هوای مشهد سالم شد

به گزارش هوای اصفهان، کیفیت کلی هوای امروز پنجم دی ماه کلانشهر مشهد پس از سه روز آلودگی پیاپی با کاهش حجم آلاینده ها در شرایط سالم نهاده شد.

هوای مشهد سالم شد

به گزارش هوای اصفهان مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به ایرنا گفت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد74 ای.کیو.آی و نشانگر شرایط سالم است.

تورج همتی با بیان اینکه کیفیت هوا در دو ایستگاه طرق و لشگر هم اکنون پاک است اضافه نمود:همچنین کیفیت هوا در دو ایستگاه وحدت با 111 و خیام شمالی با 107 ای.کیو.آی آلوده برای گروههای حساس است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این شاخص در سایر 19 ایستگاه دیگر مستقر در نقاط مختلف کلانشهر مشهد شرایط هوا را سالم نشان می دهد.

همتی اضافه نمود: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران در این کلانشهر با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در کاهش حجم آلاینده های هوا ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی به معنای شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

مردم مشهد طی سال گذشته 45 روز هوای پاک، 275 روز هوای سالم و 45 روز هوای ناسالم تنفس کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای مشهد سالم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای مشهد سالم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید