هواپیما A380 را در این روزها کجا پارک می نمایند؟

به گزارش هوای اصفهان، آیا می دانید که هواپیماها همواره هم در حال رفت و آمد نیستند؟ برخلاف آنچه معمولا فکر می کنیم، این وسایل نقلیه عظیم، غیر قابل توقف نیستند و در زمان های مختلف گاهی پروازها به دلیل شرایط جوی نامساعد، خطرات طبیعی، نظامی یا بیماری های مسری لغو می شوند. در این زمان هواپیماها را در محلی که به اصطلاح به آن آشیانه می گویند نگهداری می نمایند اما جا دادن بعضی از آن ها در فرودگاه ها می تواند به یک دردسر عظیم تبدیل گردد! هواپیما A380 یکی از همین وسایل نقلیه هوایی است که به خاطر ابعاد عظیمش، برای پارک شدن احتیاج به تدابیر زیادی دارد!

هواپیما A380 را در این روزها کجا پارک می نمایند؟

اما خبر خوب این است که کارشناسان این حوزه برای این غول های صنعت هوایی نیز برنامه ریزی نموده اند. در این مقاله، مجله هوای اصفهان به تدارکات تیم های پشتیبانی و اقدامات آن ها برای پناه دادن به این هیولاها در زمان بحران می پردازد. پس با ما همراه باشید.

هواپیما A380 و مزیتی که تبدیل به ایراد می گردد!

همان طور که ذکر کردیم، شرکت های هواپیمایی در بعضی شرایط خاص مجبور می شوند تمامی پروازها را لغو نمایند و مثل موردی که اخیرا رخ داده، تمامی سفرها از جمله سفرهای هوایی لغو می شوند. با زمین گیر شدن هواپیماها، مشکل دیگری پیش کشیده می گردد و آن هم فضای محدود برای جا دادن این همه هواپیما تا زمانی است که دوباره پروازها برقرار شوند. با این حال، شاید هیچ کدام از هواپیماهای ساخته شده در تاریخ پروازهای مسافربری، به اندازه هواپیما A380 این روزها متخصصان و کارشناسان را به چالش نکشیده اند!

طول این هواپیما به بیش از 72 و نیم متر می رسد و فاصله بین دو سر بال آن نزدیک به 80 متر است! این در حالی است که حداکثر سرعت آن می تواند به 15 هزار کیلومتر افزایش می یابد. هواپیما A380 اعداد و ارقام جالب و عجیب بسیاری را در خود دارد که شاید گفتن هم آن ها از حوصله خارج باشد؛ به همین دلیل ما به ذکر همین موارد برای نشان دادن عظمت این هیولای بی مثال پهنه آسمان قناعت می کنیم تا به شرح موارد دیگر بپردازیم. برای آشنایی با شرکت هواپیماسازی ایرباس، پیشنهاد می کنیم تا مقاله دیگر ما را در این زمینه مطالعه کنید.

این روزها ایرلاین ها هواپیماهای خود را کجا پارک می نمایند؟

در زمان هایی مانند حالا که صنعت هواپیمایی با کاهش تقاضا روبرو می گردد، بعضی شرکت های هواپیمایی مانند لوفت هانزا به مشکلاتی جدی برخورد می نمایند. هواپیما A380 یکی از اولین وسایل نقلیه هوایی بود که در این جریانات از پروازها حذف شد. چراکه به دلیل ظرفیت بالا، امکان پر شدن تمامی جایگاه های آن وجود نداشت. به همین منظور، شرکت هایی مانند لوفت هانزا آن را از دایره پروازها تا اطلاع بعدی کنار گذاشته اند. با این حال، این مسئله هنوز پابرجا است که این غول های هوایی را کجا باید جا داد؟

شاید اصلی ترین مشکل این باشد که این اتفاق، یک اتفاق موقتی است و A380 به همراه دیگر اعضای خانواده اش به زودی دوباره در آسمان پرواز خواهند کرد. این بدین معناست که نمی توان برای آن ها یک مکان دائمی تدارک و باید به دنبال راه چاره های موقت بود. از طرفی، حمل و نقل آن ها هم ساده نیست و ایرلاین ها هم قصد دارند تا به زودی بار دیگر از آن ها استفاده نمایند.

ساده ترین راه این است که آن ها را در فرودگاه نگه دارند؛ با این وجود، شرکت های بزرگی مانند لوفت هانزا به زودی فهمیدند به فرودگاه ها برای این همه هواپیما جای کافی ندارد.

هواپیما A380 و راه چاره خطوط هوایی برای جا دادن این غول بزرگ!

خبرها حاکی از آن است که بعضی از بزرگترین خطوط هوایی دنیا، راه چارهی برای جا دادن این مجموعه بزرگ و منحصر به فرد پیدا نموده اند که هواپیما A380 را نیز در بر می گیرد. یکی از همین ایرلاین ها، از قبل این تجربه را در کارنامه خود دارد و 4 هواپیما ایرباس A380 را در فرودگاه فرانکفورت نگهداری می نماید؛ اما فضاها در این فرودگاه به سرعت تسخیر می شوند و تنها A380ها نیستند که به طور موقت به خانه احتیاج دارند! به همین دلیل، شرکت لوفت هانزا از فرودگاه بین المللی براندنبورگ در برلین نیز یاری گرفته است تا هفت هواپیمای ایرباس A320 و دوازده ایرباس A321 را در آن جای بدهد.

از آنجا هم که این فرودگاه در دست ساخت و ساز است، مکانی عالی برای پناه دریافت هواپیماهای این شرکت به حساب می آید. در کنار لوفت هانزا، بعضی دیگر از ایرلاین ها در قاره آمریکا اقدام به جمع آوری هواپیماهایشان در دو منطقه پنسیلوانیا یا اکلاهاما نموده اند تا در فرودگاه بین المللی پیتزبورگ 3 هواپیمای A330 را جای بدهند و چهار بویینگ 777 و 787 را هم به فرودگاه بین المللی توسلا بفرستند.

در ادامه به دردسر افتادن شرکت های هواپیمایی، خطوط هوایی دلتا نیز بیش از 600 هواپیمای خود را در گوشه و کنار دنیا جا داده است! اما این کوشش ها به نظر کافی نمی رسد و استراتژی جدیدی برای پارک کردن موقت این پرندگان آهنین آسمان در دست آنالیز است: پارک کردن در صحرا!

صحرا، خانه موقت هواپیماها

معمولا وقتی هواپیماها برای مدتی بیش از یک سال زمینگیر می شوند، آن ها را به صحرا می برند. علت این امر هم خشکی و گرمای هوا است که از سرعت تخریب و فرسایش این وسایل نقلیه گران قیمت و کاربردی کم می نماید. با این حال بعید به نظر می رسد که شرکتی این گزینه را برای پارک کردن هواپیماها انتخاب کند، چراکه حمل و نقل این غول های بزرگ به بیابان سخت و هزینه بر است و شرکت در اندک مدتی به هواپیماهایشان احتیاج پیدا می نمایند. در هرصورت، این گزینه به عنوان یک گزینه دوم روی میز باقی می ماند تا اگر به هر دلیل احتیاج به جا برای هواپیماها مطرح شد، از آن استفاده نمایند.

نکته دیگر این است که به زودی در دنیا هواپیما A380 بیشتری به طور موقت پارک می شوند که به ایرلاین های کره ای تعلق دارند اما هنوز معین نیست هشت ایرباس A380 شرکت کانتاس و ده ایرباس A380 خطوط هوایی کشور کره در کجا منزل خواهند کرد. علاوه بر این، خطوط هوایی امارات 115 هواپیما A380 را در خدمت دارد که از این تعداد، 20 مورد آن ها از پیش در فرودگاه ها سکنی داشتند. حالا سوال اینجاست که باقی این پرندگان آهنی به کجا خواهند رفت. آنچه مسلم است، هنوز ظرفیت ها برای پذیرش هواپیماهای بی خانه و کاشانه تکمیل نشده اند.

در این مقاله، از هواپیما A380 این غول صنعت هواپیمایی گفتیم و به کوشش هایی پرداختیم که این روزها برای جا دادن هواپیماهایی صورت می گیرد که تا اطلاع ثانوی امکان پرواز ندارند. شرکت های هواپیمایی این روزها در تدارک جایی برای پرندگانی هستند که به زودی دوباره به صحنه آسمان ها باز خواهند گشت. با برپایی دوباره پروازها، می توانید بلیط هواپیما خود را به هر مقصد در وب سایت ما تهیه نمایید. نظر شما چیست؟ آیا شرکت های هواپیمایی پیروز می شوند تا برای تمامی هواپیماهای دنیا، جایی امن پیدا نمایند؟

منبع: الی گشت

به "هواپیما A380 را در این روزها کجا پارک می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیما A380 را در این روزها کجا پارک می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید