اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد

به گزارش هوای اصفهان، اپل حالا با ارزش ترین شرکت سهامی عام در دنیا محسوب می گردد و پیروز شده شرکت ملی نفت عربستان سعودی موسوم به سعودی آرامکو را پشت سر بگذارد. ارزش بازار شرکت اپل در حال حاضر به 1.84 تریلیون دلار رسیده و شرکت سعودی آرامکو 1.76 تریلیون دلار ارزش دارد. رشد پیوسته سهام اپل از انتها ماه مارس شروع شده و بعد از انتشار جدیدترین گزارش اقتصادی این شرکت که نشان دهنده عملکرد عالی اپل بود، ارزش هر سهم این شرکت با افزایش حدودا 10 درصدی به 425.04 دلار رسید.

اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد

کل درآمد اپل در سه ماهه سوم 2020 به 59.7 میلیارد دلار می رسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 11 درصدی هستیم. طبق این گزارش، کامپیوترهای مک و آیپدها درآمد قابل توجهی برای این شرکت به ارمغان آورده اند و با توجه به بحران کرونا و خانه نشینی میلیون ها نفر، آمار فروش گجت های اپل افزایش یافته است.

اپل همچنین در گزارش اقتصادی خود اعلام نموده که هر سهم این شرکت به چهار سهم تقسیم می گردد و این یعنی هر سهام دار اپل در تاریخ 25 آگوست سال جاری بابت هر سهم خود سه سهم اضافه دریافت می نماید و در کل افراد می توانند سهم های اپل را با قیمت مناسب تری خریداری نمایند.

به غیر از اپل، دیگر شرکت های مهم تکنولوژی مانند آمازون، فیسبوک و گوگل هم گزارش اقتصادی خود را منتشر نموده اند که روی هم رفته عملکرد خوبی داشته اند. آمازون طی بحران کرونا پیروز شده سود دریافتی خود را دوبرابر کند و آمار کاربران فعال روزانه فیسبوک با افزایش 12 درصدی به 1.79 میلیارد نفر رسیده است. این چهار شرکت در مجموع طی سه ماهه سوم 2020 پیروز به کسب سود 28.6 میلیارد دلاری شده اند. روی هم رفته بحران کرونا اگرچه مسائل زیادی برای اقتصاد پدید آورده، ولی غول های تکنولوژی در این دوران توانسته اند درآمد خود را افزایش بدهند.

  • آیا معضل فروش گوشی های سری اس 20 برای آیفون 12 هم تکرار خواهد شد؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با ارزش ترین شرکت دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید