تمامی واکسن های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری می شوند

به گزارش هوای اصفهان، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون آحاد مردم به صورت رایگان است و واکسن های وارداتی شرکت های خصوصی نیز از آن ها خریداری خواهد شد.

تمامی واکسن های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری می شوند

به گزارش هوای اصفهان، دکتر سید حیدر محمدی اظهار کرد: وزارت بهداشت، واکسن را توسط هیات امنای ارزی وارد می نماید اما طبق نظر سازمان غذاودارو و صلاحدید وزیر بهداشت، همزمان فراخوان برای واردات فوریتی واکسن توسط شرکت هایی که توانایی این کار را دارند، اعلام شده است و این امکان بر قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: هدف از صدور این فراخوان ها، بهره گیری از توان شرکت های خصوصی واجد شرایط به منظور تسریع و افزایش حجم واردات واکسن و به دنبال آن واکسیناسیون گسترده تر مردم بوده است. بر این اساس شرکت های متقاضی همچنان می توانند واکسن کرونا را از منابعی که مورد تایید سازمان غذا و داروست به صورت فوریتی وارد نمایند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم علیه کرونا است، گفت: تمام واکسن های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جهانی فراوری و عرضه واکسن، تمرکز در تامین واکسن کرونا، فراوری داخل است، گفت: واردات واکسن تنها برای تامین احتیاج کشور طی دوسه ماه آینده و برای گروه های اولویت دار است و با فراوری انبوه واکسن های داخلی، اصلی ترین منبع تامین، واکسن های بومی خواهند بود.

محمدی با تاکید بر اینکه ایران از 10 سال گذشته دارای مجوز تائید واکسن از سازمان جهانی بهداشت است، اعلام کرد: تنها واکسن هایی مجوز واردات را اخذ خواهند کرد که توانسته باشند تائیدیه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را به عنوان سازمان نظارتی، کسب نموده باشند.

منبع: وبدا

منبع: جام جم آنلاین

به "تمامی واکسن های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی واکسن های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید