قیمت اجاره مسکن دانشجویی در طی چهار سال 18 درصد افزایش داشته است

به گزارش هوای اصفهان، قیمت اجاره مسکن دانشجویی در مقیاس چهار ساله 18 درصد افزایش یافته است، در حالی که افزایش مشاهده شده برای اجاره عمومی 11.5 درصد است. این شرایط برای جوانان کاملاً مشکل ساز است.

قیمت اجاره مسکن دانشجویی در طی چهار سال 18 درصد افزایش داشته است

تفاوت قابل توجه نزدیک به 6.5 درصد می تواند پیامدهای عمده ای برای جمعیت آسیب پذیر داشته باشد.که تقریباً 245هزار نفر از جمعیت کبک را تشکیل می دهد.

این مطالعه گزارش می دهد که بیش از میانگین این قشر از مردم ممکن است در پرداخت اجاره بهای خود با مشکل روبرو شوند: 62 درصد از آنها کمتر از 20هزار دلار در سال عایدی دارند و 64 درصد باید بیش از 30 درصد از بودجه خود را برای هزینه های مسکن اختصاص دهند. به طور کلی عبور از این آستانه برای سلامت اقتصادی یک خانوار مشکل ساز است.

طبق نظرسنجی PHARE 2021، از مجموع جمعیت دانشجویان دانشگاه، 58 درصد از آنها شرایط مشکل آفرینی را تجربه نموده اند: احساس خطر در همسایگی خود، زندگی در مسکن غیربهداشتی، بدرفتاری به وسیله مالک یا زندگی با افرادی که با آنها احساس امنیت نمی نمایند.

در شهر مونترال، میانه اجاره بها برای جمعیت عمومی در چهار سال گذشته 893 دلار در ماه است، رقمی که بسیار کمتر از میانه قیمت پرداخت شده به وسیله دانشجویان بوده که 1120 دلار در ماه است.

همین امر در خصوص شهر کبک نیز صدق می نماید، جایی که تفاوت 95 دلاری بین قیمت اجاره برای عموم مردم، 805 دلار در ماه، و قیمت اجاره مسکن دانشجویی، 900 دلار در ماه، وجود دارد.

به گفته لوران لوسک از UTILE، یکی از راهکار ها برای حل این شرایط حساس، سرمایه گذاری در مسکن مقرون به صرفه قیمت برای دانشجویان استان به منظور جلوگیری از ناامنی اقتصادی در بین جوانان است.

منبع: خبرکانادا

به "قیمت اجاره مسکن دانشجویی در طی چهار سال 18 درصد افزایش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت اجاره مسکن دانشجویی در طی چهار سال 18 درصد افزایش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید