عملیات نجات سگ بزرگ در داونینگ استریت

به گزارش هوای اصفهان، در انگلیس دیگر کسی او را نمی خواهد. جدیدترین آماری که دیروز منتشر شد، نشان می دهد 70 درصد مردم این کشور می خواهند بوریس جانسون هرچه زودتر کرسی اش را ترک کند. اما خود او حاضر به ترک جایگاهش نیست و در این راه عملیاتی به نام نجات سگ بزرگ را شروع نموده که بر مبنای آن شماری از مقام های انگلیسی قربانی خواهند شد تا او همچنان مستأجر خانه شماره 10 داونینگ استریت بماند.

عملیات نجات سگ بزرگ در داونینگ استریت

روزنامه ایران،به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، نخست وزیر انگلیس در عملیات نجات سگ بزرگ برای رهایی از گرداب پارتی گیت که دیگر چیزی نمانده او را در کام خود بکشد، در حال تهیه لیستی از شماری مقامات دولت خود است تا به این ترتیب با به استعفا کشاندن آنها، خود از بند استعفا فرار کند. بنا بر اطلاعاتی که این روزنامه انگلیسی به دست آورده، دان روزنفلید، رئیس دفتر جانسون و مارتین رینولدز منشی او در صدر این لیست جای دارند. هر دو نفر آنان کسانی بودند که گفته می گردد در راه اندازی میهمانی دولت انگلیس در اوج کرونا نقش داشته اند.

مشاوران بوریس جانسون در این طرح که خود او نام عملیات نجات سگ بزرگ را بر آن گذاشته به او پیشنهاد نموده اند که اگر فقط همین دو نفر را برکنار کند، می تواند جان سالم از پارتی گیت به در ببرد. آنها بعلاوه در حال ارزیابی مقدار حمایت ها در داخل دولت و مجلس عوام از بوریس جانسون و بعلاوه مقدار حمایت ها از رقبای احتمالی او برای کرسی نخست وزیری انگلیس هستند. به اعتقاد آنها ریشی سوناک وزیر خزانه داری، لیز تراس وزیر خارجه و بعلاوه جرمی هانت وزیر بهداشت سابق از جمله کسانی هستند که حمایت زیادی از آنها وجود دارد. هرچند بعضی معتقدند هانت بعید است از حمایت های لازم برای احراز رهبری حزب محافظه کار برخوردار باشد اما ناظران تأکید می نمایند، او اگر هم نتواند رهبری حزب را به دست آورد، می تواند نقش مهمی در رقابت ها ایفا نماید.

این در حالی است که نمایندگان حزب محافظه کار (حزب بوریس جانسون) از گزارش ایندیپندنت شوکه شده اند. یکی از این نمایندگان اندرو بریجن است که معتقد است، بوریس جانسون اقتدار رهبری خود را از دست داده است.

در همین حال دیروز صداها برای استعفای بوریس جانسون بالاتر رفت. در همین ارتباط سر کر استارمر، رهبر حزب کارگر در کنفرانسی تأکید کرد: استعفای بوریس جانسون در راستای منافع ملی است. زیرا انگلیس در وضعیتی قرار گرفته که در آن نخست وزیر اقتدار اخلاقی خود برای این پست و رهبری جامعه را از دست داده است.

برآورد ها از محبوبیت رقبای بوریس جانسون و تکاپوی مشاوران او برای حفظ وی در خانه شماره 10 داونینگ استریت در حالی است که آمارها نشان می دهد، نخست وزیر انگلیس که با محبوبیتی قابل توجه بر این کرسی نشست، حالا تبدیل به موجودی نخواستنی شده است و عذرخواهی او از مردم انگلیس نیز نتوانسته رضایت رأی دهندگان انگلیسی را جلب کند. نظرسنجی ایندیپندنت نشان می دهد 70 درصد رأی دهندگان خواستار استعفای جانسون به خاطر پارتی گیت هستند و عذرخواهی او را غیر واقعی می دانند. در همین حال نظرسنجی ساونتا نیز نشان می دهد که تنها 21 درصد از جامعه انگلیس از نخست وزیر این کشور حمایت می نمایند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "عملیات نجات سگ بزرگ در داونینگ استریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نجات سگ بزرگ در داونینگ استریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید