مینی سریال واندا ویژن جهش یافتگان را وارد دنیای سینمایی مارول می کند

به گزارش هوای اصفهان، تا همین اواخر، جهش یافتگان در دنیای سینمایی مارول وجود نداشتند. در اواخر دهه 90 میلادی، استودیوی مارول ایده جهش یافتگان را به همراه مردان ایکس به استودیوی فاکس قرن بیستم فروخت و استودیوی فاکس این ایده ها را رها نمی کرد.

مینی سریال واندا ویژن جهش یافتگان را وارد دنیای سینمایی مارول می کند

پس از آن که شرکت دیزنی استودیوی قرن بیست را خرید، مارول دوباره صاحب حق پخش مردان ایکس و جهش یافتگان شد. اما مسئله ای به وجود آمد و این بود که اگر ابرقدرت ها و افراد دارای قدرت های ماورایی در دنیا وجود داشته اند، چرا در بحران هایی که زمین در دهه گذشته با آن ها روبرو شد، خود را نشان ندادند و کاری نکردند؟ اگر افرادی با قدرت های ماورایی وجود دارند، آیا محبوبیت ایده انتقام جویان، که شامل گروه کوچکی از افراد خارق العاده که برای هدفی مشترک در کنار هم مبارزه می کنند، کاهش نخواهد یافت؟

  • سریال وانداویژن دقیقا بعد از انتقام جویان: پایان بازی رخ می دهد
  • انتقام جویان جوان به دنیای سینمایی مارول می آیند؛ بررسی 6 نشانه
  • 6 سریال مارول که در سال 2021 پخش خواهند شد

این هفته، در جدیدترین قسمت مینی سریال واندا ویژن به اسم در یک قسمت بسیار ویژه… احتمالا استودیوی مارول قصد دارد نحوه ورود جهش یافتگان به دنیای مارول را بدون خراب کردن داستان های قبلی، فاش کند. در این قسمت مشخص می گردد که واندا (الیزابت اولسن / Elizabeth Olsen) می تواند واقعیت را دوباره بنویسد؛ در قسمت های قبل قدرت های واندا فقط به تله پاتی و تله کنیزی محدود شده بود. این افشا در آخر قسمت جدید و زمانی اتفاق می افتد که پیترو، برادر واندا، در خانه واندا را می زند. اما این پیترو، پیترویی نیست که در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران توسط آرون تیلور-جانسون (Aaron Taylor-Johnson) نقش آفرینی شده است.

این پیترو، پیترو مکسیموف با بازی ایوان پیترز (Evan Peters) است که از فیلم های استودیوی قرن بیست از جمله مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (Days of Future Past)، آپوکالیپس (Apocalypse) و دارک فینکس (Dark Phoenix) می آید. دقیقا چه اتفاقی در اینجا افتاد؟ آیا همان طور که حدس زده می شد واندا برادر خود را به عنوان دارسی (کت دنینگز / Kat Dennings) باز آفرینی کرده است؟

احتمالا واندا به طور تصادفی شخصی را به عنوان برادر خودش انتخاب کند و این شخص دقیقا همان بازیگری است که این شخصیت را در دنیای متفاوتی از فیلم های ابرقهرمانی بازی کرده باشد. در عوض، می دانیم که در دنیای سینمایی مارول دنیا های موازی وجود دارد و واندا نیز می تواند واقعیت را تغییر دهد. با در نظر دریافت این دو نکته، به نظر واندا پیترو را از یک واقعیت خارج کرده و به دنیای سینمایی مارول وارد کرده است. اما واندا هنوز او را به وسیله تله پاتی کنترل می کند. همان طور که این کنترل تله پاتیک را در شهر وست ویو بر روی همه دارد؛ شاید به جز اگنس (Agnes) چرا که به نظر از اتفاقات خبر دارد.

چرا به جای دوباره زنده کردن پیترو، مانند ویژن (پل بتانی / Paul Bettany)، او را از دنیای مردان ایکس بیرون می آورد؟ زیرا همان گونه که در این قسمت از سریال مشخص خواهد شد، برای زنده کردن یک شخص، واندا به بدن او نیاز دارد. اما واندا جسد پیترو را در اختیار ندارد و احتمالا در این زمان کاملا پوسیده است. در نتیجه زنده کردن پیترو امکان پذیر نیست و واندا پیترو را از یک واقعیت دیگر بیرون می آورد. از آن جایی که می توان شخصیت ها را از یک واقعیت دیگر بیرون آورد، در نتیجه راهی ایجاد می گردد که بتوان جهش یافتگان را بدون اختلال در این مسأله که چرا تا الان حضور نداشته اند، برگرداند.

این موضوع همچنین به استودیوی مارول اجازه می دهد که شخصیت های مدنظری را که می خواهد به دنیای سینمایی مارول برگرداند، انتخاب کند. به عنوان مثال کوین فاایگی (Kevin Feige) اعلام کرده است که ددپول 3 یک فیلم در دنیای سینمایی مارول خواهد بود و در این فیلم رایان رینولدز (Ryan Reynolds) به عنوان شخصیت قبلی باز نخواهد گشت. اما اگر به شخصیتی مثل ولورین نگاه کنیم، زمانی که هیو جکمن (Hugh Jackman) پس از فیلم لوگان، می خواهد به شخصیت ولورین پایان دهد، می توان یک بازیگر دیگر به صحنه آورد و گفت که این بازیگر از یک واقعیت دیگری آمده است. در واقع این نوعی وارونگی از داستان کمیک خاندان ام (House of M) است. به جای این که واندا بگوید جهش یافته دیگه کافیه و جمعیت جهش یافتگان دنیا را نابود کند، می گوید جهش یافته های بیشتر و به دنیای سینمایی ماورول مجوز می دهد تا هر تعداد جهش یافته را توسط هر بازیگری، به صحنه بیاورد.

در واقع قدرت واندا در دست کاری واقعیت، راهی است که به دنیای سینمایی مارول اجازه می دهد تا واقعیت ها را به هم پیوند دهد و دنیا هایی موازی خلق کند. توسط این دنیا های موازی دنیای سینمایی مارول می تواند شخصیت هایی را که قبلا به دلیل نداشتن مجوز به آن ها دسترسی نداشت، اکنون به صحنه بیاورد. شخصیت پیترو که توسط ایوان پیترز بازی شده، اولین شخصیتی است که از یک دنیای ابرقهرمانی متفاوت، به دنیای سینمایی مارول منتقل شده. اما قطعا آخرین شخصیت منتقل شده نخواهد بود.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "مینی سریال واندا ویژن جهش یافتگان را وارد دنیای سینمایی مارول می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی سریال واندا ویژن جهش یافتگان را وارد دنیای سینمایی مارول می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید