هزینه 15 هزار تومانی برای نگهداری خط تلفن ثابت خاموش!

به گزارش هوای اصفهان، مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی گفت: نگهداری هر خط تلفن ثابت 25 هزار تومان هزینه دارد که ما 15 هزار تومان آن را از مردم می گیریم.

هزینه 15 هزار تومانی برای نگهداری خط تلفن ثابت خاموش!

شرکت مخابرات برای تلفنی که از آن استفاده نمی گردد 15هزار تومان به عنوان خدمات مکالمه صوتی و برای خرید و خدماتی که نداشته ایم سه هزار تومان عوارض، مالیات و... می گیرد!

چرا خانه ای که شش ماه خالی است، قبض تلفنش 18هزار تومان آمده است؟

کابل تلفن ما را دزدیده اند و مخابرات می گوید امکانات نداریم، اما روی قبض 15 هزار تومان هزینه مکالمه ثبت نموده اند، هیچ کس نیست نظارت کند؟

این ها بخشی از پیغام های گلایه آمیز پرشمار شهروندان از اقدام نو مخابرات است که به ظاهر با عنوان هزینه مکالمه ها و به مبلغ 15 هزار تومان روی تمامی قبوض مشترکین اعمال می گردد. پولی که بدون اطلاع رسانی چندانی و به نوعی با اجبار دریافت شده و پیش از آن از مردم در این باره نظرخواهی نشده و حالا داد مردم را نیز درآورده است.

این در حالی است که در پیغام های مردمی، مکرر دلایل استفاده نکردن از خطوط ثابت بیان شده، اما هیچ کس درخواست واگذاری خطش را نداشته است و به دلایلی مانند احتیاج اینترنت به خط تلفن می خواسته از این خط استفاده کند، اما احتیاجی به مکالمه با آن نداشته است.

این اولین بار نیست که یک سازمان دولتی برای تامین هزینه های خود دست در جیب مردم می نماید و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود، مخابرات خراسان رضوی نیز در نوترین این قبیل اقدامات، هزینه ای را برای همه خطوط درنظر گرفته و بدون اطلاع از مشترکان دریافت می نماید و اگر این پرداخت تا مدتی انجام نگردد خط تلفن را نیز جمع آوری خواهد نمود؛ یعنی مردم نه راه پس دارند و نه راه پیش! یا باید این پول را پرداخت نمایند یا قید تلفن ثابت را بزنند!

حسن اروجی مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در پاسخ به گلایه های پرشمار مردم در این زمینه گفت: هزینه ای که گفته شده، به عنوان هزینه مکالمات در قبوض مشترکین درج شده است، شرکت مخابرات به صورت ماهیانه مبلغ 25 هزار تومان برای نگهداری خطوط تلفن ثابت از جمله برق، نیروی کار، نیروی فنی، تجهیزات و ... هزینه می نماید که براساس درخواست ما به سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان و با تایید معاون اول رئیس جمهور بخشی از این هزینه روی قبوض اعمال شد.

او اضافه کرد: این مبلغ بر این اساس است که حدودا 3333 دقیقه مکالمه داخلی درون شبکه ثابت 15 هزار تومان هزینه داشته که البته اگر با تلفن همراه تماس گرفته گردد این دقایق به همان نسبت کاهش می یابد، اما محاسبه ما این طور بوده که به اندازه 3 هزار دقیقه مکالمه ثابت داخلی که 15 هزار تومان هزینه دارد، همین اندازه را به عنوان هزینه مکالمات در نظر بگیریم و اگر کسی از این اندازه استفاده کرد که هیچ و اگر بیش از 15 هزار تومان مصرف کرد مازاد آن را پرداخت می نماید.اما بالطبع هر ماه این 15 هزار تومان مکالمه را دارد.

اروجی در پاسخ به این سوال که چرا این پول به اجبار از شهروندان گرفته شده و شاید کسی نخواهد از خط خود برای مکالمه استفاده کند، بیان نمود: ما 25 هزار تومان هزینه نگهداری را از کجا تامین کنیم؟ برای یک ساختمان وقتی می گویند به طور مثال 100 هزار تومان هزینه شارژ جهت نظافت، برق و... است همه به راحتی پرداخت می نمایند، اما وقتی ما می گوییم 15 هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت نمایند، زورشان می آید، فکر نمایند همان است. اگر خط تلفن نمی خواهید واگذار کنید!

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی ادامه داد: خط تلفن ثابت در مالکیت مردم نیست و فقط به صورت امانت در اختیار آن هاست اگر کسی نمی خواهد می تواند آن را واگذار کند تا ما به کسانی که استفاده می نمایند و لازم دارند واگذار کنیم، اگر هم خطشان را می خواهند، هزینه را پرداخت نمایند.

او در پاسخ به این سوال که چرا وقتی مردم برای خرید خطوط مراجعه می نمایند به علت چهار رقم مشابه و خطوط رند به عنوان یک سرمایه، هزینه های گزاف از آنان دریافت می گردد، اما حالا که این سرمایه را می خواهند، اما فعلا قصد استفاده از خدمات مکالمه آن را ندارند می خواهید آن را پس بگیرید؟ توضیح داد: خط تلفن ثابت 25 هزار تومان هزینه نگهداری دارد ما نمی توانیم پرداخت کنیم، هرکس می خواهد استفاده کند، این اندازه شارژ را هم پرداخت کند.

منبع: خراسان

هوای اصفهان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هزینه 15 هزار تومانی برای نگهداری خط تلفن ثابت خاموش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 15 هزار تومانی برای نگهداری خط تلفن ثابت خاموش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید