چگونه یک مدیر پیروز هتل شویم؟

به گزارش هوای اصفهان، مدیریت پیروز یک هتل به چه مهارت هایی احتیاج دارد؟

به نظر شما آیا مدیر بودن کار ساده ای است؟ تا به حال مدیر بوده اید؟ درباره این که مدیر یک مجموعه باشید، همه درباره آن بلا استثنا در این زمینه که مسئولیت های زیادی می اورد، اتفاق نظر دارند. حال تصور کنید که شما به سمت مدیریت یک هتل منصوب شده اید، نه تنها انتظارات مجموعه و کارکنان و خودتان مطرح است بلکه انتظارات افراد گوناگون را هم باید در نظر بگیرید که خود مهارت های زیادی را در مقام یک مدیر می طلبد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم آنالیز کنیم که چگونه می توان یک مدیر پیروز هتل شویم.

چگونه یک مدیر پیروز هتل شویم؟

برخلاف ادبیات روان واژه مدیدریت، مدیر بودن اصلا کار ساده و آسانی نیست زیرا علاوه بر تمامی مسئولیت هایی که بر عهده شماست، این مورد که سلیقه هاو خواسته های گروه متفاوتی را در نظر بگیرید و با جانب رعایت اصول و عدالت، مدیریت کنید، کاری بسیار مشکل است. به خصوص که شما در مقام مدیر یک هتل باشید و باید خود را با استانداردهای روز دنیا و متد های پیشرفته هتلداری تطبیق دهید. توجه داشته باشید که در زمانه ای زندگی می کنیم که هر روز المان ها و استانداردها تغییر می نمایند. اما با وجود همه این سختی ها و مسائل، چگونه می توان یک مدیر پیروز در زمینه اداره یک هتل بود؟

اولین گام برای شما شناسایی نیروی کار استخدامیتان به شکل عمقی است. اگر هتل خود را به یک اتومبیل تشبیه کنید، نیروی کار شما در مقام سوخت اتومبیلتان هستند. هیچگاه نباید از تمامی وجوه کسانی که مسئول بقا و تداوم، گردانندگان و مجریان امر پذیرش و پذیرائی از مهمانان هتل شما هستند، بگذرید. مدیریت یک هتل باید در گزینش کارکنان هتل در هنگام استخدام نهایت دقت را به عمل بیاورد تا همه کارهای محوله به آنان به برترین نحو ممکن در جایگاه تعیین شده برایشان، انجام پذیرد. این توصیه را از ما بپذیرید که هیچ گاه کارمندان را به سخن چینی از یک دیگر ترغیب نکنید و نیز اجازه ندهید که آن ها در حضور و یا پیشگاه شما چنین کاری را انجام دهند زیرا فضای کاری در این شرایط مسموم شده و بین کارمندان بی اعتمادی و نارضایتی پنهان نسبت به مدیریت به وجود می آید.

گام بعدی برای شما این است تا با تکنولوژی آشتی کنید! همه ما می دانیم که امروزه در گوشه گوشه هرجا و مکانی، اثری از تکنولوژی وجود دارد اما تکنولوژی منظور در این مطلب، هر چیزی است که باعث می شود هتل شما جز هتل های پیشرو از زمان خویش قرار بگیرد. برای مثال می گوییم؛ آیا می دانید 10 تکنولوژی برتر مورد استفاده هتل ها در سال 2018 چیست؟ آیا از این تکنولوژی ها در هتل تحت مدیدریت خود استفاده می کنید؟ همه کسانی که برای اقامت هتل شما را امنتخاب می نمایند، قبل از کلیلک کردن بر روی دکمه رزرو، بیشتر از همه به امکانات تکنولوژیکی هتل شما دقت می نمایند. امکاناتی همچون: WiFi، کلیدهای هوشمند، اتاق هوشمند و بسیاری از امکانات دیگر که هدیه با تکنولوژی پیش رفتن شما به مهمانان هتلتان است. شما با استفاده از امکانات تکنولوژی حتی می توانید چه بسا بهتر با کارمندانتان در ارتباط باشید. به طور مثال بگویم؛ می توانید برای آن ها جلسات آن لاین برگزار کنید. مدیران عزیز از امکاناتی که تکنولوژی در اختیار شما و هتلتان قرار می دهد، لطفا غافل نشوید.

گام سوم برای شما، به روز بودن امکانات رفاهی هتلتان است. البته این مورد زیاد به مهارت های مدیریتی شما باز نمی شود و جزئی از توضیح وظایفتان آن هم به صورت کاملا واضح و مبرهن است اما، همچون بحث تکنولوژی، به روز بودن و دقیق بودن شما در به روز کردن تجهیزات هتلتان بسیار در زیاد کردن ستاره های هتلتان نقش دارد. دست و دلباز باشد! هر چقدر که برای هتلتان به روز باشید، بیشتر به شما و هتلتان امتیاز پیش مهمانان تعلق می گیرد.

گام چهارم در راه مدیریت پیروز یک هتل این است که انتقاد پذیر باشید. در راه مدیدریت شما، حتی هنگامی که فکر می کنید همه چیز درست است و در جای خودش واقع شده است، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به هر دلیلی به چشم شما نیاید و در بلند مدت همین موارد اثرات مخرب بگذارند. انتقادها را با آغوش باز و بدون ناراحتی و عصبانیت از کارکنان مجموعه خود و مهمانان هتل بپذیرید. سعی در توجیه نقدها نداشته باشید بلکه آن ها را آنالیز کنید تا به یک نتیجه خوب برسید.

گام پنجم برای این است که جایگاه مدیریتی شخص شما مدیر عزیز بسیار مهم است و باعث پیشرفتتان می شود این است که، در علوم مدیریتی به روز باشید. اگر مدتی از گرفتن مدرک شما و یا حتی گذراندن دوره های مختلف مدیریتی و مهارتی شما می گذرد، مجدددا مهر آن را تازه کنید. علم مدیریت هر روزه موردی تازه و کاربردی در خود به وجود می آورد که باعث می شود شما در جایگاهتان عملکردی پیروز تر نسبت به گذشته داشته باشید. در دنیایی که هر روز همه چیز در دست تغییر است، چرا شما که مسئولیت مدیریت یک هتل را دارید نباید به از علم روز بهره برده ببرید و روز به روز پیروز تر شوید؟

گام ششم برای شما این است که به یاد داشته باشید که هرگز نباید یک مشتری ناراضی از هتل شما خارج شود زیرا هم شما در ازای یک ممهمان ناراضی، 3 مهمان دیگر را از دست می دهید و هم این که متوجه اشکال به وجود آمده و در نتیجه آن نارضایتی مهمان هتل خود نمی شوید. همواره فرم های نظرسنجی که مهمانان هتل در طول مدت اقامت خود پر می نمایند یک مرجع موثق برای شما به حساب می آیند. توجه داشته باشید که در طراحی این فرم های نظر سنجی موارد مورد پرسش، موردی، کوتاه و جامع باشند. دلیل این ملاحظات آن است که فردی که دراد این فرم را پر می نماید، با دقت بیشتری این فرم را پر کند.

در آخر چند توصیه کوتاه برای پیروز تر شدن شما در مقام مدیریت هتلتان می کنیم:

  • خوش برخورد باشید.
  • خلاقیت، ابتکار و نو آوری در اداره امور هتل خود داشته باشید
  • عدم تبعیض و داشتن عدالت در بین پرسنلداشته باشید.
  • اولویت های کاری خود را تعیین کنید.
  • از مشاورانی خوب و امین بهره بگیرید
منبع: الی گشت

به "چگونه یک مدیر پیروز هتل شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک مدیر پیروز هتل شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید