سازوکار دریافت مالیات از پزشکان

به گزارش هوای اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سازوکار مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد های عمومی، نیرو های مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی را معین کردند.

سازوکار دریافت مالیات از پزشکان

به گزارش تسنیم، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه هفتم اسفند ماه) واقع شده است که در ادامه بخشی از مصوبات نمایندگان در جلسه نوبت صبح را می خوانیم:

مالیات و عوارض بر ارزش افزوده دریافتی از واحد های تولیدی به حساب خزانه استان ها واریز می گردد

نمایندگان مجلس در بند (ع) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه مصوب کردند مالیات و عوارض بر ارزش افزوده واحد های خدماتی ملی به نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی ربط واریز می گردد.

مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی دولتی و خصوصی 10 درصد حق الزحمه آن ها معین شد

بعلاوه نمایندگان مجلس با تصویب جزء (ف) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه سال 1402 سازوکار مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد های عمومی، نیرو های مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی را معین کردند.

در بخش عایدیی بند (ف) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد های عمومی، نیرو های مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی مکلفند 10 درصد (10%) از حق الزحمه یا حق العمل گروه پزشکی که به موجب دریافت وجه صورت حساب های ارسالی به بیمه ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می گردد به عنوان علی الحساب مالیات کسر و به نام پزشک مربوط تا خاتمه ماه بعد از وصول مبلغ صورت حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

مالیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداخت هایی که به عنوان عایدی حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می گردد، نخواهد بود. حکم ماده (199) قانون مالیات های مستقیم در اجرای این بند جاری می باشد.

اخذ عوارض 10 درصدی از عرضه نمایندگان بازی های رایانه ای

بنا بر این گزارش، نمایندگان مردم در مجلس در این جلسه با تصویب بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه با دریافت عوارض 10 درصدی از عرضه نمایندگان بازی های رایانه ای از سوی وزارت ارشاد موافقت کردند.

براساس بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه مذکور؛ سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه نمایندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن های همراه و پیشانه بازی (کنسول) عوارضی معادل ده درصد (10%) قیمت فروش را اخذ و به حساب عایدی عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

منبع: فرارو

به "سازوکار دریافت مالیات از پزشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازوکار دریافت مالیات از پزشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید