می گردد

به گزارش هوای اصفهان، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی دولت گفت: سند تحول دولت مردمی متشکل از 37 موضوع کلان به زودی و احتمالا هفته آینده رونمایی و ابلاغ می گردد.

سند تحول دولت مردمی به زودی رونمایی و ابلاغ می گردد

به گزارش خبرگزاری هوای اصفهان، علی بهادری جهرمی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: در سند تحول دولت مردمی مسایل و موضوعات کلان کشور گردآوری و اولویت بندی شده است یعنی موضوعاتی که بیشتر حقوق مردم را تحت الشعاع قرار داده است و اصلاح آن می تواند تحول اساسی تری را در کشور رقم زند.

وی گفت: در این سند 37 موضوع اولویت دار نهایی شده است که هر موضوع حاوی چالش ها، راهبردها و راهکارهای برون رفت از مسائل را شامل می گردد و دستگاه های متولی اجرای راهبردها و حتی زمانبندی برای اجرای راهکارها نیز تعیین شده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: این سند دارای یک فصل ابتدایی درباره کلیات نظام تحولی دولت و یک فصل انتهایی است که به فرآیندها، نظارت بر حسن اجرای آن و دبیرخانه مرتبط مربوط می گردد تا بخش های مختلف را تنظیم کند که در چارچوب سند حرکت نمایند.

بهادری جهرمی گفت: یازده یا دوازده موضوع از 37 موضوع سند تحول دولت ناظر به مسایل مالی کشور مانند حوزه های مسکن و تجارت خارجی است که یک سوم سند را در بر می گیرد، زیرا اولویت نخست کشور، حل و فصل کردن مسایل مالی است.

وی اضافه کرد: البته سند تحول دولت مردمی از ابتدای تشکیل دولت در دستور کار بود و این گونه نیست که چون ابلاغ نشده است در دستور اجرا نبود، برنامه ریزی ها و مصوبات مختلف دولت طبق این سند از ابتدا تنظیم، تکمیل و با این سند تطبیق داده شد.

سخنگوی دولت گفت: اما چون این سند ابلاغ نهایی نشده بود، طبعا امکان تطبیق صددرصدی همه مصوبات با سند تحول نبود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: سند تحول دولت نهایی شده و کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف از دستگاه های اجرایی دیدگاه های شان را درباره آن ارائه و حتی وزراء و معاونانشان آن را مطالعه و درباره محتوایش اظهارنظر نموده اند. دیدگاه تخصصی کارشناسان همه وزارت خانه ها در چندین دور رفت و برگشت مطرح شده است.

وی گفت: حتی لایحه بودجه 1401 که اخیرا به مجلس ارائه شد در چارچوب سند تحول تدوین شده است و وزارت خانه ها و سازمان برنامه و بودجه احکام لایحه بودجه را با این سند تطبیق دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سند تحول دولت مردمی به زودی رونمایی و ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند تحول دولت مردمی به زودی رونمایی و ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید