ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401

به گزارش هوای اصفهان، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی از ارسال پرونده منظر شهری تاریخی #همدان و هگمتانه در سال 1401 برای ثبت در لیست جهانی یونسکو اطلاع داد.

ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401

به گزارش دنیای سفر از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی در نشست با علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با اشاره به جایگاه این استان در تاریخ و تمدن فرهنگ ایران زمین گفت: پرونده ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان که تدوین آن در حال اجرا است، پرونده ای ویژه در میان آثار ثبت شده جهانی کشور بوده زیرا که این پرونده، تاریخ شهر همدان از دوره باستان تا دوره معاصر را روایت می نماید و پهنه ای گسترده از محدوده محوطه باستانی هگمتانه تا خیابان ها و میادین معاصر این کهن شهر تاریخی ایرانی اسلامی را در بر می گیرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به این ملاقات، توافقات قطعی برای ارسال پرونده میراث جهانی منظر شهری تاریخی همدان به یونسکو در سال 1401 به انجام رسید و کارگروه ها و کمیته های اجرایی و میدانی برای پیشبرد مطالعات مرتبط با پرونده ثبت جهانی این اثر آغاز به فعالیت نموده اند و امیدوارم با اهتمام همه مسئولان و مقامات اجرایی استانی همه موانع ثبت جهانی اثر برطرف و در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی این اثر خواهیم بود.

دارابی توضیح داد: دو پرونده کاروانسرای ایرانی و منظر فرهنگی ماسوله از دیگر پرونده های ثبت جهانی کشور هستند که پیشتر ارسال آن ها به یونسکو صورت گرفته است.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این نشست با تشکر از اقدام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توجه به این استان از تشکیل ستاد تخصصی برای پیگیری ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان در استانداری اطلاع داد و گفت: این ستاد با ریاست اینجانب و دبیری معاونت عمرانی تشکیل خواهد شد تا به کار سرعت دهد.

او اضافه نمود: ثبت جهانی منظر شهری تاریخی همدان مهمترین اولویت استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و تمام دستگاه های اجرایی استان همدان برای برطرف موانع ثبت جهانی این اثر آمادگی کامل داشته و در هماهنگی کامل با اهداف حفاظتی میراث فرهنگی این پهنه شهری تاریخی گام برمی دارند.

این نشست با حضور محمد حسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، فرهاد عزیزی زلانی مدیرکل پایگاه ها، علی مال میر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در تهران در دفتر وزارتی برگزار گردید.

منبع: دنیای سفر

به "ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال پرونده ثبت جهانی همدان و هگمتانه به یونسکو در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید