اوپنهایمر؛ تاریخ اکران، بازیگران و هر آنچه از فیلم تازه کریستوفر نولان باید بدانید

به گزارش هوای اصفهان، کریستوفر نولان هر چند سال یک بار، فیلمی را کارگردانی می کند که مخاطبین زیادی را به سمت خود جلب می کند. فیلم های او قادرند با تمامی فیلم های برجسته سایر فیلم سازان افسانه ای رقابت نمایند. او به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه نماینده، یکی از پیروز ترین افراد صنعت سینما است و تا به امروز فیلم های پرفروشی ساخته که توانسته اند با آثار کلاسیک اسپیلبرگ یا کوبریک رقابت نمایند.

اوپنهایمر؛ تاریخ اکران، بازیگران و هر آنچه از فیلم تازه کریستوفر نولان باید بدانید

به تازگی نولان خاطرنشان کرده که دوازدهمین فیلم او می تواند سبب تحول عظیمی در صنعت فیلم سازی شود. در حال حاضر، این کارگردان پرآوازه در حال نوشتن و فراوری یک فیلم بیوگرافی درباره زندگی جی رابرت اوپنهایمر است. لذا ما می خواهیم در رابطه با اینکه اوپنهایمر چه کسی است، موضوع این فیلم چیست و چه بازیگرانی در آن حضور دارند توضیحات لازم را به شما ارائه نماییم.

موضوع فیلم اوپنهایمر چیست؟

فیلم اوپنهایمر اقتباسی از کتاب پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر، نوشته مارتین شروین و کای برد است. این کتاب که توانست برنده جایزه پولیتزر شود قرار است به فیلمی تبدیل شود که به گفته نولان، فیلمی هیجان انگیز و حماسی است و قرار است مخاطبین را با کاراکتر مرد مرموزی آشنا کند که برای نجات دنیا باید ریسک نابودی آن را به جان می خرید.

اوپنهایمر دانشمند سرشناسی بود که بیشتر به خاطر رهبری پروژه منهتن شناخته شده است. تیمی که در جنگ دنیای دوم، برای ایالات متحده آمریکا بمب اتم ساخت. او بعدا به عنوان رییس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده استخدام شد و در این مقام، تمام کوشش خود را کرد تا رقابت تسلیحاتی هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را سرانجام دهد.

در سال 1954، اوپنهایمر به علت وابستگی اش به بعضی گروه ها به عنوان کمونیست شناخته شد. او از سمتش عزل شد و در دوران تبعیدش، به عنوان یک معلم و فیزیکدان خدمت کرد. اوپنهایمر توانست در طی سال های 1946 تا 1967 نامزد دریافت سه جایزه نوبل فیزیک شود، اگرچه قبل از مرگش در سال 1967 هرگز پیروز به دریافت این جایزه نشد.

کدام بازیگران در اوپنهایمر حضور دارند؟

همکار همیشگی کریستوفر نولان، کیلیان مورفی (باریگر پیکی بلایندرز) قرار است در نقش جی رابرت اوپنهایمر به ایفای نقش بپردازد. کیلیان پیش تر در سه گانه شوالیه تاریکی، سرآغاز و دانکرک هم با نولان همکاری نموده است.

امیلی بلانت (بازیگر فیلم یک مکان ساکت) هم قرار است در این فیلم حضورداشته باشد. البته او قبلا در در یک مکان ساکت 2 همبازی کیلیان مورفی بوده است. او در نقش کاترین اوپنهایمر به ایفای نقش خواهد پرداخت. کاترین هم دانشمند است و یکی از کسانی است که اوپنهایمر را با ایدئولوژی کمونیستی آشنا می نماید.

گویا قرار است مت دیمون در این فیلم، در نقش ژنرال لزلی گروز به ایفای نقش بپردازد. گروز مدیر نظامی پروژه منهتن بود و علاوه بر این، همان کسی بود که برساخت پنتاگون نظارت داشت.

علاوه بر این، خبرهایی به گوش می رسد که گویا رابرت داونی جونیور در نقش لوئیس اشتراوس به این فیلم خواهد پیوست. اشتراوس و اوپنهایمر در اواخر سال 1940 نظرات متضادی در رابطه با بمب هیدروژنی داشتند. اشتراوس هم همچون اوپنهایمر رییس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده بود.

فلورانس پیو (بازیگر فیلم بیوه سیاه) قرار است در نقش ژان تاتلاک در این فیلم به ایفای نقش بپردازد. تاتلاک یکی از افرادی بود که به عنوان رابط بین اوپنهایمر و کمونیسم عمل می کرد و در طول فیلم، یک رابطه احساسی در بین این دو کاراکتر شکل می گیرد.

علاوه بر این گویا قرار است رامی ملک یکی از بازیگران برنده جایزه اسکار به عنوان یک دانشمند و کارگردان به نقش آفرینی بپردازد و بنی سافدی (بازیگر فیلم زمان خوب) هم در نقش ادوارد تلر به ایفای نقش بپردازند. تلر، یک فیزیکدان مجارستانی بود که در ساخت اولین بمب هیدروژنی همکاری داشت.

سایر بازیگران عبارت اند از جاش هارتنت (بازیگر پنی دردفول) که هنوز نقشش معین نیست. نولان هم به عنوان تهیه نماینده به شریک کاری و همسرش اما توماس ملحق شده است. علاوه براین، او قرار است برای این فیلم با آهنگساز فیلم انگاشته، لودویگ گورانسون و سردبیر همان فیلم، جنیفر لِم، دوباره همکاری نماید.

اوپنهایمر چه زمانی اکران خواهد شد؟

پس از اینکه استودیو یونیورسال قرارداد خود را به عنوان توزیع نماینده نو فیلم های نولان خاطرنشان کرد، این کارگردان خاطرنشان کرد که فیلم نو او در تاریخ 21 جولای 2023 اکران خواهد شد. اوپنهایمر نه تنها به طور انحصاری در سینماها به نمایش در خواهد آمد بلکه به صورت دیجیتال هم برای مخاطبینی که دوست دارند این فیلم را در منزلشان دیدن نمایند ارائه خواهد شد.

پس از اینکه برادران وارنر خاطرنشان کردند قصد دارند فیلم های کمپانی شان را در همان روز اکران، در سرویس آنلاین HBO مکس ارائه دهند، نولان و بسیاری از کارگردانان دیگر و سایر شرکت های سینمایی، عدم رضایتشان را خاطرنشان کردند. او این تصمیم را محکوم کرد و سرویس HBO مکس را یکی از بدترین سرویس های پخش آنلاین نامید. وی در یکی از مصاحبه های خود در این خصوص گفت: این کمپانی از وجود برترین فیلم سازان دنیا بهره می برد و بزرگ ترین ستاره های دنیا را در طول سال های متمادی به دور خود جمع نموده است، این افراد تمامی سعی خود را برای اینکه پروژه ای را به برترین وجه تحویل دهند می نمایند و از دل و جان مایه می گذارند اما کسی در این خصوص با آن ها مشورت نکرد.

این کارگردان مدت کوتاهی پس از این مصاحبه از وارنرها جدا شد و هم اکنون به صورت آزاد مشغول فعالیت است. حتی نتفلیکس تمام کوشش خود را کرد تا از مخالفان سرویس آنلاین، جانب داری کند اما در نهایت نولان برای اکران نوترین فیلم خود با کمپانی یونیورسال قرارداد بست. گفته می شود که این استودیو به نولان وعده داده که در شش هفته حول وحوش تاریخ اکران اوپنهایمر، هیچ فیلم دیگری را اکران نکند و این فیلم را به صورت انحصاری تا 100 روز فقط در سینماها به نمایش بگذارد.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "اوپنهایمر؛ تاریخ اکران، بازیگران و هر آنچه از فیلم تازه کریستوفر نولان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپنهایمر؛ تاریخ اکران، بازیگران و هر آنچه از فیلم تازه کریستوفر نولان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید