عجیب ترین کشفیات غواص ها از دل اقیانوس ها!

به گزارش هوای اصفهان، عجیب ترین چیزهایی که در زیر آب کشف شده اند

اقیانوس ها خیلی بزرگند، آنقدر بزرگ که انسان ها فقط 5 درصد از آن را اکتشاف کرده اند. پس در اقیانوس های چیزهای باورنکردنی و حیرت آوری وجود دارد که تا به حال کسی آن ها را کشف نکرده است اما تعدادی از چیزهایی که انسان ها از کف اقیانوس ها کشف کرده اند هم به شدت عجیب اند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از چیزهای عجیبی که در اقیانوس ها پیدا شده اند را به شما معرفی کنیم.

عجیب ترین کشفیات غواص ها از دل اقیانوس ها!

عروس دریایی بزرگی که از سکوی نفتی بازرسی می کند!

وقتی کسی روی سکوی نفتی کار می کند یکی از کابوس هایش این است که ناگهان یک هیولای بزرگ دریایی ظاهر شود! اما این دقیقا همان اتفاقی است که در سال 2012 در خلیج مکزیک افتاده است. دوربین های روشن سکوی نفتی، هیولای قهوه ای رنگی را ضبط کردند که مدتی دور این سکو چرخید، همه کارکنان را ترساند و از این محل دور شد.

به گفته محققان، این جانور عجیب گونه ای خاص از عروس دریایی است که با ظاهر شدن ناگهانی انگار در حال بازرسی سکوی نفتی بود!

داستان وال 52 هرتز چیست؟

محققان در همه اقیانوس ها دستگاه هایی کار گذاشته اند تا بتوانند وال ها را شناسایی کنند. هر گونه ای از وال ها صدای مخصوص به خود را دارند پس طرفداران وال ها می توانند به راحتی نوع والی که این صدا را ایجاد کرده را شناسایی کنند. در سال 1989 بود که محققان با صدایی عجیب روبرو شدند؛ صدایی با فرکانس 52 هرتز! والی که این صدا را تولید کرده همه محققان را گیج کرده چون این تنها والی است که می تواند یک همچین فرکانسی را به وجود بیاورد. برای این وال چه اتفاقی افتاده است؟

کسانی که این وال را دیده اند می گویند این جانور همیشه به تنهایی جابجا می شود پس شاید یکی از دلایل صدای بلندش هم همین باشد تا بتواند وال دیگری را پیدا کند. هیچ کس نمی داند که چرا این وال یک همچین صدایی دارد شاید هم متعلق به گونه ای است که هنوز شناسایی نشده است. اگر این نظریه درست باشد این سوال پیش می آید که دیگر اعضای این گونه کجا هستند؟ شاید هم این وال روح اقیانوس است!

جزیره ناپدید شده برمجا | Bermeja

مکزیک جزیره ای به نام برمجا داشت که حتی در قرن 17 هم روی نقشه های مکزیک دیده می شد اما در حوالی دهه 1800 این جزیره ناگهان ناپدید شد! مردم مدت ها دنبال این جزیره گشتند تا اینکه در سال 1844 بریتانیا ادعا کرد که این جزیره را در چند متری زیر سطح اقیانوس پیدا کرده است، ادعائی که هیچ وقت ثابت نشد و این جزیره را تبدیل به افسانه کرد. دولت مکزیک در سال 1997 افرادی را به محل این جزیره فرستاد اما هیچ چیزی در آنجا پیدا نشد.

صدای عجیب دریا

گاهی صداهای عجیبی از دریا شنیده می شود به طوری که به نظر می رسد در زیر آب، هیولاهای دریایی زندگی می کنند! معروف ترین صدا، صدای Bloop است که بسیار شبیه دو تکه شدن توده های یخی ست. یک صدای معروف دیگر هم هست که صدایی شبیه ناله دارد اما مسئولان می گویند صدای حرکت یخ هاست و جای نگرانی ندارد. گاهی هم از دریا یک صدای سوت شنیده می شود که در ترکیب با دیگر صداها، صدایی عجیب و ترسناک را به وجود می آورد.

نهنگ های مرده ساحل آلاسکا

در سال 2015 در ساحل خلیج آلاسکا 30 نهنگ مرده پیدا شد. هیچ کس نمی دانست که چه اتفاقی افتاده است. پیدا شدن یک نهنگ مرده در ساحل غم انگیز است اما کشف 30 نهنگ مرده یعنی ماجرایی مرموز و اسرارآمیز! بعد از بررسی مشخص شد که نهنگ ها عمدا خود را به ساحل نینداخته اند و در خود آب مرده اند. این یعنی اتفاق عجیبی در آنسوی خلیج آلاسکا افتاده است. برآورد ها می گوید احتمالا رشد بی رویه جلبک های سمی باعث مرگ آن ها شده است. اگر این جلبک ها می توانند نهنگ ها را بکشند پس مطمئنا کسی نباید در این دریا شنا کند. از سال 1991 ، 62 اتفاق مشابه ثبت شده و فقط 1/3 آن ها به پاسخ مشخص رسیده اند. چه چیزی نهنگ ها را می کشد و چرا هیچ کسی دلیل آن را نمی فهمد؟!

وال های آوازخوان

رفتار عجیب وال ها همیشه انسان ها را به تعجب واداشته است! وال ها برای ارتباط با هم صدایی تولید می کنند که به آواز وال ها معروف است اما کسی هنوز نمی داند که چرا وال های مدرن هر سال که می گذرد آهسته تر آواز می خوانند! وال های سراسر دنیا بدون اینکه با هم ارتباطی داشته باشند در این سال ها تون صدای خود را پایین تر آورده اند به طوری که امروز 30 درصد آهسته تر از دهه 1960 آواز می خوانند. طبق یک نظریه از آن جایی که وال ها ضعیف تر شده اند مجبورند تا تون صدای خود را پایین بیاورند تا صوت، ارتعاش بیشتری در آب پیدا کند و بتواند به دوردست ها برود و به نهنگ دیگر برسد. برخی ها هم می گویند این اتفاق، واکنش طبیعی نهنگ ها به آلودگی صوتی است.

استون هنج دریاچه میشیگان

استون هنج جاذبه ای اسرارآمیز و عجیب است حالا فکرش را بکنید که یک همچین جاذبه ای در زیر آب هم وجود داشته باشد! آن هم در دریاچه میشیگان! این دریاچه با اینکه اصلا اسرارآمیز به نظر نمی آید اما جاذبه های عجیبی در بستر آن پنهان شده است. هیچ کس این دریاچه را یک سایت باستان شناسی نمی دانست برای همین وقتی غواصان در زیر آب به تعداد زیادی سنگ باستانی برخوردند کاملا غافلگیر و شگفت زده شدند. این سنگ ها ساختاری شبیه استون هنج بریتانیا دارند و 10 هزار سال قبل از میلاد ساخته شده اند. روی این سنگ ها همان طرح های مدور آشنا دیده می شود اما از آن جایی که این همه سال در زیر آب بودند کمی از بین رفته اند.

هیچ کس نمی داند که این سنگ ها چگونه به زیر آب رفته اند و چرا تا این حد شبیه استون هنج هستند. بزرگ ترین مشکل برای کشف راز این سنگ ها این است که دانشمندان باید برای انجام کارهای تحقیقاتی به زیر آب بروند و حتما می دانید که زیر آب جای مناسبی برای انجام کارهای علمی نیست. برخی می گویند در دوران باستان، این دریاچه خشک بوده و بعدها تغییرات آب و هوایی باعث پر آب شدن آن شده است. اما اگر این نظریه را هم قبول کنیم باز هم نمی دانیم که چرا مردمان این ناحیه تصمیم گرفتند تا همان سنگ هایی را درست کنند که در آن سوی اقیانوس اطلس از طریق مردمان بریتانیا درست شده است! آیا آن ها با مردمان بریتانیا در ارتباط بودند؟ و اصلا آیا نژاد مردمان میشیگان با نژاد مردمان بریتانیا یکی است؟!

منبع: grunge.com

منبع: الی گشت

به "عجیب ترین کشفیات غواص ها از دل اقیانوس ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین کشفیات غواص ها از دل اقیانوس ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید